Narrow your search
Listing 1 - 10 of 259 << page
of 26
>>
Sort by

Book
Activerende didactiek : Gevarieerd lesgeven in het hoger beroepsonderwijs
Authors: ---
ISBN: 9036811759 Year: 2016 Publisher: Houten : Bohn Stafleu van Loghum : Imprint: Bohn Stafleu van Loghum,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Alle docenten die lesgeven in het hbo moeten aan de Basiskwalificatie Didactische Bekwaamheid (BDB) voldoen. Dit boek is een hulpmiddel voor docenten om deze kwalificatie te verkrijgen en biedt inspiratie om te werken aan de competenties ‘ontwerpen’ en ‘doceren’. Het uitgangspunt in dit boek is de didactische visie die ook beschreven is in het boek ‘Activerend opleiden. Didactiek voor resultaatgericht beroepsonderwijs’ van dezelfde auteurs. Deze visie is nu verder geoptimaliseerd. Activerende didactiek is een methode van lesgeven die inspeelt op verschillen tussen studenten. Het accent in dit boek ligt op de didactiek met betrekking tot het ontwerpen en uitvoeren van onderwijs en is opgezet vanuit praktische vragen waarmee docenten in het hoger beroepsonderwijs vaak geconfronteerd worden. Het gaat om vragen als: Hoe bereid ik mijn lessen, trainingen of workshops voor? Hoe vind of maak ik materiaal voor mijn lessen? En, hoe kan ik studenten uitdagen? Activerende didactiek maakt het onderwijs meer gedifferentieerd, waardoor de talenten van studenten beter benut worden. De vele praktische voorbeelden en tips in dit boek zijn afkomstig uit de praktijk van verschillende hogescholen en toegespitst op de BDB. De reflectievragen en portfolio-opdrachten helpen bij het inschatten van de eigen bekwaamheid op het gebied van ontwerpen en doceren. Activerende didactiek – Gevarieerd lesgeven in het hoger beroepsonderwijs is in eerste instantie bestemd voor hbo-docenten. Daarnaast kunnen ook mbo-docenten, docenten voortgezet- en basisonderwijs, trainers, facilitatoren, bedrijfsopleiders, praktijkopleiders, studieloopbaanbegeleiders, mentoren, coaches en docenten betrokken bij volwasseneneducatie met dit boek werken aan hun didactische kwaliteiten.


Book
Het professoraat anno 2016 : Reflectie over een beroep in volle verandering
Authors: --- ---
ISBN: 9789065691606 Year: 2016 Publisher: (Brussel) KVAB Press (Koninklijke Vlaamse Academie van België voor Wetenschappen en Kunsten)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Vlaamse universiteiten doen het uitstekend. De studentenaantallen blijven stijgen, het studieaanbod is ruim en flexibel, de administratie steeds efficiënter. Het aantal doctoraatsstudenten is de laatste 15 jaar verdubbel (van 5000 in 1999 tot 10000 in 2014) en het aantal postdoctorale onderzoekers overstijgt vandaag het aantal professoren. Nooit zijn de vrijgemaakte middelen voor onderzoek en innovatie zo hoog geweest. Nooit zijn de publicaties en de internationale samenwerkingsakkoorden zo talrijk geweest. Onze universiteiten worden met regelmaat doorgelicht en doen het opmerkelijk goed in internationale rankings. Het New Public Management dat een paar decennia geleden ingevoerd werd om universiteiten adequaat te beheren, blijkt dus zijn vruchten af te werpen. Of zitten er toch adders onder het groene gras? Dit Standpunt analyseert een aantal nefaste gevolgen van de nieuwe beleidsvoering aan de universiteit, meer bepaald voor het ambt van hoogleraar.


