Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Op weg met ... Jozef en Maria
Authors: ---
ISBN: 9789492343123 Year: 2017 Publisher: Brugge Van Driel publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Week na week : een kalender van het kerkelijk jaar vol gebeden
Authors: ---
ISBN: 9782874389634 Year: 2017 Publisher: Averbode Uitgeverij Averbode

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Liturgische kalender om te bidden en te vieren. Met aandacht voor feesten uit andere wereldreligies (islam, jodendom, boeddhisme en hindoeïsme).


Book
Être initié à l'heure des mutations anthropologiques : actes du VIIIe colloque international de l'ISPC tenu à Paris, du 7 au 10 février 2017
Authors: ---
ISBN: 9782204126809 2204126802 Year: 2017 Publisher: Paris Les éditions du Cerf

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Le souci de l'évangélisation suppose que l'on remette sans cesse l'ouvrage sur le métier. En effet, la mise en oeuvre de tout acte catéchétique nécessite une prise en compte de cinq champs en perpétuelle évolution et articulation entre eux : théologie, société, anthropologie, pédagogie et ecclésiologie. Or, l'un de ces cinq champs semble aujourd'hui interroger un nombre croissant de chercheurs et de praticiens, bien au-delà du cercle restreint des théologiens. Le champ anthropologique peut même être étiqueté "en crise". Il n'existe plus en effet, à l'heure actuelle, de consensus anthropologique à partir duquel penser une société commune. Il était donc logique que l'ISPC relève le défi d'interroger ce qui est en jeu dans l'action catéchétique quand le champ anthropologique est en crise. Ce fut le but du huitième colloque de son histoire. Fidèles à la dynamique de la théologie pratique, les organisateurs ont tenu à faire dialoguer autant que possible les différentes disciplines de la théologie et celles des sciences humaines. Ceci donna lieu à des conférences menées par des experts habitant les différents champs et osant exposer leur expertise à celles de leurs collègues, suivi d'ateliers où dialoguèrent chercheurs et praticiens. Cet ouvrage rassemble l'essentiel des interventions proposées à l'occasion du VIIIe colloque international de l'ISPC (Institut Supérieur de Pastorale Catéchétique, au Theologicum de l'Institut Catholique de Paris). Il a rassemblé 270 participants du 7 au 10 février 2017.


Dissertation
Hoe kunnen we de kloof dichten tussen jongeren en het kerkgebouw? : hoe kunnen we de jongeren meer voeling doen krijgen met het kerkgebouw, haar tradities en de gebruikers ervan?
Authors: --- ---
Year: 2017 Publisher: Heverlee UC Leuven-Limburg. Groep Lerarenopleiding

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doorheen het afstudeeronderzoek komen er drie grote deelvragen aan bod. We zullen dieper ingaan op de volgende vragen: 'waarom jongeren vandaag de dag niet meer naar een kerkgebouw gaan', hoe we de jongeren meer voeling kunnen doen krijgen met het kerkgebouw, haar tradities en de gebruiken ervan? Wat weten de jongeren vandaag de dag nog over wat het kerkgebouw: alles wat er binnenin aanwezig is, de werking van de kerk, wie er allemaal bij betrokken is enwat gebeurt er precies nog in een kerkgebouw? (Bron: auteur)


Book
Mijn Eerste Koran Verhalenboek : Koran verhalen voor de mini moslims
Author:
ISBN: 9789351790464 Year: 2017

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De meest gewaardeerde verhalen van de Koran. Hier voor jonge lezers en luisteraars zijn de meest gewaardeerde verhalen van de Koran samengevoegd in een prachtig en kleurrijk boek. De opwindende en spannende verhalen van de grote profeten, mensen en volken volgen elkaar in een natuurlijke wijze op. Al deze eigenschappen in een geweldig boek. 42 makkelijk te lezen verhalen. Een moraal in elk verhaal, simpele taal, leuke en mooie plaatjes en een referentie naar de Koran voor elk verhaal.


Book
Klaskit : tools voor topleraren
Author:
ISBN: 9789082542264 Year: 2017 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

WAAROM MOETEN KINDEREN NOG UIT HET HOOFD LEREN?WORD JE DOOR MEER VAKKENNIS AUTOMATISCH EEN BETERE LERAAR?HOE ZET JE EEN HELE KLAS OPTIMAAL AAN HET DENKEN?Lesgeven kun je niet aan de hand van een checklist. Er is geen lijst van recepten die ervoor zorgt dat leerlingen dag na dag een geijkt stappenplan doorlopen en aan het eind van het schooljaar de juiste leerstof kunnen opdreunen. Niet alles werkt bij iedereen met hetzelfde resultaat of in dezelfde context.Maar dat betekent niet dat er geen hulpmiddelen zijn die impact hebben. In dit boek gaat pedagoog Pedro De Bruyckere vanuit die gedachte op zoek naar methoden die écht werken, en onderzoekt hij in welke omstandigheden ze werken, voor welke doelgroep, en waarom.Klaskit levert een praktisch beeld op van wat leren inhoudt en schept overzicht in de massa aan tegenstrijdige ideeën over onderwijs. Want wie onder meer weet hoe je effectieve feedback geeft, hoe je het best een relatie opbouwt met je leerlingen en wat een sterke schoolvisie kan opleveren, heeft de tools in handen om een topleraar te worden.


