Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
'Foundations of Musical Grammar' makes a unique contribution to music theory by building on recent research in cognitive science and theoretical perspectives adopted from cognitive linguistics to present an account of the foundations of musical grammar. In presenting this account, it engages with music and the emotions, gesture, and social dance.
Music --- Music and language. --- Music and dance. --- Psychological aspects. --- Semiotics. --- Social aspects. --- Music and language --- Music and dance --- Dance and music --- Dance --- Music and society --- Semiotics --- Language and music --- Language and languages --- Music psychology --- Psychological aspects --- Social aspects --- Psychology
Choose an application
"Essai consacré à l'oeuvre de la chorégraphe flamande, envisagée sous l'angle des figures du dialogue entre danse et musique." (source Electre 2018)
Music and dance --- Keersmaeker, Anne Teresa de. --- Choreography --- History --- Keersmaeker, Anne Teresa de x Criticism and interpretation --- Musique et danse. --- De Keersmaeker, Anne Teresa --- Critique et interprétation. --- Keersmaeker, Anne Teresa de, --- Criticism and interpretation --- Choreography - Belgium - Flanders - History - 21st century --- Choreography - Belgium - Flanders - History - 20th century --- Music and dance - Belgium - Flanders - History - 21st century --- Music and dance - Belgium - Flanders - History - 20th century --- Keersmaeker, Anne Teresa de, - 1960- - Criticism and interpretation --- Keersmaeker, Anne Teresa de, - 1960 --- -Music and dance
Choose an application
Quand Jean Prouvé, président du jury du concours d'idée international, proclame, le 15 juillet 1971, le nom des lauréats du Centre Beaubourg, il en sait aussi peu sur eux que ce que nous avons oublié depuis leurs incroyables carrières. Car que savons-nous des circonstances de la toute première association entre Richard Rogers (1933-, Pritzker 2007) et Renzo Piano (1937-, Pritzker 1998) ? Que ce serait-il passé si Rogers n'avait pas mis fin au Team 4 (1963-1967) formé avec Norman Foster (1935-, Pritzker 1999) ? Si son enseignement à l'Architectural Association (1969-1971) avec Renzo Piano n'avait abouti à la création d'une agence commune ? Si le bureau d'ingénieurs Ove Arup ne leur avait indiqué fin 1970 l'existence de la compétition ?
Musique et danse --- Histoire --- Rogers, Richard George --- Piano, Renzo --- Biographies --- Architects and builders --- Avant-garde (Architecture) --- Arts facilities --- Architectes et entrepreneurs --- Equipements culturels --- Biography --- Centre Georges Pompidou --- Centre national d'art et de culture Georges Pompidou (Paris) --- Paris (France) --- Centre national d'art et de culture Georges-Pompidou --- Centre Georges Pompidou. --- Centre national d'art et de culture Georges Pompidou --- Musées (constructions) --- Chantiers de construction --- Conception et construction --- Pompidou, Georges --- Rogers, Richard, --- Music and dance. --- Histoire. --- Centre culturel --- Chantier --- Politique publique --- Concours --- Music and dance --- Musées (constructions)
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|