Narrow your search

Library

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

DocAtlas (1)

KBR (1)

KDG (1)

KU Leuven (1)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

Thomas More Mechelen (1)

UCLL (1)

More...

Resource type

book (1)

digital (1)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2017 (2)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Radicale jongeren op school : (h)erkennen en begeleiden
Authors: ---
ISBN: 9782509029492 Year: 2017 Volume: *1 Publisher: Brussel Politeia


Digital
Radicale jongeren op school : (h)erkennen en begeleiden
Authors: ---
ISBN: 9782509029492 Year: 2017 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Radicale jongeren op school' schetst een breed en genuanceerd beeld van radicalisering. Hiermee bedoelen we: radicaal gedachtegoed dat jongeren oppikken, waardoor ze zich laten (mis)leiden en waardoor ze ́ in sommige gevallen ́ bereid zijn over te gaan tot gewelddadig extremisme. We hebben het daarbij niet alleen over islamitisch extremisme. Radicaliseringsprocessen zijn evenzeer van toepassing op antisemitisme en andere vormen van racisme, op rechts- en linksextremisme, dierenactivisme en homohaat. Dit boek biedt scholen een kader en reikt hen informatie aan om over dit fenomeen te reflecteren, om er op school mee om te gaan en, indien nodig, jongeren ervoor te behoeden. In alle bijdragen aan deze publicatie vinden scholen elementen voor een proactief schoolbeleid en voor zinvolle interventies op school-, klas- of leerlingenniveau. 'Radicale jongeren op school' schetst een breed en genuanceerd beeld van radicalisering. Met radicalisering wordt bedoeld: radicaal gedachtegoed dat jongeren oppikken, waardoor ze zich laten (mis)leiden en waardoor ze - in sommige gevallen - bereid zijn over te gaan tot gewelddadig extremisme. Daarbij gaat het niet alleen over islamitisch extremisme. Radicaliseringsprocessen zijn evenzeer van toepassing op antisemitisme en andere vormen van racisme, op rechts- en linksextremisme, dierenactivisme en homohaat. Dit boek biedt scholen een kader en reikt hen informatie aan om over dit fenomeen te reflecteren, om er op school mee om te gaan en, indien nodig, jongeren ervoor te behoeden. In alle bijdragen aan deze publicatie vinden scholen elementen voor een proactief schoolbeleid en voor zinvolle interventies op school-, klas- of leerlingenniveau.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by