Listing 1 - 10 of 33 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Op orde! : minimaliseren in het gezin
Author:
ISBN: 9789023971764 Year: 2017 Publisher: Utrecht Uitgeverij Boekencentrum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Steeds meer mensen zien de waarde in van het minimaliseren- alleen dat houden of aanschaffen wat echt waarde toevoegt. In dit boekje voert Gera van den Berg een pleidooi voor minimaliseren, ontspullen of consuminderen. Op een lichtvoetige en praktische manier vertelt ze over de waarde van minimaliseren en over de praktijk van alle dag. Een aanstekelijk boek vol met praktische ideeën en adviezen.Bron : standaardboekhandel.be


Book
De wet van de Paracetamol : hoe vernieuw je de waardepropositie ?
Author:
ISBN: 9789089653697 Year: 2017 Publisher: Culemborg Van Duuren Management

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De levensduur van producten, diensten en formules wordt steeds korter. Consumenten zijn niet alleen verwend, ze verwachten steeds sneller een vernieuwd aanbod. De concurrentie is bovendien feller dan ooit. Voordat je het weet is je product verworden tot een paracetamol, een product dat overal verkrijgbaar is, geen onderscheidend vermogen heeft en waar de klant slechts een lage prijs voor wil betalen. Als je wilt overleven is niets doen geen optie meer. Veranderingen gaan immers sneller dan ooit. In dit boek laat bestsellerauteur Paul Moers met zijn bewezen succesvolle model, de waardepropositieladder, zien hoe je stap voor stap de waardepropositie van je aanbod nieuw leven inblaast of zelfs compleet vernieuwt. Die vormt immers de basis van je bedrijf en is je optimale aandacht waard. Bouw dus een waardepropositie die uniek en aansprekend is.Bron : http://www.bol.com


Book
Verliefd op je klant : wat een bioloog je kan leren over verkoop en klantcontact
Author:
ISBN: 9789047010210 Year: 2017 Publisher: Amsterdam Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Klanten zijn net mensen, aldus Jos Burgers. En mensen zijn precies als dieren; alle sociale interactie is gebaseerd op dezelfde principes. We willen allemaal aandacht, begrip en steun van elkaar. Als je dat beseft, kun je klanten verleiden, ze verliefd maken en zelf verliefd worden, en een langdurige relatie met ze onderhouden. Jouw houding bepaalt het gevoel dat de klant overhoudt aan het contact. Dat gevoel bepaalt of hij terugkomt en of hij een positieve boodschapper voor jou wordt. Maar het bepaalt ook of je zelf met plezier je werkt doet! Met humor, herkenbare voorbeelden en af en toe wat rake kritiek weet bioloog Patrick van Veen de kern van goede klantrelaties te raken. Dit boek laat je glimlachen, inspireert en motiveert om vandaag nog zijn ideeën in praktijk te brengen. Spread the love! Bron : http://www.bol.com


Book
"O, heb je het tegen mij ?" : doelgroepdenken in de praktijk
Authors: ---
ISBN: 9789047010234 Year: 2017 Publisher: Amsterdam Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Je weet wat je wilt verkopen of voor elkaar wilt krijgen. Je bent overtuigd van je eigen goede zaak. Je hebt een website, verstuurt nieuwsbrieven, maakt brochures. Kan niet fout gaan, toch? Newsflash: het draait in commerciële communicatie helemaal niet om jou. Het draait om je klant. Hoe wil zij/hij het liefst aangesproken worden? Op welke emoties kun je inspelen om voor elkaar te krijgen wat je wilt? Dat is doelgroepdenken. Kroonstuiver en Seegers, beiden gepokt en gemazeld in de bladenwereld, vertellen je hoe je beter leert doelgroepdenken. Met handige checklists, testjes, praktische tools en veel voorbeelden uit de praktijk. Doe er je voordeel mee! Bron : http://www.bol.com


