Listing 1 - 10 of 209 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
In this book, veteran game developers, academics, journalists, and other provide their processes and experiences with level design. Each provides a unique perspective representing multiple steps of the process for interacting with and creating game levels - experiencing levels, designing levels, constructing levels, and testing levels. These diverse perspectives offer readers a window into the thought processes that result in memorable open game worlds, chilling horror environments, computer-generated levels, evocative soundscapes, and many other types of gamespaces. This collection invites readers into the minds of professional designers as they work and provides evergreen topics on level design and game criticism to inspire both new and veteran designers.
Games. --- Programmeren.
Choose an application
Scratch is een leuke, gratis en gebruiksvriendelijke programmeeromgeving die heel geschikt is voor beginnende programmeurs. In plaats van eindeloze regels programmeercode te typen, maak je gebruik van kleurrijke opdrachtblokken en stripfiguren in de online omgeving. Dit boek bevat diverse praktische projecten waarmee je wordt uitgedaagd om je eigen spellen, animaties, tests en andere programmeerprojecten te maken! Elk hoofdstuk zit bomvol gedetailleerde uitleg, stap voor stap-beschrijvingen met schermafbeeldingen en vele voorbeelden. Programmeren met Scratch is de perfecte start om te leren programmeren!
Choose an application
The success of storytelling in games depends on the entire development team—game designers, artists, writers, programmers and musicians, etc.—working harmoniously together towards a singular artistic vision. Interactive Stories and Video Game Art is first to define a common design language for understanding and orchestrating interactive masterpieces using techniques inherited from the rich history of art and craftsmanship that games build upon. Case studies of hit games like The Last of Us, Journey, and Minecraft illustrate the vital components needed to create emotionally-complex stories that are mindful of gaming’s principal relationship between player actions and video game aesthetics. This book is for developers of video games and virtual reality, filmmakers, gamification and transmedia experts, and everybody else interested in experiencing resonant and meaningful interactive stories.
Design. --- Programmeren. --- Storytelling. --- Video Games.
Choose an application
Computerondersteund onderwijs --- Programmeren --- ICT-vaardigheden
Choose an application
Maak met Scratch (gratis te downloaden) o.a. dreunende drums, vuurwerk en prachtige bloemen. Stapsgewijze uitleg van Scratch, 13 projecten met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 8 t/m 12 jaar.
games --- programmeren (informatica) --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- Computer. Automation --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- Programmeren ; Scratch (software). --- Programmeren --- programmeren --- kinderen --- Scratch (software)
Choose an application
PXL-Education 2017 --- computerapparatuur --- electronica --- programmeren
Choose an application
Apply lean frameworks and other concepts of software development to the process of your game development. Resistance to Agile methodologies in the gaming industry is most often due to frustrated attempts to use lean tools and frameworks. Lean Game Development teaches you how to apply frameworks and concepts successfully to benefit you and your team. You will see how to manage, develop and coexist in a lean game development environment. You’ll understand what lean is and how it helps the gaming industry. You’ll see how to apply MVP concepts and why you should. The concepts taught are used not only in the design of the software code but also in all stages of the development process. Ideal for any game development company, including indie and small studios, Lean Game Development offers new opportunities for streamlining your workflow and benefiting your game development overall.
Computer. Automation --- games --- Agile --- programmeren (informatica)
Choose an application
STEM (Science Technology Engineering Maths) --- Programmeren
Choose an application
Het Handboek Python is een praktische en grondige inleiding in de programmeertaal Python en voorziet je van het gereedschap en inzicht dat je nodig hebt om een productieve deelnemer te worden aan bijna elk Python-project. Python is een omvangrijke taal, en de auteurs helpen je bij het bouwen van een degelijke fundering, maken je wegwijs in het soms verwarrende universum van Python en zorgen ervoor dat je na het lezen zelfstandig verder kunt leren.Dit boek is voornamelijk bedoeld voor mensen met wat programmeerervaring in een andere taal. Programmeer je momenteel in een van de bekende imperatieve of objectgeoriënteerde talen als C++, C# of Java, dan heb je voldoende kennis om dit boek optimaal te gebruiken. Ligt je expertise echter meer bij andere soorten programmeertalen, dan zal je geen onoverkomelijke problemen tegenkomen. Tot de behandelde onderwerpen behoren:Python downloaden en installerenWerken met operatoren, gegevenstypen en lussenPython-modules ontwikkelenWerken met het objectmodel, ingebouwde typen en collectietypenWerken met comprehensions, iterables en generatorsObjectgeoriënteerd programmeren: werken met klassenWerken met bestandenExceptions verwerken, testen uitvoeren en debuggenBron: http://www.vanduurenmedia.nl
Programming --- Python --- programmeertalen --- programmeren --- internet --- open source software --- Informatica --- Programmeren --- Programmeertalen --- Programmeertaal --- Python (software) --- Kind
Listing 1 - 10 of 209 | << page >> |
Sort by
|