Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Vanuit een ernstige bekommernis omtrent de nadelige gevolgen van de kloof tussen theorie en praktijk, tussen onderwijs en werkvelden op basis van good practices, is het leerzorgcentrum ontwikkeld als geïntegreerd concept voor zorginnovatie en onderwijsinnovatie. Met een doorgedreven samenwerking tussen docenten en studenten enerzijds en zorgverleners en managers van zorgvoorzieningen anderzijds, wordt een omgeving gecreëerd waar duurzaam leren voor studenten en zorgverleners mogelijk wordt. De implementatie van een leerzorgcentrum heeft zijn kostprijs. Zowel voor de zorgvoorziening als voor de opleiding betekent dit dat geïnvesteerd wordt in extra inzet van personeel. Zo is de lector verpleegkunde parttime verbonden aan de zorgeenheid als leerzorgspecialist; dit is een personeelsinzet boven de reguliere bezetting. Deze extra investering is te verantwoorden gezien de winst die op de diverse terreinen wordt gemaakt, zowel voor de stage van de student als voor de kwaliteit van zorg op de zorgeenheid.Ook op vlak van recruitment voor de zorgvoorziening en voor de clinical credibility van de betrokken lectoren valt er winst te boeken. Een belangrijke hefboom voor verdere implementatie is het kunnen aantonen van de return on investment. Deze return wordt ook beschreven in dit boek.
didactische werkvormen --- Didactic strategies --- zorgsector --- klinisch onderwijs --- werkplekleren --- Verpleegkunde ; opleidingen --- Nursing schools --- Health facilities --- leerzorgcentrum --- leerzorgcentrum - LZC --- stage --- clinical credibility --- PXL-Healthcare 2018 --- verpleegkundige opleiding --- zorgverlener --- Leerzorgcentrum --- Verpleegkundige opleidingen --- Didactische werkvormen --- Zorgsector --- Klinisch onderwijs --- Werkplekleren --- Vroedkundige opleidingen --- Verpleegkundige opleiding --- Didactische werkvorm --- Zorg- en welzijnssector --- Vroedkunde --- Opleiding --- opleidingen
Choose an application
Teaching --- History --- geschiedenis --- instellingen --- onderwijs --- opleidingen --- leraren --- Heilig Graf Turnhout [Turnhout] --- Turnhout
Choose an application
Een bachelor in de verpleegkunde haal je niet zomaar. Naast flink wat theorie en het oefenen van vaardigheden in het skillslab loopt elke student tijdens zijn vierjarige opleiding 2300 uur stage in zorg- en welzijnsorganisaties. 2300 uur stage, dat zijn evenveel kansen om op het terrein te groeien van beginnend verpleegkundige tot expert, op maar liefst 14 domeinen in 7 verschillende zorgdomeinen. Een gemotiveerde student creëert kansen door elke stage goed voor te bereiden, doelstellingen te formuleren en zich assertief op te stellen. Zo neemt de student zijn opleiding in eigen handen en stoomt zich klaar voor het echte werk. De stagecoördinatoren, praktijklectoren en docenten van de hogeschool begeleiden en stimuleren de student daarbij, in nauwe samenwerking met het werkveld. Zo kan de student boven zichzelf uitgroeien, zijn kennis en vaardigheden verder aanscherpen en vooral een sterke professional worden, die verantwoordelijkheid opneemt voor elke zorgvrager. De rol van zorg- en welzijnsorganisaties in dit verhaal is erg belangrijk. Zij bieden de student een veilige omgeving, maar ook de ruimte en het vertrouwen om te groeien. Dat vergt heel wat van de mentoren, begeleidingsverpleegkundigen en hoofdverpleegkundigen. Maar wie het slim aanpakt, krijgt er ook veel voor terug! Student, hogeschool en stagevoorziening: het is een triumviraat waarin elk zijn rol speelt. Alleen door de krachten te bundelen kan elke student uitgroeien tot een professionele verpleegkundige. Dit boek biedt de studenten, voorzieningen en hogescholen een kader en praktische handvaten om van elke stage een groeimoment te maken, waarvan iedereen beter wordt. Dit boek is dan ook een must read voor elke student verpleegkunde, elke docent en praktijklector en iedereen die in een zorg- of welzijnsorganisatie werkt waar studenten stage lopen.
