Listing 1 - 10 of 334 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Het Nederlandse politieke landschap is onoverzichtelijk en verkiezingsprogramma's zijn nagenoeg inwisselbaar. Het is voor de kiezer steeds lastiger om het verschil tussen de partijen te zien. Er is maar één oplossing: politieke partijen moeten op zoek naar een heldere en onderscheidende why. De partijen moeten zichzelf onmisbaar maken en daarbij kunnen zij veel leren van merken - want stel dat de PvdA denkt als de HEMA, D66 als Apple en de PVV als Unox, zou het dan niet veel beter met de partijen kunnen gaan? Merkdeskundige Marc Oosterhout analyseert in 'De kunst van het kiezen' de zeven grootste partijen van Nederland,beschrijft hun geschiedenis, geeft een kritisch oordeel over hun merkstrategie en voorziet de partijen van een bruikbaar advies. Tot slot schetst hij onder het motto `meer democratie met minder partijen' het ideale politieke landschap. Prominenten uit de politiek - Roger van Boxtel, Femke Halsema, Jan Kees de Jager, Tiny Kox, Ed Nijpels, Felix Rottenberg, Gerrit Voerman en Jack de Vries - werken mee aan het boek en geven hun, soms tegendraadse, mening. Marc Oosterhout is merkstrateeg en mede-oprichter van N=5, het grootste onafhankelijke reclamebureau van Nederland, dat verantwoordelijk is voor campagnes van diverse toonaangevende merken. Marc studeerde communicatiewetenschappen en economie. Eerder schreef hij 'Ondernemende types - Ondernemers zijn net mensen' en 'Power Brands - De zeven onwrikbare principes van het nieuwe merkdenken'. Bron : http://www.bol.com
Politiek --- Nederland --- Politieke partij --- Merkstrategie --- Politieke marketing
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Political philosophy. Social philosophy --- politieke sociologie --- politiek --- politieke filosofie --- macht
Choose an application
In an increasing number of countries around the world, populist leaders, political parties and movements have gained prominence and influence, either by electoral successes on their own or by influencing other political parties and the national political discourse. While it is widely acknowledged that the media and the role of communication more broadly are key to understanding the rise and success of populist leaders, parties and movements, there is however very little research on populist political communication, at least in the English-speaking research literature.Originating from a research project funded by the European Cooperation in the field of Scientific and Technical Research (COST), this book seeks to advance this research. It includes examinations 24 European countries, and focuses on three areas within the context of populism and populist political communication: populist actors as communicators, the media and populism and citizens and populism.
#SBIB:309H271 --- #SBIB:324H43 --- #SBIB:324H30 --- Politieke communicatie: toepassingsgebieden --- Politieke structuren: politieke partijen --- Politieke cultuur --- Mass communications --- Political sociology --- Europe
Choose an application
Besluitvorming over complexe onderwerpen verloopt vaak moeizaam. Rijk, provincies, waterschappen en gemeenten handelen zelfstandig zonder afstemming, of zijn eindeloos bezig met afstemmen zonder dat iets gebeurt. Dit onderzoek naar besluitvorming in de zuidwestelijke delta presenteert een alternatieve benadering. Besluitvorming is mogelijk wanneer iedere overheid vanuit haar eigen rol, taken en verantwoordelijkheden versterkende acties inzet. Dit is wat wij synchrone besluitvorming noemen. Dit boek helpt ambtenaren, adviseurs, onderzoekers en bestuurders om te handelen in complexe besluitvorming. Het helpt om besluitvorming beter in te schatten en laat zien welke mogelijkheden tussenpersonen hebben om tot synchronisatie te komen. Ook wordt duidelijk hoe regels, organisaties en teams bijdragen aan synchrone besluitvorming.
Organization theory --- besluitvorming --- politieke besluitvorming
Choose an application
Choose an application
World history --- wereldgeschiedenis --- kapitalisme --- politieke economie
Choose an application
Political philosophy. Social philosophy --- politieke filosofie --- 32
Listing 1 - 10 of 334 | << page >> |
Sort by
|