Listing 1 - 10 of 1791 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Advances in the Study of Behavior was initiated over 40 years ago to serve the increasing number of scientists engaged in the study of animal behavior. That number is still expanding. This thematic volume makes another important ""contribution to the development of the field"" by bringing together material that aggregates studies conducted on the behavior of tropical animals. Advances in the Study of Behavior is now available online at ScienceDirect--full-text online from volume 30 onward.
Animals as parents --- Animaux [Comportement parental chez les ] --- Care of the young (Animals) --- Comportement parental chez les animaux --- Dieren [Ouderlijk gedrag bij de ] --- Maternal behavior in animals --- Ouderlijk gedrag bij de dieren --- Parental behavior in animals --- Paternal behavior in animals --- Maternal Behavior --- Paternal Behavior --- Animals --- psychology --- Care of the young (Animal behavior) --- Parental care in animals --- Parenting in animals --- Paternalism in animals --- Animal behavior --- Cooperative breeding in animals --- Special issues --- Animal ethology and ecology. Sociobiology --- Psychology --- Animal behavior. --- Human behavior. --- Psychology, Comparative. --- Animaux --- Comportement humain --- Psychologie comparée --- Moeurs et comportement --- Animals [Habits and behavior of ] --- Animals--Behavior --- Animaux--Comportement --- Behavior [Animal ] --- Comportement animal --- Dieren--Gedrag --- Dierlijk gedrag --- Ethologie --- Ethology --- Yearbooks --- Human behavior --- Psychology, Comparative --- Psychologie comparée --- Health Sciences --- Life Sciences --- Social Sciences --- Psychiatry & Psychology --- Zoology --- Behavioral Science (Psychology) and Counselling --- Animaux - Moeurs et comportement - Périodiques. --- Comportement humain - Périodiques. --- Psychologie comparée - Périodiques. --- Behavior, Comparative --- Comparative behavior --- Comparative psychology --- Ethology, Comparative --- Intelligence of animals --- Animal intelligence --- Animal psychology --- Instinct --- Action, Human --- Behavior, Human --- Human action --- Human beings --- Human biology --- Physical anthropology --- Social sciences --- Animals, Habits and behavior of --- Behavior, Animal --- Ethologists --- Behavior --- Animals - psychology --- Stress (Physiology) --- Stress (Psychology) --- Animal ecology --- Stress --- Animal models in research. --- Birds --- Behaviorism (Psychology) --- Behavior.
Choose an application
Vous avez entre les mains la nouvelle édition du légendaire BELLAICHE qui est sans conteste, depuis bientôt deux décennies, la bible pédiatrique de tous les étudiants en médecine. Je suis donc très fier que Marc Bellaïche m'ait demandé d'en rédiger la préface. Pourquoi moi vous direz-vous ? Et bien tout d'abord parce que je suis son ami depuis 20 ans, et peut-être aussi en tant qu'ancien conférencier d'Internat et actuel membre du conseil scientifique du CNCI. Me servant de cette triple casquette, je me suis interrogé sur les raisons de la notoriété durable de cet ouvrage. Elles sont nombreuses, mais trois d'entre elles semblent prédominer. Tout d'abord les prodigieux talents pédagogiques de l'auteur. Marc Bellaïche est le doyen des conférenciers de Pédiatrie, cette expérience unique lui permet de répondre mieux que quiconque aux attentes des étudiants. Ensuite, l'incontestable qualité de la présentation. Les nombreuses iconographies, l'écriture aérée et les résumés vous permettront de ne pas vous noyer dans cette discipline dont le programme est aussi vaste qu'un océan. Enfin, les mises à jour successives, indispensables pour s'adapter aux changements permanents des recommandations en matière de diagnostic et de traitement. Les amis de Marc savent qu'il pense déjà à la prochaine édition. Pour finir, je vous livre un secret à ne surtout pas divulguer : toutes les réponses aux questions de Pédiatrie de la banque de l'ECN se trouvent dans le ± BELLAICHE .