Book
Basisboek neuromarketing : neuro-onderzoek voor marketing- en communicatieprofessionals
Author:
ISBN: 9789046905180 9789046966273 9046966275 Year: 2017 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Veel mensen denken bij neuromarketing aan het ongemerkt beïnvloeden van de consument door het brein de boodschap als het ware 'in te fluisteren'. Maar neuromarketing is meer dan dat. Neuromarketing biedt inzicht in zowel het bewuste als onbewuste proces in de mens. Door neuro- onderzoek in te zetten kunnen marketing- en communicatieprofessionals consumentengedrag beter begrijpen, effectiever communiceren en succesvoller innovaties vermarkten.Basisboek neuromarketing geeft een kritische en wetenschappelijk onderbouwde inleiding in dit jonge onderzoeksgebied. Het model De complementaire cirkel van marktonderzoek helpt studenten en professionals om neuro-onderzoek in het bredere geheel van onderzoeksmethodes te plaatsen. Er wordt beschreven wat neuromarketing is en waarom en wanneer het ingezet kan worden. De werking van neuro-onderzoek wordt uitgelegd: hoe werkt het zenuwstelsel, welke onderzoekstechnieken zijn er en hoe kun je nagaan of deze technieken betrouwbaar, valide en ethisch verantwoord zijn? Ook een reeks van toepassingsmogelijkheden in marketing en communicatie komen middels diverse praktijkvoorbeelden aan bod.Voor docenten zijn er op aanvraag PowerPoints met daarin o.a. links naar aanvullend materiaal (o.a. filmpjes) beschikbaar.Bron : http://shop.coutinho.nl


Book
Het einde van winkels ? : de strijd om de klant : waarom het niet meer vanzelfspreken is om naar een winkel te gaan !
Author:
ISBN: 9789024407811 Year: 2017 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Winkels kennen zware tijden: recessie, lokale wetgeving, parkeerproblemen, internetverkopen en de sterke macht van leveranciers. Kopen op internet, 24/7, is een volwaardig alternatief geworden voor de lokale winkel met strikte openingstijden en een beperkt assortiment. Is er nog wel een toekomst voor winkels? Welke ontwikkelingen volgen elkaar op en hoe zijn deze te vertalen naar interessante Business Models ?Kansen en bedreigingenCor Molenaar analyseert de strijd, de gevaren, maar beschrijft ook de talloze kansen en mogelijkheden waarmee de retail het tij kan keren. Hij behandelt het nieuwe koopgedrag van consumenten (het nieuwe winkelen), de evolutie van de retail (hoe het was, hoe het is en hoe het moet worden) en laat zien hoe de toekomst voor de winkel er daadwerkelijk uit gaat zien.Toegevoegde waardeWinkels moeten anders worden, opnieuw hun toegevoegde waarde gaan bepalen en op een andere manier samenwerken met leveranciers en klanten om te overleven. Vaak wordt een webshop als de oplossing gezien, maar is dat echt zo? Ook op internet gaat er nog veel veranderen. Veel webwinkels zullen verdwijnen of een kwijnend bestaan hebben, alleen de grote aanbieders en webwinkels die optimaal gebruik maken van de kansen van internet zullen overleven.Bron : http://www.managementboek.nl


Book
Basisboek neuromarketing : neuro-onderzoek voor marketing- en communicatieprofessionals
Author:
ISBN: 9789046905180 9789046966273 9046966275 Year: 2017 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Veel mensen denken bij neuromarketing aan het ongemerkt beïnvloeden van de consument door het brein de boodschap als het ware 'in te fluisteren'. Maar neuromarketing is meer dan dat. Neuromarketing biedt inzicht in zowel het bewuste als onbewuste proces in de mens. Door neuro- onderzoek in te zetten kunnen marketing- en communicatieprofessionals consumentengedrag beter begrijpen, effectiever communiceren en succesvoller innovaties vermarkten.Basisboek neuromarketing geeft een kritische en wetenschappelijk onderbouwde inleiding in dit jonge onderzoeksgebied. Het model De complementaire cirkel van marktonderzoek helpt studenten en professionals om neuro-onderzoek in het bredere geheel van onderzoeksmethodes te plaatsen. Er wordt beschreven wat neuromarketing is en waarom en wanneer het ingezet kan worden. De werking van neuro-onderzoek wordt uitgelegd: hoe werkt het zenuwstelsel, welke onderzoekstechnieken zijn er en hoe kun je nagaan of deze technieken betrouwbaar, valide en ethisch verantwoord zijn? Ook een reeks van toepassingsmogelijkheden in marketing en communicatie komen middels diverse praktijkvoorbeelden aan bod.Voor docenten zijn er op aanvraag PowerPoints met daarin o.a. links naar aanvullend materiaal (o.a. filmpjes) beschikbaar.Bron : http://shop.coutinho.nl


