Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Tijdens mijn stage heb ik gemerkt dat leerlingen niet gemotiveerd zijn om de Franse taal te leren. Daar moet er dus verandering in komen. Ik heb dus beslist om een uitwisseling te organiseren tussen een Vlaamse en een Waalse school. Gedurende deze uitwisseling leren de leerlingen elkaar kennen en maken ze kennis met de taal op een andere manier.
Choose an application
Deze bachelorproef beschrijft het organiseren, het verloop, en de evaluatie van de derde editie van "Journée française" die ik op 28-10-2016 organiseerde in het SiVi in Torhout.
Choose an application
Tegenwoordig zie je op heel wat opendeurdagen het woord ‘CLIL’ als troef voor de school. Maar CLIL is eigenlijk nog een heel jonge onderwijsmethode. Met als gevolg dat er momenteel weinig didactisch materiaal beschikbaar is. Waarom kiezen scholen voor zo’n nieuwe onderwijsmethode? Wat zijn de krachten van deze innoverende methode? In het eerde deel, hebben Florine en ik een antwoord gezocht op de algemene vraag van onze literaire studie, namelijk: ‘Wat is CLIL?’ Wat zijn de mogelijkheden voor CLIL-scholen? Wat zijn de verschillen met immersieonderwijs? Aan de hand van die vragen, hebben wij een definitie en de kenmerken van CLIL geformuleerd. In het tweede deel, kan u mijn praktische uitvoering raadplegen. Na onze literaire studie, wou ik zelf ervaren hoe het is om een les CLIL te geven. Het werd voor mij dus een les aardrijkskunde in het Frans. Leiepoort Campus Sint-Vincentius heeft me de toestemming gegeven om bij hen mijn project uit te werken. Vooraleer ik de lessen zou geven, stelde ik eerst nog een cursus op. Het thema van de lessen was: ‘De landbouw past zich aan.’. Nadat ik het materiaal ontworpen had, heb ik mijn eigen CLIL-lessen gegeven. In deze bachelorproef, kan u al mijn CLIL-ervaringen raadplegen. Ik hoop oprecht dat toekomstige studenten en geïnteresseerde leerkrachten hierdoor extra gemotiveerd worden om zelf aan de slag te gaan met deze nieuwe onderwijsmethode.
Choose an application
In de bachelorproef wordt onderzocht hoe een persoonlijke leeslijst kan samengesteld worden voor leerlingen uit de tweede graad secundair onderwijs voor het vak Frans. In eerste instantie bekijken we de doelgroep en een aantal selectiecriteria die kunnen helpen bij het samenstellen van een leeslijst. Daarna overlopen we de verschillende soorten leesmateriaal. De voor- en nadelen van het beschikbare leesmateriaal komen aan bod. Verder richten we ons op het nut van de literatuur voor de doelgroep. Daarnaast leggen we vanuit didactisch perspectief de link met het leesmateriaal om te eindigen met een kant-en-klare leeslijst.
Choose an application
Frans --- 1e graad secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- A-stroom
Choose an application
Frans --- 1e graad secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- A-stroom
Choose an application
Frans --- 1e graad secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- A-stroom
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|