Internship and Residency --- Pediatrics --- Children --- Pédiatrie --- Enfants --- Examinations, questions, etc. --- Diseases --- Examens, questions, etc --- Maladies --- Examens, questions, etc. --- Pédiatrie --- Internat (médecine) --- Maladie --- Internat et résidence. --- Examens --- Questions. --- Enfant --- Questions-réponses. --- enseignement et éducation. --- Handbooks, manuals, etc. --- Guides, manuels, etc. --- Internship and Residency - examination questions --- Pediatrics - examination questions
Choose an application
Au tournant du XIXe et du XXe siècle, l'ordre de la pensée, du savoir et des représentations a été ébranlé par la sociologie naissante. L'image de l'"homme", de l'existence humaine, s'en est trouvée profondément bouleversée. Cette révolution sans morts ni barricades a en revanche fait de nombreuses victimes, à commencer par la philosophie. Face à l'idée d'une autonomie et d'une singularité irréductible des faits sociaux, parachevant le développement d'approches objectivistes de l'esprit humain, la philosophie s'est retrouvée acculée, sommée de se redéfinir et d'abandonner à la sociologie, au moins provisoirement, les terrains de la morale et des-conditions de possibilité de la connaissance. Avec Max Weber, Georg Simmel et Ferdinand Ttennies en Allemagne, Émile Durkheim et surtout Gabriel Tarde en France, la sociologie consacra, tout d'abord, le principe d'une pluralité de déterminations historiques et objectives pesant sur l'existence humaine. Elle ratifia, ensuite, l'avènement d'une conception nouvelle de la construction théorique, respectueuse de la complexité et de la force contraignante des faits ainsi que de la nature "sociale" des catégories de pensée et des pratiques de production et de transmission des connaissances. Une grande partie de la philosophie du XXe siècle peut être lue comme une réponse à cette révolution cognitive. C'est ainsi que Henri Bergson, Georges Canguilhem, Martin Heidegger, William James, Karl Jaspers, Maurice Merleau-Ponty ou encore Bertrand Russell sont soumis, ici, à une grille d'analyse inédite. Un ouvrage aussi documenté qu'audacieux, qui offre la première histoire croisée de la sociologie et de la philosophie
Sociology --- History --- Philosophy --- Sociologie de la connaissance --- Sociologie des sciences --- Sociologie et philosophie --- Épistémologie de la sociologie --- Sociologie --- Histoire --- Philosophy. --- Philosophie --- Sociologie de la connaissance. --- Sociologie des sciences. --- Sociologie et philosophie. --- Épistémologie de la sociologie. --- Histoire. --- Sociology - History --- Sociology - History - 19th century --- Sociology - History - 20th century --- Sociology - Philosophy
Choose an application
In een democratie hechten we aan de vrijheid van meningsuiting. Alle meningen bij elkaar vormen de publieke opinie, een belangrijke leidraad om beleid te maken en beslissingen te nemen. Maar waar halen we de informatie vandaan die tot een afgewogen inzicht of oordeel moet leiden ? Hoe selecteren we de feiten en hoe verwerken we die ? En komen deze feiten overeen met de werkelijkheid of zijn ze gemanipuleerd ? Marc Josten houdt zich al jarenlang bezig met de processen die de publieke opinie beïnvloeden. Aan de hand van historische en actuele voorbeelden legt hij de mechanismen bloot. Bron : http://www.bol.com
#SBIB:309H271 --- #SBIB:324H60 --- Politieke communicatie: toepassingsgebieden --- Politieke socialisatie --- publieke opinie --- 301.17 --- Philosophy and psychology of culture --- Sociology of culture --- Vrijheid van meningsuiting --- Publieke opinie --- Overheidsbeleid --- Journalistiek --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord)
Choose an application
'Hoe gaat het?' Deze vraag stellen verpleegkundigen de hele dag door. Maar hoe beoordelen zij professioneel hoe het echt met de patiënt gaat? De methode ProActive Nursing wordt in ziekenhuizen, thuiszorg en GGZ gebruikt. Het helpt verpleegkundigen om inzicht te krijgen in de zorgbehoefte van de patiënt. En zo op een adequate en empathische manier patiëntveilige zorg te kunnen bieden.Dit boek biedt een praktijkmodel, met competenties van het klinisch redeneren, gekoppeld aan de ICF-classificatie en de zogenaamde ?body of knowledges' bij deze ICF- zorgthema?s. Over de inhoudProActive Nursing belicht theorie en praktijk van ICF-zorgthema's. Voor elk thema is een mindmap ontworpen. Hiermee leert de student de gevolgen van ziekten te observeren, te analyseren en te benoemen.Nieuw aan de tweede drukDe referentieclassificatie ICF als leidraad voor de zorgthema'sHoofdstuk over het werken met zorgthema's en mindmapsHoofdstuk 'Praktijkmodel ProActive Nursing' met competenties van het klinisch redenerenVijf nieuw uitgewerkte zorgthema?s: Mentale functies, Sensorische functies en pijn, Bewegingsapparaat, Stem en spraak, en Activiteiten en participatie
Verpleegkunde --- klinisch redeneren --- Nursing --- ademhaling --- bloed --- hartbewaking --- cerebrovasculaire aandoeningen --- observeren --- bloedsomloop --- verpleegkunde --- endocrien stelsel --- nieren --- methodiek
Choose an application
This book explains how information literacy (IL) is essential to the contemporary workplace and is fundamental to competent, ethical and evidence-based practice. In today's information-driven workplace, information professionals must know when research evidence or relevant legal, business, personal or other information is required, how to find it, how to critique it and how to integrate it into one's knowledge base. To fail to do so may result in defective and unethical practice which could have devastating consequences for clients or employers. There is an ethical requirement for information professionals to meet best practice standards to achieve the best outcome possible for the client. This demands highly focused and complex information searching, assessment and critiquing skills.
