Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
De retail sector zit momenteel in een cruciale fase van verandering, zowel qua omgeving als wat het gedrag van de consument betreft. Wil een onderneming blijven voortbestaan, dan is het essentieel om continu te innoveren. Dit onderzoek is opgesteld in samenwerking met het case bedrijf Schoenen Torfs. Deze retail onderneming beschikt over een unieke bedrijfscultuur. Meer bepaald zijn ze persoonsgeoriënteerd, communiceren steeds open en zijn transparant naar hun medewerkers toe. Daarnaast dragen ze klantgerichtheid hoog in het vaandel. Deze masterproef onderzoekt de invloed van die sterke bedrijfscultuur op de implementatie van een verandering aan de hand van de strategy map, balanced scorecard (BSC) en het veranderingsmodel van Kotter (1995). Wanneer een verandering in lijn ligt met de high level strategy (HLS), zoals hier, zal de bedrijfscultuur er vervolgens voor zorgen dat de implementatie een stuk vlotter verloopt. In dergelijke situatie zullen strategy map en BSC haast onveranderd blijven en moeten niet alle stappen van Kotter expliciet doorlopen worden. Vele stappen van dit model worden immers impliciet uitgevoerd door de sterke bedrijfscultuur van Schoenen Torfs.
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|