verpleegkundig beroep --- verpleegkunde --- Nursing --- stages --- stagebegeleiding --- Stages ; verzorging --- Verpleegkunde ; opleidingen --- Stage --- 616.083.5/52 --- 604.64 --- 613.3 --- coaching --- stage --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Nurses (Male and Female) --- Belgium --- PXL-Healthcare 2017 --- verpleegkundige opleiding --- stageconcept --- bacheloropleiding --- Stages --- Verzorging --- Verpleegkunde --- Opleidingen --- Opleiding --- Arbeidsmarkt --- Taalonderwijs --- Beroep --- Adult education. Lifelong learning --- verzorging --- opleidingen
Choose an application
Overzicht van het basisconcept ten behoeve van het hoger beroepsonderwijs met de vereisten en competenties voor sociaal werk. De bacheloropleiding Social Work mondt uit in drie verschillende profielen die ook in dit document worden beschreven: sociaal werk - welzijn en samenleving, sociaal werk - zorg en sociaal werk - jeugd. Een deel van de hogescholen handhaaftde bacheloropleiding Pedagogiek als zelfstandige opleiding. Deze mondt uit in het profiel sociaal werk - jeugd. Dit Landelijk opleidingsdocument sociaal werk vormt voor alle Nederlandse hogescholen het formele inhoudelijke referentiepunt bij de inrichting van hun curriculum van de bacheloropleiding Social Work of bacheloropleiding Pedagogiek. Dat biedt duidelijkheid over de generieke basis (kennis en kwalificaties sociaal werk), waarover iedere afgestudeerde beschikt en over de profielspecifieke bagage waarmee zij zijn toegerust. Het opleidingsdocument biedt hogescholen ook ruimte voor specifieke invulling en inkleuring. Elke hogeschool zal de generieke basis en profielen in lijn kunnen brengen met de eigen profilering en toe kunnen snijden op specifieke kenmerken van de beroepspraktijk en de wensen van partners in de eigen regio
Sociaal werk --- Maatschappelijk werk --- Opleidingen --- Nederland --- sociaal werk --- 361.3 --- Sociaal werk (beroep) --- Opleiding --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Arbeidsmarkt --- Literatuur --- Sociaal werk (opleiding)
Choose an application
Social work education has developed internationally over the past 50 years as part of wider processes of economic and cultural globalisation. Diverse political and social events across the world have shaped social work and its education leading to aims and methods that are shared and contested. This book brings together, through 13 interviews and biographies, the lives, experiences and contributions of leading social work educators from Comoros, the Caribbean, India, Mexico, Sweden, Switzerland, the United States and the United Kingdom. Their receipt of IASSW's Katherine Kendall Award recognised that they were at the forefront of establishing and securing social work education during this period of internationalisation. Exploring their aims and priorities, Askeland and Payne draw out a historical and contextual account of how social work education became widely adopted in different national and cultural environments. The Awardees' diverse lives and professional experiences reveal the issues they faced, the paths they travelled and the prospects and threats confronting social work and its education.Bron: https://www.amazon.co.uk/Internationalizing-Social-Work-Education-Insights/dp/1447328701/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1526562367&sr=1-1&keywords=9781447328704
Maatschappelijk werk --- Internationaal --- Internationalisering --- Opleidingen --- Hoger onderwijs --- Sociaal werk --- Professionalisering --- Internationale vergelijking --- Opleiding --- Sociaal werk (beroep) --- Internationale samenwerking --- Arbeidsmarkt --- Sociaal werk (opleiding)
Choose an application
Een schoolteam neemt heel wat klasoverstijgende taken collectief op. Voor toezichtopdrachten, projecten of culturele activiteiten bijvoorbeeld is samenwerking essentieel. Eindtermen zijn wel eens vakoverschrijdend. In de klassenraad werken leerkrachten als een team. Ze staan ook samen in voor het contact met ouders, met de oudervereniging en met externe organisaties zoals het Centrum voor Leerlingenbegeleiding (CLB). Ook van stagiairs wordt verwacht dat ze in deze klasoverstijgende taken een rol nemen. Onderzoekers van de lerarenopleiding van de Hogeschool Vives en het Expertisenetwerk Lerarenopleidingen van de Associatie UGent / Arteveldehogeschool capteerden een knelpunt uit het werkveld: bij de uitvoering van deze klasoverstijgende taken door stagiairs steken wel eens vragen, problemen en spanningen de kop op. Een goede organisatie en planning zijn daarbij van groot belang. De auteurs bieden met dit boek een leidraad voor werkplekleren rond deze taken. Ze schetsen een kader voor het samen organiseren van klasoverstijgende stageactiviteiten en ontwikkelen een draaiboek voor de drie kernpartners: lerarenopleiding, school en stagiair. Tot slot vatten ze het geheel samen in een overzichtelijk leesrooster. Dit boek bouwt verder op een eerder onderzoeksproject, toegespitst op de organisatie van stages voor studenten uit de lerarenopleidingen voor het secundair onderwijs. Over de resultaten van dit onderzoek verscheen eerder bij Acco Help, alweer een stagiair in de klas! Stages optimaal organiseren in het Vlaamse secundair onderwijs.
