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The work of MacKay-Lyons Sweetapple Architects embodies two interrelated primary principles: economy and place. Economy as an ethical imperative leads to creating the ?maximal? experience with minimal form, material, and cost. Reinforcing this imperative is the architects? engagement of their place of practice, coastal Nova Scotia, and its climate, landform, and material culture. The practice has evolved plan types that allow the architects to engage the land and climate of their native Nova Scotia, and is also focused on the importance of the interior spatial experience. The work of MacKay-Lyons Sweetapple is predicated on the belief that what really matters in architecture is not fashion and form but the material culture of building and the making of places. The result, evident in the more than two hundred projects featured in the book, is both practical and poetic.
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Enric Miralles (1955-2000) remains one of the most prominent architects of his generation. The significance of his architectural design lies in his seamless integration of site and building and his use of space to serve the everyday conditions of life. Practicing for less than twenty-five years Miralles designed over 150 projects, many are now built: the Scottish Parliament Buildings, Santa Caterina Market, Vigo University, Diagonal Mar Park, Alicante Gymnastic Center, and Igualada Cemetry. This book brings together previously unpublished essays and lectures by his former collaborators and friends. Each contributor in this timely publication offers insight on Miralles' practice of architecture as a way of creating positive change in the world.
Miralles, Enric --- Architects --- Architectes --- Criticism and interpretation.
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Presents brief profiles of fifty major architects along with timelines and a critical analysis of their work.
Architects --- Architecture. --- Architecture. --- Architects. --- Architectes. --- Architecture.
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TOME I : Les quelque cent cinquante textes et documents réunis pour ce recueil abordent la question des transferts pour l'architecture, au XIXe siècle, entre l'Europe et l'Amérique, notamment entre la France et le Mexique. En arrière-plan de la question architecturale, se profile la position culturelle de la France, dominante dans la région au point qu'il est sans doute permis d'évoquer une Amérique française du XIXe siècle. Les sources sélectionnées dans ce premier tome illustrent les échanges de biens et services, les réseaux qui les structurent et qui les conduisent. TOME II : Les documents présentés ici montrent que le débat d'architecture et le devenir des formes postulent la singularité des productions de l'art et leur transcendance acquise sur fonds d'emprunt. TOME III : Les domaines de l'archéologie, l'hygiénisme ou la doctrine scientifique présentées par les sources collectées dans ce troisième tome, montrent que la pulsion française du Mexique indépendant fait l'objet de manifestations pendulaires qui conduisent l'histoire des deux pays et dont témoignent les faits d'architecture.
Architecture --- Architectes français --- Influence française.
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Architecte, propagandiste et promoteur artistique, Alberto Sartoris (1901-1998) a occupé une place importante de relais, sinon de pionnier, au sein du Mouvement moderne international. Sa longue trajectoire et ses multiples activités sont abondamment documentées dans ses archives, données à la Confédération suisse en 1985 et déposées aux Archives de la construction moder ne (Acm EPFL). Ce fonds n’a été jusqu’ici exploité que de manière très sélective : des pans entiers de l’œuvre de l’architecte sont restés inédits, tout comme sa production critique intensive dans le champ des arts plastiques et ses investigations historiographiques visant à inscrire le modernisme dans la grande tradition. Tels sont les différents aspects de cette trajectoire riche en paradoxes que tente de reconstruire le présent ouvrage à partir de la documentation conservée dans le fonds. Les activités d’Alberto Sartoris y sont décrites compte tenu des contextes culturels et politiques contrastés auxquels il s’est efforcé d’accommoder ses options esthétiques, sociales et techniques : Italie fasciste puis démocrate-chrétienne, Espagne franquiste ou Paris des années 1950, mais aussi et surtout Suisse romande, cadre permanent de son travail. Pour toute sa singularité, son cas illustre aussi l’émergence et le fonctionnement des nouvelles institutions modernistes où il a rarement trouvé une pleine reconnaissance – sinon très tardivement et au titre ambigu de témoin.