Digital
Het professoraat anno 2016 : reflectie over een beroep in volle verandering
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789065691606 Year: 2016 Publisher: Brussel KVAB Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Hoe kan je de impact van professionalisering voor leraren in kaart brengen?
Authors: --- --- ---
Year: 2016 Publisher: Gent Universiteit Gent

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
Studier i læreruddannelse og -profession.
ISSN: 24458538 Year: 2016 Publisher: Roskilde : University College Sjælland, Center for Skole og Læring,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Teacher education in the 21st century : a focus on convergence
Author:
ISBN: 144389897X 9781443898973 1443890588 9781443890588 Year: 2016 Publisher: Newcastle upon Tyne, England : Cambridge Scholars Publishing,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

How can teacher education prepare future teachers for their work in increasingly diverse classrooms? How does the concept of plurilingualism inform language educational policy in different countries? What are the current opportunities and challenges in the domain of internationalisation in teacher education? The contributions to this volume address these questions from different theoretical perspectives, and with a strong emphasis on the actual practices in various classrooms. At a time when simplistic, essentialist, biased, and discriminatory ideologies and practices see a rebirth in public discourse, and represent a risk to education, the contributors here take stock and describe some worthwhile alternatives. The first set of chapters addresses the integration of ethnic, religious, and gender diversity in teacher education colleges. In the second part, the notion of plurilingualism in different educational contexts is explored from a critical sociolinguistic point of view. The chapters in the third part present evidence from innovative international academic exchange programs and how they contribute to socio-spatial learning amongst others. The common denominator in this volume is the notion of convergence - the coexistence of people and practices in diverse contexts.


Book
Academic autoethnographies : inside teaching in higher education
Authors: --- ---
ISBN: 9789463003995 9789463003988 9463003991 9789463003971 9463003975 9463003983 Year: 2016 Publisher: Rotterdam Sense Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Professional Learning Through Transitions and Transformations : Teacher Educators’ Journeys of Becoming
Authors: ---
ISBN: 9783319220291 Year: 2016 Publisher: Cham Springer International Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Through a narrative inquiry approach, this book examines the personal professional journeys of teacher educators who have undertaken self studies, and/or researched the professional development of teacher educators. The theme of the book is how change, through professional transitions and transformations and notably, through self study research, has shaped the professional identities and practices of these teacher educators. Each chapter is an exploration of how the author/s ‘became’ teacher educators in relation to personal and/or professional transitions, such as transitioning from teacher to teacher educator; moving between different institutional and geographic contexts; or from changes in philosophical, policy and/or pedagogical understandings over time. Each narrative draws on the author’s self study experience, and develops their knowledge further by presenting the wisdom they have gained over their career as teacher educators. The book concludes with a discussion of the connections between the diverse experiences of the authors, and what can be learned from their accumulated wisdom about what is means to become a teacher educator in a dynamic and ever-changing educational landscape.  .


Digital
Werken met begaafde leerlingen in de klas : pedagogische sensitiviteit als leidraad
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789023254416 9789023254768 9023254767 Year: 2016 Publisher: Bussum Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Meester Bart op zijn best
Author:
ISBN: 9789020608441 Year: 2016 Publisher: Alkmaar Uitgeverij Kluitman Alkmaar bv

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Meester Bart is mateloos populair. Zijn columns in Trouw worden gretig gelezen door jongeren en volwassenen en zijn social media ontploft bijna na elk bericht dat hij post. Geen wonder dat Meester Bart de publieks- én juryprijs voor Beste Social Award als Beste BN'er won. Hij is met recht dé meester van Nederland.&#13;&#13;In Meester Bart op zijn best staan niet eerder gepubliceerde stukken, zijn beste columns én als kers op de taart een nieuw kort autobiografisch&#13;verhaal. Voor iedereen die niet genoeg kan krijgen van deze inspirerende, authentieke meester!&#13;&#13;Bart Ongering (1981) is leraar Engels op een middelbare school in de Bijlmer in Amsterdam. Hij schrijft wekelijks columns in Trouw en&#13;blogt over zijn ervaringen in de klas. Op Facebook heeft Bart meer dan 146.000 volgers en op Twitter meer dan 18.000.&#13;In 2017 verschijnt zijn roman die gebaseerd is op zijn ervaringen.

Listing 1 - 10 of 259 << page
of 26
>>
Sort by