Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Weet jij hoe God eruitziet? Niemand weet het precies. Toch kun je wel zien hoe God is. Als licht, of juist als de nacht. Als woorden, of juist als de stilte. Als tranen, of juist als blijdschap.Met dit kleurrijke boek kunnen kinderen en volwassenen samen nadenken en praten over hoe zij God zien.Met aansprekende illustraties van Barbara Nascimbeni.(https://www.standaardboekhandel.be/p/de-gezichten-van-god-9789085433385#!)
242 --- geloofsleer --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- didactiek van godsdiensten, levensbeschouwing --- voorleesboek --- kleuters --- Didactics of religion --- Godsdienst --- Godsdienstige opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Godsbegrip --- Godsdienstfilosofie --- Geloofsopvoeding --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
Deze handpop hoort bij de methode 'Sterretjes aan de hemel'.Met de prachtig afgewerkte handpoppen heet u Jezus, Maria, Jozef én kindje Jezus welkom in de klas. Een ideale en interactieve manier om uw kleuters meer te betrekken bij de bijbelverhalen.Bron: https://www.averbode.be/Pub/sterretjesaandehemel/sterretjesaandehemel-Aanvullend-materiaal/Handpoppen.html
Catechese ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Bijbelse figuren --- Jozef --- Kerstmis --- Godsdienstige opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Handpoppen --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Godsdienst --- Bijbelverhalen --- Poppenspelen --- Bijbelse figuur --- Jozef (vader van Jezus) --- Geloofsopvoeding --- Handpop --- Bijbelverhaal --- Poppenspel --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Sint-Jozef (heilige) --- Dramatische vorming
Choose an application
De islam is niet meer weg te denken uit onze samenleving. België en Nederland sloten in de jaren 60 een overeenkomst met Turkije en Marokko, waardoor gastarbeiders met een islamitische achtergrond naar onze contreien migreerden. Sindsdien is onze leefwereld alleen maar meer divers geworden. Deze diversiteit weerspiegelt zich uiteraard ook in het onderwijs. Dit boek is een ondersteunend instrument voor iedereen die in deze superdiverse context werkt met kinderen en jongeren. De lezer krijgt een inzicht in de pedagogie van het kind en de jongere, in het algemeen en specifiek vanuit een levensbeschouwelijke benadering.Wat is een islamitische opvoeding precies? En in hoeverre verschilt ze van de westerse opvoeding? Maakt religie een verschil? geeft een antwoord op deze vragen. Het eerste deel van het boek schetst pedagogische en psychologische kaders voor levensbeschouwelijke identiteitsontwikkeling en -beleving. Het tweede deel reikt voorbeelden, casussen en methodieken aan die elke professional ondersteuning kunnen bieden bij zijn of haar werk. Daarbij gaat bijzondere aandacht naar (inter)levensbeschouwelijke competenties en levensbeschouwelijk-sensitieve begeleiding.Dit boek is bedoeld voor iedereen die de islamitische opvoeding beter wil begrijpen. Niet alleen onderwijsprofessionals, pedagogen, psychologen, hulpverleners en sociaal werkers, maar ook studenten lerarenopleiding, sociaal werk, pedagogie, psychologie en sociologie zullen in dit boek een houvast vinden om te werken in een multireligieuze en -levensbeschouwelijke omgeving.(www.acco.be)
217 --- Islam --- religieuze opvoeding --- opvoeding --- Islam ; onderwijs --- Islam ; opvoeding --- godsdienstonderwijs --- 217.6 --- islam --- godsdienst --- religies --- pedagogie --- diversiteit --- islam in het westen --- migratie (mensen) --- pedagogiek --- Sociology of religion --- Educational sciences --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Diversiteit --- #PBIB:+107.31 --- Onderwijs : Opvoeding : Intercultureel onderwijs : Algemeen --- Islamitisch onderwijs --- Islamitische opvoeding --- Intercultureel onderwijs --- 720 Onderwijs --- 297 --- 268 --- 371.058 <493> --- 371.058 <493> Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer)--België --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer)--België --- 268 Catechese. Enseignement de religion --- 268 Catechese. Godsdienstonderwijs --- Catechese. Enseignement de religion --- Catechese. Godsdienstonderwijs --- 297 Islamisme. Mahométisme --- 297 Islam. Mohammedanisme --- Islamisme. Mahométisme --- Islam. Mohammedanisme --- Islamitisch onderwijs ; België --- Islamitisch onderwijs ; Nederland --- Godsdienstige opvoeding --- Pedagogie --- Multicultural education --- Islamic education --- Religion and sociology --- 297 Islam --- Interculturele competenties --- Islam ; godsdienst --- Islam (jeugd) --- Methodiek --- Migratie --- Islamitisch onderwijs ; België --- Islam. --- Pedagogiek. --- godsdienstige opvoeding. --- islam. --- islamitische pedagogiek. --- pedagogiek.
Choose an application
Kijk- en weetjesboek over de 5 grote wereldgodsdiensten: hindoeïsme, boeddhisme, jodendom, christendom en islam.
Godsdienst --- religies --- godsdiensten --- wereldgodsdiensten --- Sociology of religion --- geloof --- Prentenboeken --- Wereldgodsdiensten --- Hindoeïsme --- Boeddhisme --- Jodendom --- Christendom --- Islam --- Religieuze feesten --- Religieuze cultuur --- Godsdienstige opvoeding --- Religieuze stromingen --- Religieus feest --- Geloofsopvoeding --- Ethiek --- Kunst --- Symboliek --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Maatschappij --- Politiek --- Seksualiteit --- Theater --- Wetenschap --- Architectuur --- Literatuur --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Historische kritiek --- Man --- Noorwegen --- Film --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Voeding --- Media --- Kleuter --- Verpleegkunde --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Vrouw --- Geschiedenis --- Voorlichting
Choose an application
Wat vinden jongeren belangrijk in een echte vriendschap? Door met elkaar in gesprek te gaan en verschillen toe te laten maken ze vrienden voor het leven. Vrienden dit hen steunen wanneer ze het moeilijk hebben en met wie ze plezier kunnen beleven.
Didactics of religion --- BSO (beroepssecundair onderwijs) --- wereldgodsdiensten --- ongelijkheid --- armoede --- vooroordelen --- racisme --- Political parties --- territorium (mensen) --- zeven hoofdzonden --- Evolution. Phylogeny --- paranormale verschijnselen --- schepping --- levenskwaliteit --- groepsgedrag --- vriendschap --- Didactiek van de godsdienst --- Godsdienst --- leerboeken --- secundair onderwijs --- godsdienst --- Godsdienstige opvoeding --- C6 --- religieuze vorming --- 371.67 --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Schoolbooks - Didactic material --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- PXL-Education 2019 --- didactiek van godsdiensten, levensbeschouwing --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|