Narrow your search

Library

ULB (2)

KU Leuven (1)

LUCA School of Arts (1)

UHasselt (1)


Resource type

book (2)


Language

English (1)

French (1)


Year
From To Submit

2018 (2)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
L'assurance des objets d'art et du patrimoine culturel
Authors: ---
ISBN: 9782354743024 2354743025 Year: 2018 Publisher: Antony : L'argus de l'assurance éditions,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

La 4ème de couv. indique : "L'assurance des objets d'art est une niche dans le marché de l'assurance, mais quelle niche ! Parler d'assurance d'oeuvres d'art et d'objets de collection, c'est entrer dans le monde fascinant du marché de l'art et de ses enchères, pousser la porte des galeries, pénétrer dans l'intimité des collectionneurs, mettre un pied dans l'histoire de l'art et des musées. Parler d'assurance des objets d'art et de collection, c'est participer à la grande histoire de la conservation du patrimoine culturel et artistique français. Mais tout aussi fascinant que soit cette niche elle n'en est pas moins méconnue et complexe et méritait un ouvrage pour en définir les grandes lignes et donner à chacun une vision claire de cette spécialité du marché des assurances. Pour aborder ce sujet, les auteurs, tous deux spécialistes du secteur, ont pris le parti de définir le marché de l'art, ses pratiques et ses acteurs, avant de détailler les garanties et les contrats d'assurance qui sont nécessaires à la protection de leurs activités et des oeuvres d'art qui leur sont confiées. Enfin, problématique trop souvent négligée, des développements sont consacrés à la prévention qui représente un volet fondamental du métier de conseil d'un courtier spécialisé dans l'assurance des acteurs du monde culturel."


Book
The aesthetics of atmospheres
Authors: ---
ISBN: 1134967918 9781134967919 9781315538181 1315538180 9781138324558 9781138688506 1138688509 9781134967988 1134967985 9781134968053 1134968051 1138324558 Year: 2018 Publisher: London Routledge Taylor & Francis Group

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Interest in sensory atmospheres and architectural and urban ambiances has been growing for over 30 years. A key figure in this field is acclaimed German philosopher Gernot Böhme whose influential conception of what atmospheres are and how they function has been only partially available to the English-speaking public. This translation of key essays along with an original introduction charts the development of Gernot Böhme's philosophy of atmospheres and how it can be applied in various contexts such as scenography, commodity aesthetics, advertising, architecture, design, and art.The phenomenological analysis of atmospheres has proved very fruitful and its most important, and successful, application has been within aesthetics. The material background of this success may be seen in the ubiquitous aestheticization of our lifeworld, or from another perspective, of the staging of everything, every event and performance. The theory of atmospheres becoming an aesthetic theory thus reveals the theatrical, not to say manipulative, character of politics, commerce, of the event-society. But, taken as a positive theory of certain phenomena, it offers new perspectives on architecture, design, and art. It made the spatial and the experience of space and places a central subject and hence rehabilitated the ephemeral in the arts. Taking its numerous impacts in many fields together, it initiated a new humanism: the individual as a living person and his or her perspective are taken seriously, and this fosters the ongoing democratization of culture, in particular the possibility for everybody to participate in art and its works.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by