Listing 1 - 10 of 1202 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dynamically written and richly illustrated, the Routledge International Handbook of Visual Criminology offers the first foundational primer on visual criminology. Spanning a variety of media and visual modes, this volume assembles established researchers whose work is essential to understanding the role of the visual in criminology and emergent thinkers whose work is taking visual criminology in new directions. This book is divided into five parts that each highlight a key aspect of visual criminology, exploring the diversity of methods, techniques and theoretical approaches currently shaping the field: " Part I introduces formative positions in the developments of visual criminology and explores the different disciplines that have contributed to analysing images." Part II explores visual representations of crime across film, graphic art, documentary, police photography, press coverage and graffiti and urban aesthetics." Part III discusses the relationship of visual criminology to criminal justice institutions like policing, punishment and law." Part IV focuses on the distinctive ethical problems posed by the image, reflecting on the historical development, theoretical disputes and methodological issues involved." Part V identifies new frameworks and emergent perspectives and reflects upon the distinctive challenges and limits that can be seen in this emerging field. This book includes a vibrant colour plate section and over a hundred black and white images, breaking down the barriers between original photography and artwork, historic paintings and illustrations and modern comics and films. This interdisciplinary book will be of interest to criminologists, sociologists, visual ethnographers, art historians and those engaged with media studies.
Criminology --- Methodology. --- Criminology - Methodology. --- Methodology
Choose an application
La référence psychanalytique a dominé pendant une trentaine d'années le paysage psychiatrique en France, sur fond d'une sympathie apparente entre psychiatrie et psychanalyse : la psychanalyse allait apporter à la psychiatrie la compréhension du fou qui manque au psychiatre. Aujourd'hui, on pourrait dire que la fonction du psychiatre s'est scindée en deux, entre d'une part sa dimension de service social qui retourne au social, c'est-à-dire au traitement social de la folie qui pourra se passer de médecins, et d'autre part son aspect technoscientifique, voire pharmacologique. L'avancée des neurosciences irrigue maintenant le champ des pratiques psychiatriques. Ne pouvant se résoudre à n'y voir qu'une contradiction irréconciliable, les auteurs s'attachent à mettre en tension ces divers champs, réglés par des épistémologies différentes. Leur objectif n'est pas de tenter d'y chercher une complémentarité totalisante mais plutôt de faire travailler ce qui demeure irréductible, mais peut-être pas toujours inarticulable.
Psychoanalysis --- Psychiatry --- Methodology. --- Methodology.
Choose an application
Dans ces textes issus de conférences prononcées entre 2008 et 2011 lors d'un séminaire, les contributeurs croisent psychanalyse et neurosciences pour éclairer les questions épistémologiques et méthodologiques de la psychanalyse contemporaine en étudiant conjointement les moteurs psychiques et physiques du fonctionnement cérébral. ©Electre 2019
Psychoanalysis --- Psychiatry --- Methodology --- Methodology
Choose an application
Choose an application
Cet ouvrage est un manuel à la fois théorique et pratique, d'initiation et d'approfondissement à l'usage des méthodes qualitatives en psychologie et sciences humaines de la santé. Chaque chapitre comprend deux parties : une introduction à la méthode située dans son contexte historique et théorique, suivie d'un exemple d'application concrète avec toutes les étapes de la recherche clairement décrites.
Choose an application
Choose an application
Les pédagogies nouvelles se sont construites sur un renversement des valeurs qui avaient inspiré l'éducation traditionnelle. Elles partagent une conception commune du sujet : il s'agit de comprendre l'individu, d'interpréter ses attitudes, de l'aider à développer ses potentialités. Elles ont en commun de favoriser l'interdisciplinarité entre psychologie, psychanalyse, philosophie, sociologie, etc., pour enrichir le travail pédagogique. Elles développent un véritable discours des pratiques, marquant le va-et-vient permanent entre théorie et pratique. Cet ouvrage présente les fondements des pédagogies nouvelles. Il analyse les principales théories pédagogiques de référence et présente les spécificités des différentes écoles.
Choose an application
Bernd Marin explains the uses of comparative research and its place in the study of welfare, aging, and social policies.
Research --- Methodology.
Choose an application
Professor Norma Mertz explains research methodology as how the researcher is going to find out what she wants to know.
Research --- Methodology.
Choose an application
Teaching --- Methodology.
Listing 1 - 10 of 1202 | << page >> |
Sort by
|