Narrow your search
Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by

Book
La reconnaissance au travail d'un métier mal connu : le cas des ergothérapeutes
Authors: --- ---
Year: 2017 Publisher: Bruxelles: UCL. Faculté de santé publique,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Mémoire-recherche, qui vise à expliciter le concept de reconnaissance, et à soulever différents enjeux managériaux liés. Le déni de reconnaissance constitue une problématique vécue par différents soignants en structure hospitalière. Notre but est de comprendre la problématique, en explorant le vécu des ergothérapeutes à ce sujet. D'abord conceptualisée selon une philosophie sociale, la reconnaissance est ensuite définie dans le contexte du travail, afin de mieux comprendre ses implications sur la santé mentale du sujet et sur la dynamique de coopération pluridisciplinaire. Dans une partie pratique à visée compréhensive, la question de recherche suivante est exploitée :« Quel est le vécu de reconnaissance au travail des ergothérapeutes ? ».Méthodes : Après une revue de littérature, base de l'élaboration de notre outil de recueil des données et cadre de référence pour notre analyse ; nous avons procédé à une collecte de données primaires respectant des méthodes qualitatives, par entretiens semi-dirigés. La réflexivité déployée nous a permis de conserver un rôle d'observateur neutre, malgré notre identité professionnelle d'ergothérapeute. Nous avons rencontré douze ergothérapeutes, exerçant en structure hospitalière, et avons échangé autour d'un guide d'entretien adapté selon un processus itératif Le facteur « taille de l'institution » a permis une triangulation des sources d'information. Les méthodes d'échantillonnage : sélectivité et convenance, ont permis d'aboutir à un échantillon varié en termes d'expérience professionnelle et de domaine d'exercice, malgré une surreprésentation du sexe féminin. La démarche d'inclusion des répondants a cessé après l'atteinte d'un point de saturation dans l'analyse, qui respecte une thématisation catégorielle en référence à la théorie. Résultats : Les répondants soulignent majoritairement une amélioration de la reconnaissance de l’utilité et la spécificité de l'intervention de l'ergothérapeute. Ceci, sur le plan vertical : en provenance des supérieurs hiérarchiques et des médecins-prescripteurs, et sur le plan externe : provenant des patients. Il en va de même pour l'identification et la sollicitation du domaine d'expertise de l'ergothérapeute par les membres de l'équipe pluridisciplinaire. Néanmoins, l'expression d'un déni de reconnaissance existe en ce qui concerne la réalité du travail d'ergothérapeute, ce qui nuit, entre autres, à la collaboration pluridisciplinaire. Sur le plan social, l'expérience du mépris participe également à l'expression de mécanismes de défense. Ces conséquences négatives sont toutefois modulées par certains facteurs : l’expérience et la personnalité de l'ergothérapeute, ou encore la composition et la dynamique de l'équipe de travail.


Book
International survey of research university faculty : job satisfaction.
Author:
ISBN: 1574404458 Year: 2017 Publisher: [Place of publication not identified] : Primary Research Group Inc.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The report examines the feelings of research university faculty about their level of satisfaction with a broad range of factors and attributes of their current jobs: their relationship with students, colleagues, college and departmental administration; their feelings about prospects for advancement, their level of job security and their hopes for the future. The study also provides data on faculty evaluation of highly specific job features such as health benefits, retirement benefits, salaries, the quality of information technology and office space at the university and much more. Faculty comment on what they like most and least about their academic positions, and whether they would do it all over again.


Book
Changing Jobs
Authors: ---
ISBN: 192543589X Year: 2017 Publisher: Carlton, Australia : Redback Quarterly,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Love your work : 4 practical ways you can pivot to your best career
Author:
ISBN: 0802493955 Year: 2017 Publisher: Chicago, Illinois : Moody Publishers,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Research handbook on work and well-being
Author:
ISBN: 1785363263 Year: 2017 Publisher: Cheltenham, England ; Northampton, Massachusetts : Edward Elgar Publishing,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Almost every person works at some point in their lives. The Research Handbook on Work and Well-Being examines the association of particular work experiences with employee and organizational health and performance.


Book
Letters from rising pharmacy stars : advice on creating and advancing your career in a changing profession
Authors: --- ---
Year: 2017 Publisher: Bethesda, Maryland : ASHP Publications,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Global perspectives on teacher motivation
Authors: --- ---
ISBN: 1108215912 1316225208 1108206468 110710498X 1107512220 Year: 2017 Publisher: Cambridge : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Many studies of teacher motivation have been conducted in different contexts over time. However, until fairly recently there has not been a reliable measure available to allow comparisons across samples and settings. This has resulted in an abundance of findings which cannot be directly compared or synthesised. The FIT-Choice instrument offers the opportunity to examine motivations across settings. The various studies in this book suggest that people who choose teaching as a career are motivated by a complex interaction of factors embedded within communities and cultural expectations, but seem generally to embrace a desire to undertake meaningful work that makes for a better society. Unlike some careers, where rewards are in the form of salary and status, by and large these factors are not strong drivers for people who want to become teachers. They want to work with children and adolescents, and believe they have the ability to teach.


Book
Youth aspirations and the reality of jobs in Developing Countries : mind the gap.
Author:
ISBN: 9264285652 9264285660 Year: 2017 Publisher: Paris, [France] : OECD,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Your brain is boss : using mind power to develop influence, creativity and work satisfaction
Author:
ISBN: 1912300052 1912300044 9781912300051 Year: 2017 Publisher: [Place of publication not identified] : SRA Books,


Book
The best and worst places to work in the federal government : hearing before the Subcommittee on Government Operations of the Committee on Oversight and Government Reform, House of Representatives, One Hundred Fifteenth Congress, first session, April 6, 2017.
Author:
Year: 2017 Publisher: Washington : U.S. Government Publishing Office,

Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by