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The rise of social history has had a transforming influence on the history of early modern England. It has broadened the historical agenda to include many previously little-studied, or wholly neglected, dimensions of the English past. It has also provided a fuller context for understanding more established themes in the political, religious, economic and intellectual histories of the period. This volume serves two main purposes. Firstly, it summarises, in an accessible way, the principal findings of forty years of research on English society in this period, providing a comprehensive overview of social and cultural change in an era vital to the development of English social identities. Second, the chapters, by leading experts, also stimulate fresh thinking by not only taking stock of current knowledge but also extending it, identifying problems, proposing fresh interpretations and pointing to unexplored possibilities. It will be essential reading for students, teachers and general readers.
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Algeria --- History. --- Social conditions.
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Women --- Feminism. --- Social conditions.
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"In 2016, the citizens of Knoxville, Tennessee, joined in a community reading program called the Big Read. Knoxvillians read Ernest Gaines's book A Lesson Before Dying, and community groups hosted a series of lectures, book discussions, film screenings, and dramatic performances that immersed the community in a five-week conversation on racism. This book of essays is the University of Tennessee Libraries' contribution to Knoxville's Big Read. The Libraries put out a community-wide call for written responses to A Lesson Before Dying and was richly rewarded with the thoughtful and heartfelt commentaries gathered here."
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Women --- Feminism. --- Social conditions.
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Les « marges » désignent des territoires discrets, qui occupent une position périphérique par rapport aux centres d'impulsion de l'économie et de la vie publique française que sont les métropoles ou les grands sites économiques et touristiques. Banlieues, espaces périurbains, marges rurales, petites villes en déclin, espaces interlopes des cœurs de ville, îles et territoires ultramarins, marécages, montagnes et forêts… ces territoires méconnus et en transition permanente font ici l'objet d'une analyse précise. À travers une lecture fine de ces espaces « autres », sont ainsi mis en évidence l'organisation socio-économique régionale de chacun d'eux et les mécanismes d'inscription des inégalités dans les territoires. La géographie des marges vient alors révéler la complexité de ces espaces, animés à la fois par des logiques de mise à l'écart, mais aussi d'affranchissement vis-à-vis des dominations extérieures. L'étude des marges permet ainsi, en miroir, de mieux revenir sur la puissance des centres. Elle permet aussi de s'interroger sur ce qui fait la norme sociale et sur les moyens d'atteindre une meilleure justice spatiale.
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Quelles différences constate-t-on entre un jeune professeur des écoles et un jeune professeur de lycée ? Sont-elles du même ordre que celles observées entre deux enseignants de la génération précédente ? Le métier d'enseignant correspond en effet à des statuts différents et des niveaux de rémunération et de diplômes variés : loin d'être immuables, ces lignes de clivage se redessinent au cours du temps, dans un espace social lui-même changeant. Géraldine Farges analyse la façon dont se constitue cette hétérogénéité des « conditions enseignantes » et dont elle transforme, sur le plan professionnel, la valeur accordée à la profession. Les conditions de travail, de même que les formes envisageables de mobilité, tracent toujours des contours nets entre les niveaux d'enseignement, notamment concernant les engagements collectifs, les sociabilités ou les loisirs de ceux qui y exercent. La « communauté éducative », mise en valeur par les réformes récentes – en vérité trop contraignantes pour permettre son émergence –, ne conduit pas à un rapprochement des mondes enseignants. À la place, la distinction entre enseignants des écoles, collèges et lycées, un temps brouillée, se perpétue sous des formes renouvelées.
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"In 2016, the citizens of Knoxville, Tennessee, joined in a community reading program called the Big Read. Knoxvillians read Ernest Gaines's book A Lesson Before Dying, and community groups hosted a series of lectures, book discussions, film screenings, and dramatic performances that immersed the community in a five-week conversation on racism. This book of essays is the University of Tennessee Libraries' contribution to Knoxville's Big Read. The Libraries put out a community-wide call for written responses to A Lesson Before Dying and was richly rewarded with the thoughtful and heartfelt commentaries gathered here."
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