Book
Hamburgers en bier. Alles is economie! : maar wie begrijpt er nog wat van?
Author:
ISBN: 9789089777485 Year: 2017 Publisher: Heule Inni Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoeveel hamburgers kun jij op? Hoeveel blikjes bier? Maar we hebben maar 40 euro op zak. Kunnen we onze voorkeur voor hamburgers of bier optimaliseren?Een hamburger is niet overal ter wereld even duur. Hoe komt dat? Wat leert de BigMac-index? Waarom is een Fantablikje oranje met blauwe letters?Het vinden van een job, de aankoop van een wagen, een etentje op restaurant, de (huur)prijzen van de woningen, de banken(crisis), de verdeling van de rijkdom, het betalen van belastingen, racisme, religie, de vergrijzing van de bevolking, het milieu. Alles om ons heen heeft iets met economie te maken. Maar begrijpen we ook hoe de economie werkt? Valt er hoegenaamd iets te begrijpen of moeten we gewoon ondergaan?Ben jij bij jouw aankoopkeuzes een "maximizer" of een "satisficer"?Wat is de invloed van politiek, psychologie, antropologie en sociologie op het economisch handelen? Valt de economie natuurkundig-wiskundig te modelleren of hebben gedragseconomen hun deel in het verhaal? Kunnen economen de toekomst voorspellen?In dit boek worden een aantal wetmatigheden die de economen doorheen de tijd ontdekt hebben op eenvoudige wijze uitgelegd. Ze dragen bij tot het begrijpen van de werking van de economie om ons heen maar doen ons ook kritisch nadenken over wat er om ons heen gebeurt.Uiteindelijk draait het allemaal om vraag en aanbod. Om vrijemarktwerking. Maar lost de markt alles op? Moeten we niet evolueren naar een vorm van postkapitalisme? Een sociaaldemocratie waarbij het neoliberalisme gecorrigeerd wordt voor wat de markt niet kan regelen. Of een parallelle economie, een deeleconomie naast de vrije markt? Een redding van de vrije markt en het kapitalisme?


Book
Het einde van online winkelen : de toekomst van retail in een wereld die altijd verbonden is
Author:
ISBN: 9789047010869 Year: 2017 Publisher: Amsterdam Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De retail kraakt in haar voegen door de economische crisis en de digitalisering van de samenleving. In 'Het einde van online winkelen' laat Wijnand Jongen zien dat de echte oorzaak dieper ligt: winkels zijn nauwelijks in staat in te spelen op het veranderende gedrag van klanten, die door ontwikkelingen als Internet of Things, 24 uur per dag verbonden zijn. Het einde van online winkelen markeert het begin van een nieuw tijdperk waarin personalisering en digitalisering naadloos samengaan. Winkels moeten met nieuwe businessmodellen komen om een plek te veroveren in een wereld die steeds meer gedomineerd wordt door marktplaatsen en platformen. Ze moeten transformeren in digitale netwerkorganisaties waar de menselijke maat weer centraal staat. Wijnand Jongen geeft aan de hand van talloze inspirerende voorbeelden een ultiem overzicht van de trends en ontwikkelingen die het retaillandschap in rap tempo veranderen. Hij schetst een helder beeld van de toekomst, waardoor dit boek onmisbaar is voor iedereen die wil weten wat de detailhandel en de dienstensector te wachten staat. Bron : http://www.bol.com


Book
De kracht van platformstrategie : het is buigen of barsten
Author:
ISBN: 9789024408696 Year: 2017 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De kracht van platformstrategie gaat over nieuwe manieren om klanten en aanbieders bij elkaar te brengen of om diensten aan te bieden zoals gemeenten of zorginstellingen. Als mensen hun spullen niet meer in winkels kopen en hun hotelkamers niet meer bij de traditionele hotels boeken, hoe zorg je er als aanbieder dan voor dat jouw producten en diensten gevonden/gekocht worden?Nieuwe toetreders zoals Alibaba, Uber, Etsy en AirBnB baseren hun businessmodel op nieuwe tweeweg platformstrategieën, die leveranciers met hun klanten verbinden. Hun businessmodel is niet gebaseerd op transactiewinsten, maar op die van aantrekkelijkheid, service en relevantie voor de markt. Netwerkkansen worden zo ten volle benut.In dit boek geeft Molenaar inzicht in de platformstrategie van deze nieuwe toetreders. Een kans voor bestaande bedrijven, winkels, gemeenten, zorginstellingen etc. om opnieuw hun strategie te bepalen. Essentieel om de toekomst van uw eigen organisatie veilig te stellen!Bron : http://www.bol.com

Listing 1 - 10 of 33 << page
of 4
>>
Sort by