Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
De Nederlandse schilderkunst van de zeventiende eeuw blijft fascineren. De Tachtigjarige Oorlog maakte dat mensen in grote groepen van Zuid- naar Noord-Nederland trokken. De bevolking van de Noord-Nederlandse steden groeide explosief, het aantal schilders verveelvoudigde zich en de productie moet enorm zijn geweest. Kunnen we tot een beter begrip van de stormachtige ontwikkeling van de schilderkunst komen? Het beroep was gebonden aan de regels van het gilde, de leerling werd in het vak opgeleid en er moeten beroepsgeheimen hebben gegolden. Toch is er hier en daar over geschreven. Er worden aspecten genoemd, zoals het bedenken van een voorstelling, het tekenen van de vormen, de plaatsing in het vlak, het kleurgebruik. Een vast omlijnde theorie van de schilderkunst is er tot in de achttiende eeuw niet van gekomen. We moeten het doen met gegevens uit verspreide geschriften en toevallige publicaties. Hessel Miedema heeft deze bij elkaar gebracht.
golden age [mythology] --- Painting --- Aesthetics of art --- Noordelijke Nederlanden --- art theory --- gouden eeuw (Holland) --- anno 1600-1699 --- Netherlands --- Kunstesthetica --- Schilderkunst --- gouden eeuw --- kunsttheorie --- Nederland --- schilderkunst, Nederlanden
Choose an application
Ondanks de opkomst van sociale media is e-mail nog lang niet dood. In de professionele wereld groeit het gebruik ervan zelfs nog steeds. We zijn meer dan een kwart van onze werktijd bezig met e-mail. Maar heel weinigen hebben ooit een cursus gevolgd over wat een e-mailapplicatie kan en hoe u die mogelijkheden kunt gebruiken om efficiënter met uw e-mails om te gaan.Verliest u ook kostbare tijd met het doorploeteren van uw mailbox? Stoort u zich aan de overload aan e-mails? Wilt u graag op een meer efficiënte manier aan de slag met uw mailprogramma? Luc Chalmet leert u met dit praktisch boek efficiënt omgaan met e-mails. Hij baseert zich daarbij onder andere op het lean gedachtegoed. Een aanrader voor wie enkele uren per week wil winnen!EXTRACTE-mail is bij uitstek een asynchroon communicatiemiddel. De afzender en de ontvanger van een bericht hoeven niet gelijktijdig beschikbaar te zijn. Het bericht wordt verstuurd zonder te verwachten dat de ontvanger onmiddellijk zal reageren. Dat is erg handig. De ontvanger krijgt zo de kans om zelf een geschikt moment te kiezen om het bericht te beantwoorden.E-mail is asynchroon en daarmee het tegenovergestelde van een synchroon communicatiemiddel waarbij je onmiddellijk reactie krijgt op je vraag of bericht. De telefoon is een synchroon mondeling communicatiemiddel. Net zoals FaceTime en Skype, bij face-to-face communicatie of tijdens vergaderingen.PERS Luc Chalmet weet het proces heel helder te maken voor ons met de lege-inboxmethode en het gebruiken van het DRASTIC-model voor e-mailfolders. Hierdoor krijgt u inzicht over het hoe en het waarom van communiceren. Het waardetoevoegende denken uit het lean denken staat centraal in deze aanpak. - Hessel Visser, blogger en auteur van de bestseller Werken met LogistiekEen mens zou er zin van krijgen echt eens die inbox onder controle te krijgen. Want wie kan zeggen dat er in zijn/haar mailbox minder e-mails zitten dan het scherm van je e-mailapplicatie kan tonen op het scherm? - Mieke De Jaegher, WiskeysOVER DE AUTEUR Luc Chalmet is professor emeritus van de Universiteiten van Gent en Antwerpen. Hij heeft een diverse loopbaan doorlopen, zowel in de industrie, in de consultancy als in academische instellingen. Hij is nog actief als raadgever en coach met focus op het introduceren van een lean cultuur in organisaties.
Choose an application
Temporality has been a central preoccupation of modern philosophy, and shame has been a major theme in contemporary psychoanalysis. To date, however, there has been little examination of the critical connection between these core experiences. Although they deeply implicate each other, no single book has focused upon their profound inter-relationship. Temporality and Shame highlights the many dimensions of that reality. A core point of this book is that shame can be a teacher, and a crucial one, in evaluating our ethical and ontological position in the world. Granting the fact that shame can be toxic and terrible, we must remember that it is also what can orient us in the difficult task of reflection and consciousness. Shame enables us to become more fully present in the world and authentically engage in the flow of temporality and the richness of its syncopated dimensionality. Such a deeply honest ethos, embracing the jarring awareness of shame and the always-shifting temporalities of memory, can open us to a fuller presence in life. This is the basic vision of Temporality and Shame. The respective contributors discuss temporality and shame in relation to clinical and theoretical aspects of psychoanalysis, philosophy, anthropology, genocide, as well as the question of evil, myth and archetype, history and critical studies, the 'discipline of interiority', and literary works. Temporality and Shame provides valuable insights and a rich and engaging variety of ideas. It will appeal to psychotherapists and psychoanalysts, philosophers and those interested in the basic philosophical grounds of experience, anthropologists and people engaged in cultural studies and critical theory.