Information literacy. --- Culture de l'information --- Information literacy --- Workplace literacy --- E-books --- Literacy, Information --- Information science --- informatievaardigheden --- Occupational literacy --- Workforce literacy --- Functional literacy --- Workplace literacy.
Choose an application
This book sheds new light on the life and work of Janusz Korczak, the twentieth century humanist moral educator and path-breaking social-pedagogue who is generally unknown in the English speaking world. In the two orphanages he led in Warsaw, Poland Korczak developed an innovative array of educational practices that motivated children from broken families suffering from serious social-interpersonal pathologies to re-form themselves during the five to seven years they lived in the orphanage. By offering its readers a systematic presentation of Korczak's worldview, educational philosophy and work, and exposing them to a rich selection of his writings, this book seeks to inform the English speaking educated public about an educator who unceasingly strived to make the world a better place for people and to make better people for the world.
Education. --- Education --- Educational Philosophy. --- Philosophy. --- Korczak, Janusz, --- Criticism and interpretation. --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Korczac, Janusz, --- Goldszmit, Henryk, --- Goldschmidt, Henryk, --- Korchak, I︠A︡nush, --- Korchak, Ioann, --- Golʹdshmit, Genrik, --- Ḳorts'aḳ, Yanush, --- Goldshmiṭ, Henriḳ, --- Goldshmiṭ, Ḥanokh Henriḳ, --- Ḳorṭshaḳ, Yanush, --- Korczak, J. --- קארטשאק, יאנוש --- קארטשאק, יאנוש, --- קורצאק, יאנוש, --- קורצ׳אק, יאנוש --- קורצ׳אק, יאנוש, --- קורצ׳אק, ינוש, --- קורצ׳ק, יאנוש --- קורצ׳ק, יאנוש, --- קורצ׳ק, ינוש --- קןרצ׳אק, יאנוש --- Корчак, Януш, --- Education—Philosophy. --- Moral education. --- Education, Humanistic. --- Korczak, Janusz, - 1878-1942.
Choose an application
Monnet, Jean, --- Et l'Union européenne --- Europe --- Unité --- European Union --- European federation --- Union européenne --- Construction européenne --- History --- Histoire --- Union européenne --- Construction européenne --- Unité.
Choose an application
As Islamist terrorism has ravaged the contemporary Middle East and led to sporadic attacks in Europe and the United States, countless journalists, pundits, and politicians have turned their attention to the question of what motivates those who commit violence in the name of political beliefs. Terrorism is not solely the preserve of Islam, however, nor is it a new phenomenon. It emerges from social processes and conditions common to societies throughout modern history, and the story of its origins spans centuries, encompassing numerous radical and revolutionary movements. Marc Sageman is a forensic psychiatrist and government counterterrorism consultant whose bestselling books Understanding Terror Networks and Leaderless Jihad provide a detailed, damning corrective to commonplace yet simplistic notions of Islamist terrorism. In his comprehensive new book Turning to Political Violence, he examines the history and theory of political violence. Sageman excavates primary sources surrounding key instances of modern political violence, looking for patterns across a range of case studies spanning the French Revolution, through late nineteenth- and early twentieth-century revolutionaries and anarchists in Russia and the United States, to the assassination of Archduke Ferdinand and the start of World War I. In contrast to one-dimensional portraits of terrorist "monsters" offered by governments and media throughout history, these accounts offer complex and intricate portraits of individuals engaged in struggles with identity, injustice, and revenge who may be empowered by a sense of love and self-sacrifice. Arguing against easy assumptions that attribute terrorism to extremist ideology, and counter to mainstream academic explanations such as rational actor theory, Sageman develops a theoretical model based on the concept of social identity. His analysis keys on the complex dynamic between the state and disaffected citizens that leads some to disillusionment and moral outrage, and a few to mass murder. Sageman's account offers a paradigm-shifting perspective on terrorism that yields stark new implications for the ways liberal democracies can and should confront political violence
German literature --- Music --- Romanticism --- History and criticism --- Political violence --- Radicalization --- Terrorism --- Terrorists --- Violence politique --- Terrorisme --- History. --- Psychology --- Histoire. --- Histoire
Listing 1 - 10 of 1791 | << page >> |
Sort by
|