Leraren ; opleidingen ; Vlaanderen. --- lerarenbegeleiding --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- werkplekleren --- Education [Secondary ] --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- Teachers --- Training of --- secundair onderwijs --- leraar en zijn beroep --- vakoverschrijdend werken --- Leraren ; opleidingen ; Vlaanderen --- Stages ; onderwijs --- 450.7 --- Stages --- Klasoverschrijdend werken --- Lerarenopleiding --- Secundair onderwijs --- Stage --- Taalonderwijs
Choose an application
Praktische gids voor leerkrachten in zowel het basis- als voortgezet onderwijs voor het creëren van een optimaal onderwijsklimaat.
Initial didactic situation --- Didactic strategies --- Gedrag --- Klasklimaat --- Pedagogisch klimaat --- Klassenmanagement --- Relatie leraar - leerling --- Relatie leraar - ouder --- Leraren ; opleidingen --- Orde houden ; onderwijs --- Onderwijspraktijk --- onderwijs --- methodiek --- leraren --- PXL-Central Office 2017 --- Primary education --- klassenmanagement --- onderwijspraktijk --- lerarenopleiding --- ordeproblemen (onderwijs) --- 454.2
Choose an application
This book examines key sociological theories that have contributed to the understanding of the nature of social work, its organisation and delivery. It provides key sociological concepts and theories to help student social workers better understand the nature of their work and the social and political context within which they will be working. Taking a practical approach to social work, and focusing on the application of theory, the book also provides insightful discussions to important thinkers such as Douglas, Beck and Furedi, and how their ideas have direct relevance for understanding the risk averse nature of social work.(bron: https://us.sagepub.com/en-us/nam/social-work-in-context/book249653)
Social welfare methods --- Sociology of social care --- methoden van het sociaal werk --- Sociaal werk --- Maatschappelijk werk --- Professionalisering --- Opleidingen --- Theorie --- Praktijk --- Organisatie --- Sociaal werk (beroep) --- Opleiding --- Arbeidsmarkt --- Verpleegkunde --- Verplegingswetenschap --- Sociaal werk (opleiding)
Choose an application
Social work is a discipline committed to social justice and human rights, and to improving the well-being of individuals, families, communities and societies. But the world is changing, with environmental disasters, an increase in violent conflict and the aftermath of the Global Financial Crisis impacting negatively on human and ecological well-being. Social workers are often working at the forefront of these and other challenging situations, and they must apply knowledge and skills to their practice in a thoughtful and ethical way. What kind of knowledge and skills will social workers need to succeed in this intellectually and emotionally demanding job? Broad-ranging in scope and depth, this highly readable text introduces readers to the key concepts in social work - such as empathy, reflective practice and notions of risk - and provides both a focus on the theory and research literature that informs each one, and an examination of how each will aid practitioners in their day-to-day work. With the help of engaging practice examples that contextualize the topics under discussion, the book also draws on ideas and literature from other disciplines - including philosophy, sociology and psychology - in order to promote the open-mindedness and depth of understanding required for practice with people from all walks of life. An accessible text that brings all of the major social work concepts together in one place, Key Concepts and Theory in Social Work is an essential book for students and practitioners alike.Bron : https://www.lehmanns.de/shop/sozialwissenschaften/38282792-9781137487834-key-concepts-and-theory-in-social-work
Sociology of social welfare --- sociaal werk --- sociaal-agogisch werk --- methoden van het sociaal werk --- Sociaal werk --- Kritisch denken --- Vaardigheden --- Opleidingen --- Professionalisering --- Empathie --- Reflectie --- Armoede --- Ongelijkheden --- Waarden --- Respect --- Eerlijkheid --- Rechten van de mens --- Spiritualiteit --- Normen --- Ethiek --- Evaluatie --- Sociaal werk (beroep) --- Opleiding --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Ongelijkheid --- Waarde (ethiek) --- Mensenrechten --- Norm (standaard) --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Onderwijs --- Arbeidsmarkt --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Sociaal werk (opleiding) --- Norm (gedragsregel)
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|