Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Dit introductieboek is een bewerking van Video-hometraining in gezinnen (Dekker & Biemans, 1994). In dat boek beschreven Dekker en Biemans de kern van de methodiek. Inmiddels is de methodiek verspreid in Nederland en doorontwikkeld in alle werkvelden en disciplines die met zorg, onderwijs en opvoeding voor jeugdigen te maken hebben. Daarnaast wordt de methodiek ook toegepast bij volwassen cliënten als het gaat om gehandicaptenzorg. Ook binnen de ouderenzorg wordt gewerkt met video-interactiebegeleiding.In dit boek is de kern van de methodiek beschreven zoals die op dit moment wordt toegepast. Voor elk werkveld waar de methodiek ingezet wordt, is een beknopte beschrijving opgenomen.De specifieke handleidingen die gepubliceerd werden in de loop der jaren en die een uitgebreide en nauwkeurige beschrijving geven van de inzet van video-hometraining en video-interactiebegeleiding in het betreffende werkveld bieden verder verdieping.Bron: https://www.epo.be/nl/boeken/9789088506055/video-hometraining-en-video-interactiebegeleiding-j-dekker-h-biemans
Video-interactiebegeleiding --- Communicatie --- Methodiek --- video's --- Psychiatry --- hometraining --- thuiszorg --- videotraining
Choose an application
Videofeedback ; kinderopvang --- kleuters --- kinderopvang --- peuters --- AVM (audiovisuele materialen) --- Audiovisual methods --- pedagogiek --- Social policy and particular groups
Choose an application
Video-interactiebegeleiding wordt in het werkveld kinderopvang veelvuldig toegepast. Met name als instrument om het vakmanschap in de pedagogische omgang met kinderen te professionaliseren en om het pedagogisch klimaat van de leefomgeving van het kind te optimaliseren. Deze handleiding beschrijft de toepassing van video-interactiebegeleiding in het peuterwerk en de kinderopvang. Het kind en zijn ontwikkeling staat altijd centraal bij video-interactiebegeleiding. Op grond van een methodische beeld-voor-beeldanalyse wordt deze ontwikkeling in beeld gebracht. Ook wordt er gereflecteerd op het verantwoord pedagogisch handelen in de 'praktijk' in alledaagse situaties, door aan te sluiten bij de ontwikkelingsinitiatieven van de kinderen en door zichtbaar te maken wat en wie het kind bij het opgroeien nodig heeft. Kern daarbij is het bevorderen en ondersteunen van een gezonde sociaal-emotionele en educatieve ontwikkeling van het kind. De handleiding is bedoeld voor het management en de stafmedewerkers van kinderopvangorganisaties, de Brede School en het Integraal Kindcentrum. Marij Eliëns, AIT (regie en redactie) Josette Hoex, NJi (regie en redactie) Monique Konings, RIJKT Wilma Schepers Annemiek Galesloot Bron: https://www.epo.be/nl/boeken/9789088506444/handleiding-video-interactiebegeleiding-in-de-kinderopvang-josette-hoex-monique-konings-wilma-schepers-annemiek-galesloot
Video-interactiebegeleiding --- Kinderopvang --- Pedagogisch klimaat
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|