Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Waarom gebruiken kunstenaars geplette auto's in hun kunst? Wat doet een kostuum in een museum? Via werk van zeventig kunstenaars uit de hele wereld maak je kennis met moderne kunst. Met vragen en kleurenfoto's van de werken. Vanaf ca. 11 t/m 14 jaar.
English literature --- moderne kunst --- Kunst --- 20ste eeuw --- Museumbezoeken --- Kinderen --- Didactiek --- Moderne kunst --- Kunst ; 20ste eeuw --- Kunst ; 20ste eeuw. --- 20e eeuw --- Museumbezoek --- Kind --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Autisme --- Cultuur --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur
Choose an application
This book is the first sustained attempt to incorporate critical scholarship and thought at the cutting edge of contemporary geography, history and archaeology into the burgeoning field of Irish heritage studies. It seeks to illustrate the validity of multiple depictions of the Irish past, showing how scrutiny of heritage practices and meanings is so essential for illuminating our understanding of the present. Examining Ireland's heritages from a critical perspective that celebrates notions of heterogeneity and uniqueness, the distinguished contributors to this book scrutinise the multiplicity of complex relations between heritage, history, memory, commemoration, economy, and cultural identity within various historical, geographical and archaeological contexts. Using several examples and case studies, this book raises issues not only from a uniquely Irish perspective, but also investigates the memorialisation and marketing of the Irish past in overseas locations such as the USA and Australia.
Sociology of culture --- Tourism --- History of the United Kingdom and Ireland --- cultural property --- historiography --- multiculturalism --- ethnicity --- identity --- cultural tourism --- Heritage tourism --- Historic sites --- Memorials --- National characteristics, Irish --- 351.853 --- 379.822 --- 941.5 --- 941.5 Geschiedenis van Ierland --- Geschiedenis van Ierland --- 379.822 Cultureel uitgaansleven. Culturele vrijetijdsbesteding. Tentoonstellingsbezoek. Museumbezoek. Concertbezoek. Schouwburg --- Cultureel uitgaansleven. Culturele vrijetijdsbesteding. Tentoonstellingsbezoek. Museumbezoek. Concertbezoek. Schouwburg --- 351.853 Overheidstaken, administratieve maatregelen i.v.m. monumentenzorg, natuurbescherming, opgravingen --- Overheidstaken, administratieve maatregelen i.v.m. monumentenzorg, natuurbescherming, opgravingen --- Irish national characteristics --- Commemorations --- Memorialization --- Monuments --- Heritage places, Historic --- Heritage sites, Historic --- Historic heritage places --- Historic heritage sites --- Historic places --- Historical sites --- Places, Historic --- Sites, Historic --- Archaeology --- History --- Historic buildings --- World Heritage areas --- Cultural tourism --- Ireland --- Irish Free State --- Anniversaries, etc. --- Historiography. --- National characteristics, Irish. --- SOCIAL SCIENCE --- Discrimination & Race Relations. --- Minority Studies.
Choose an application
Kunst = Taal en Rekenen vormt een inspiratiebron voor leerkrachten die anders met de vakken taal en rekenen willen omgaan. Het biedt handvatten om de verbeeldingskracht van beeldende kunst een vaste plek in het onderwijs te geven op een manier die de natuurlijke nieuwsgierigheid van kinderen aanspreekt, die aanzet tot filosoferen en verwoorden en die het plezier in het leren vooropstelt.
Didactics of mathematics --- Didactics of the arts --- Didactics of languages --- Didactics of primary education --- talenonderwijs --- beeldende kunst --- jenaplanonderwijs --- rekenen --- Kunst --- Taal --- Rekenen --- Kunstzinnige vorming --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Vakoverschrijdend werken --- Musea --- Kunst en onderwijs --- Taalonderwijs --- Nederlands --- Wiskunde --- Beeldopvoeding --- Meetkunde --- Drijven --- Onderzoekend leren --- 474.21 --- Creatief denken --- Onderwijs en cultuur --- Museumbezoek --- Kunstzinnige vorming(Beeldende vorming, esthetische opvoeding) --- Muzische vorming --- Didactische werkvormen --- Museum --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Therapie --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Cultuureducatie --- Historische kritiek --- Verbeelding --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Maatschappij --- Voorlichting --- Literatuur
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|