Architects --- Modern movement (Architecture) --- Architectes --- Mouvement moderne (Architecture) --- Sartoris, Alberto,
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This publication is about the Jade Eco Park for the City of Taichung in Taiwan, an international landscape and architecture competition for a park of 67 hectares won by Philippe Rahm architectes, Mosbach paysagistes and Ricky Liu & Associates in 2011, with a construction completion in 2018. It presents original documents from the Detailed Design Phase completed in 2013 and some photographies of its construction. For Philippe Rahm architectes, Climate Change creates an opportunity to rethink architecture and urbanism with the climate in mind, to shift our focus away from a purely visual and functional approach towards one that is more sensitive, more attentive to the invisible, atmosphere-related aspects of space. Slipping from the solid to the void, from the visible to the invisible, from metric composition to thermal composition, architecture as "form and function follow climate" opens up additional, more sensual, more variable dimensions in which limits fade away and solids self-dissociate. The Jade Eco Park reveals how the climate can be at the base of a masterplan, adding sensorial qualities to the city at the same time as saving energy and meeting the objectives of Sustainability. The park's design composition is based on climatic variations, from warmer to colder, from wet to dry, from polluted to cleaner, generating a diversity of microclimates and a multitude of different experiences open to the free will of the visitors. The park's buildings are also based on climatic issues, by dissolving in separate layers the different climatic missions of the facade, towards sun, heat, rain and pollution. Philippe Rahm architectes purpose is to say that if today climate is the problem, climate can be also the solution, by basing the design on physics, by rethinking the architecture and the urbanization of a city from an atmospherical point of view, more ecological, providing new quality of life to the inhabitant, more comfortable, more sensual.
Rahm, Philippe --- Philippe Rahm architectes --- Taizhong (Taiwan) --- Jade Eco Park.
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The theme of the third edition of the Nordic Architects series, Global Impacts, can be interpreted broadly. Referring to the challenges faced by architects the world over to create buildings and cities that are sustainable and inclusive, it is a theme that has particular resonance in the world’s northernmost regions, where many look to find benchmarks of innovation and problem-solving. Edited by David Sokol, each of the Nordic region’s foremost architectural practices is presented through beautiful original imagery of their most iconic works, as well as insightful conversations with each architectural office.
Architecture --- Architectural firms --- Architects --- Agences d'architecture --- Architectes --- architectural firms --- Scandinavia and Iceland --- Architectes. --- Ecologie --- Bio-construction
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Architectes --- Architecture du paysage --- Jeunes architectes --- Prix et récompenses --- Prix et récompenses --- Prix et récompenses
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Pour sa deuxième édition, Archidoc (une expo, un livre, un film) porte son regard sur la pensée et sur l'œuvre de Jean Englebert, ingénieur civil architecte et professeur émérite de l'Université de Liège. En cette année où l'Institution fête son bicentenaire, les Collections artistiques ont fait peau neuve pour devenir Musée Wittert et ouvrir leurs portes avec cette exposition consacrée à l'une des figures marquantes de l'Alma Mater. Car si les collections d'art de l'Université sont d'une richesse incontestable - plus de 60 000 œuvres de natures diverses, de l'estampe à l'art africain, en passant par la photographie - le nouveau musée se veut également ouvert au monde universitaire et culturel. Il est un terrain de rencontres où des collaborations se concrétisent : cette deuxième édition d'Archidoc en témoigne particulièrement puisque le projet réunit les facultés d'Architecture, de Philosophie et Lettres et de Sciences Appliquées et l'École supérieure des Arts de la Ville de Liège. Dans une scénographie confiée à Nicolas Wolkenar, l'exposition aborde l'une des parties de la pensée créative de Jean Englebert à savoir celle des « utopies ». Rythmée par deux grands axes - la ville de demain et l'industrialisation du logement - elle offre au regard une sélection de documents (photographies, plans, maquette, film ancien...) dont beaucoup sont aujourd'hui conservés au GAR-Faculté d'Architecture. Plusieurs travaux menés par des enseignants et des étudiants des facultés d'Architecture et des Sciences Appliquées réinterprètent les théories d'Englebert et se confrontent aux enjeux actuels.
Englebert, Jean, --- Architecture --- Study and teaching --- Englebert, Jean --- Architects --- Architectes --- Etude et enseignement --- Liège
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