Book
Het vak r.-k. godsdienst op het kruispunt van samenleving, onderwijs & kerkgemeenschap
Authors: ---
ISBN: 9789461961402 Year: 2017 Publisher: Brussel Licap

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

2


Book
Maakt religie een verschil? : islamitische pedagogie beter begrijpen
Author:
ISBN: 9789463442213 Year: 2017 Publisher: Leuven Uitgeverij Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De islam is niet meer weg te denken uit onze samenleving. België en Nederland sloten in de jaren 60 een overeenkomst met Turkije en Marokko, waardoor gastarbeiders met een islamitische achtergrond naar onze contreien migreerden. Sindsdien is onze leefwereld alleen maar meer divers geworden. Deze diversiteit weerspiegelt zich uiteraard ook in het onderwijs. Dit boek is een ondersteunend instrument voor iedereen die in deze superdiverse context werkt met kinderen en jongeren. De lezer krijgt een inzicht in de pedagogie van het kind en de jongere, in het algemeen en specifiek vanuit een levensbeschouwelijke benadering.Wat is een islamitische opvoeding precies? En in hoeverre verschilt ze van de westerse opvoeding? Maakt religie een verschil? geeft een antwoord op deze vragen. Het eerste deel van het boek schetst pedagogische en psychologische kaders voor levensbeschouwelijke identiteitsontwikkeling en -beleving. Het tweede deel reikt voorbeelden, casussen en methodieken aan die elke professional ondersteuning kunnen bieden bij zijn of haar werk. Daarbij gaat bijzondere aandacht naar (inter)levensbeschouwelijke competenties en levensbeschouwelijk-sensitieve begeleiding.Dit boek is bedoeld voor iedereen die de islamitische opvoeding beter wil begrijpen. Niet alleen onderwijsprofessionals, pedagogen, psychologen, hulpverleners en sociaal werkers, maar ook studenten lerarenopleiding, sociaal werk, pedagogie, psychologie en sociologie zullen in dit boek een houvast vinden om te werken in een multireligieuze en -levensbeschouwelijke omgeving.(www.acco.be)

Keywords

217 --- Islam --- religieuze opvoeding --- opvoeding --- Islam ; onderwijs --- Islam ; opvoeding --- godsdienstonderwijs --- 217.6 --- islam --- godsdienst --- religies --- pedagogie --- diversiteit --- islam in het westen --- migratie (mensen) --- pedagogiek --- Sociology of religion --- Educational sciences --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Diversiteit --- #PBIB:+107.31 --- Onderwijs : Opvoeding : Intercultureel onderwijs : Algemeen --- Islamitisch onderwijs --- Islamitische opvoeding --- Intercultureel onderwijs --- 720 Onderwijs --- 297 --- 268 --- 371.058 <493> --- 371.058 <493> Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer)--België --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer)--België --- 268 Catechese. Enseignement de religion --- 268 Catechese. Godsdienstonderwijs --- Catechese. Enseignement de religion --- Catechese. Godsdienstonderwijs --- 297 Islamisme. Mahométisme --- 297 Islam. Mohammedanisme --- Islamisme. Mahométisme --- Islam. Mohammedanisme --- Islamitisch onderwijs ; België --- Islamitisch onderwijs ; Nederland --- Godsdienstige opvoeding --- Pedagogie --- Multicultural education --- Islamic education --- Religion and sociology --- 297 Islam --- Interculturele competenties --- Islam ; godsdienst --- Islam (jeugd) --- Methodiek --- Migratie --- Islamitisch onderwijs ; Belgi&#235 --- Islam. --- Pedagogiek. --- godsdienstige opvoeding. --- islam. --- islamitische pedagogiek. --- pedagogiek.


Book
Met open hart : vijf bijbelverhalen om te werken rond openheid en diversiteit
Author:
ISBN: 9782874389146 9782874389160 9782874389153 Year: 2017 Publisher: Averbode Averbode

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De teksten en tekeningen zijn op maat van kinderen van 10 tot 13 jaar geschreven en getekend. Het grotere formaat van de tekeningen (A4) biedt een prachtige aanzet om te werken met de Bijbelse teksten. De lesideeën zijn nuttig om kinderen te begeleiden in hun geloofsopvoeding.


Multi
Jozef : Sterretjes aan de hemel : handpop
ISBN: 9782874389238 Year: 2017 Publisher: Averbode Averbode

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze handpop hoort bij de methode 'Sterretjes aan de hemel'.Met de prachtig afgewerkte handpoppen heet u Jezus, Maria, Jozef én kindje Jezus welkom in de klas. Een ideale en interactieve manier om uw kleuters meer te betrekken bij de bijbelverhalen.Bron: https://www.averbode.be/Pub/sterretjesaandehemel/sterretjesaandehemel-Aanvullend-materiaal/Handpoppen.html

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by