Shame. --- Time --- Psychoanalysis. --- Philosophy.
Choose an application
Transport engineering --- Physical distribution --- logistiek --- 658:005.51 --- Logistiek --- Logistiek management
Choose an application
Choose an application
"DUURZAAM TEGEN DE (VOEDSELVERLIES) STROOM IN!" Dit bachelorproject van de studenten Sociaal Agogisch Werk kadert binnen een breder onderzoek van de Vlaamse Overheid, Departement Leefmilieu, Natuur en Energie, nl. “Duurzaam tegen de (voedselverlies)stroom in. Een onderzoeksproject in functie van het uitwerken/uitvoeren van interventies op schoolniveau rond het thema voedselverlies, gebruik makend van de bestaande kadermethodieken rond gezonde voeding op school en milieuzorg op school.” De opdracht was om de fase ‘Het kiezen van werkzame methodieken in functie van doelstellingen’ en de fase ‘Inzetten van de gekozen methodieken per school (maatwerk)’, uit te voeren. Hieraan waren reeds een ‘Needs assessment’ en een fase van 'Formuleren van school-specifieke doelstellingen', voorafgegaan. Het doel was om in de scholen een gedragsverandering te realiseren met het oog op het verminderen van weggegooid voedsel en een toename van gezonde voeding en duurzame voeding op school. Later volgt nog de fase van 'evaluatie'. De output van het onderzoek wordt een handleiding voor scholen. In zes pilootscholen - drie basisscholen en drie middelbare scholen met een verschillende context werden drie tot zes interventies gevoerd. Hierbij werd telkens ingespeeld op de specificiteit van de schoolsituatie en de schoolcultuur De methodieken die werden ingezet, werden geselecteerd op basis van 2 referentiekaders: 1. De interventiematrix van VIGEZ 2. Het Beredeneerd Gedragsmodel van (BGM) van Fishbein en Azjen De uitgevoerde interventies werden geëvalueerd, zodat tips en aanbevelingen omtrent bruikbaarheid en transfereerbaarheid naar andere scholen, konden geformuleerd worden. Deze ervaringen, tips en adviezen vormen de input voor de handleiding voor scholen die als eindproduct van het onderzoek wordt afgeleverd aan de opdrachtgever.
Choose an application
Basisboek Logistiek geldt als dé inleiding in de logistiek. Het biedt zowel een kennismaking als een overzicht voor studenten en professionals met een geringe logistieke basis. In dit toegankelijke basisboek staat de klant centraal in het logistieke proces. Waarom kiezen voor Basisboek Logistiek? * Het ideale basisboek voor dit vakgebied; * sterke verbinding met de praktijk; * met uitgebreide digitale ondersteuning. Basisboek Logistiek leert de student in zeven hoofdstukken welke activiteiten er moeten plaatsvinden om te zorgen dat klanten het bestelde product of de aangevraagde dienst daadwerkelijk ontvangen. Wie doet wat, waarom, hoe en wanneer? Het laatste hoofdstuk reikt de bouwstenen aan voor een ondernemingsplan. Door de uitgebreide praktijkvoorbeelden, de vele oefenvragen en het aanvullende materiaal op de website biedt het boek een hoog studierendement. Basisboek Logistiek is geschikt voor onder meer de opleidingen Commerciële Economie, Bedrijfseconomie, Small Business en Retail Management, Accountancy en Facility Management. Daarnaast kan het boek worden gebruikt in het bedrijfsleven, het is met name geschikt voor het midden- en kleinbedrijf. Het boek is ook beschikbaar als e-book. Wat is nieuw in de tweede editie van Basisboek Logistiek? In de tweede druk van Basisboek Logistiek zijn alle openingscases en de meeste praktijkvoorbeelden geactualiseerd. Daarnaast zijn er nieuwe paragrafen over e-commerce en e-logistics opgenomen.
Transport engineering --- Physical distribution --- logistiek
Choose an application
Transport engineering --- Physical distribution --- logistiek --- PXL-Business 2015 --- 658:005.51 --- Logistiek
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|