Listing 1 - 10 of 111 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In the 40 years since Ruth C. Cohn developed theme-centered interaction (TCI), it has grown from an educational-therapeutic model to a comprehensive concept aimed at addressing personality development and group leadership. TCI allows the learning and working processes of individuals, groups, teams and organizations to be reflected on, controlled, and managed. Processes of life-work balance can also be coordinated with TCI and empowerment furthered. Today, TCI is successfully being employed in adult education, schools, businesses, counseling and pastoring settings, manager development and training, and in many other areas. This volume contains 53 short contributions highlighting the central concepts of TCI, their origin, and further development. It thus provides a state-of-the-art look at this concept in a clear, systematic, and scientifically sound manner. This handbook represents at once a theoretical treatise, a textbook for anyone desiring information about TCI, for persons presently undergoing TCI training, who are teaching TCI, applying it or doing scientific research on this subject. A uniform structure in most texts enables the reader to quickly and efficiently compare different subjects.
Choose an application
Der Band vereint linguistische Analysen und Ergebnisse zum Beraten in verschiedensten Handlungsfeldern wie Medizin, Psychiatrie, Pflege, Recht, Schule und Hochschule, Weiterbildung, Coaching, Philosophische Praxis, Psychotherapie, Supervision, Soziale Arbeit, Gründung und Wirtschaft. Jedes Einzelkapitel bietet eine detaillierte Beschreibung eines Beratungsformates und seiner spezifischen sprachlich-kommunikativen Merkmale. Davon ausgehend wird eine gesprächslinguistische Typologie entwickelt, die den Facettenreichtum des Beratens anhand einer Merkmalsmatrix abbildet. Diese erlaubt, Typen von Beraten zu bestimmen, miteinander zu vergleichen und zu differenzieren. Damit liefert der Band auch wichtige theoretische und methodologische Impulse für gesprächslinguistische Typologisierungsansätze.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Dit onderzoek wilde volgende vraag beantwoorden: Wat leidt tot c.q. is nodig voor een brede adoptie van delen van open leermaterialen en online cursussen en hergebruiken van open leermaterialen en cursussen door docenten in het bekostigd hoger onderwijs in Nederland? Bij 4 universiteiten en 6 hogescholen werden 55 interviews afgenomen met docenten, bestuurders en ondersteuners. Onderwerpen die tijdens de interviews aan bod kwamen betroffen ambities met onderwijs, beleid, opvattingen over openheid in het onderwijs, motieven voor delen en hergebruiken, ervaringen met delen en hergebruiken, hindernissen die werden ondervonden, noodzakelijke randvoorwaarden en invloeden die geïnterviewden vanuit hun omgeving ervaren. De resultaten van de interviews en de daaruit volgende aanbevelingen lees je in dit onderzoeksrapport.
Choose an application
In dit inspiratiepakket voor Centra voor Basiseducatie vind je meer informatie over: Bindkracht: hoe werken met mensen in kansarmoede? Leerkansen binnen een armoedeorganisatie. Draaiboek voor samenwerking. De relatie tussen geletterdheid en armoede.
Choose an application
In dit inspiratiepakket voor armoedeorganisaties vind je meer informatie over: Feiten en cijfers over geletterdheid en de relatie met armoede. Inspiratie voor activiteiten rond geletterdheid in jouw organisatie: Draaiboek voor samenwerking, herkenningswijzer, leerkansen binnen je organisatie.
Choose an application
La quatrième édition complètement refondue et réactualisée de cet ouvrage rassemble les contributions des plus grands spécialistes de la formation et fournit un panorama des savoirs de référence des sciences et techniques de la formation aujourd'hui.
Choose an application
Compleet overzicht van de grammatica van de Nederlandse taal, uitgelegd in het Engels.
Listing 1 - 10 of 111 | << page >> |
Sort by
|