Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Sofie vertelt hoe het voelt als je broertje op je tekening krast. Floris voelt zich een ballon die gaat knappen als hij merkt dat zijn chocoladereep is opgegeten. Prentenboek over boosheid. Met bespreektips en paginagrote kleurenillustraties. Vanaf ca. 4 jaar.
Boos zijn --- Jeugdboeken --- Fiction --- Prentenboeken --- Emoties(Gevoelens)
Choose an application
Floris is blij als hij op vakantie gaat. En waar wordt Sofie blij van? Prentenboek over blij zijn en hoe je dat kunt worden. Met bespreektips en paginagrote kleurenillustraties. Vanaf ca. 4 jaar.
Blij zijn --- Emoties(Gevoelens) --- Jeugdboeken --- Fiction --- Prentenboeken
Choose an application
Bram is bang. Hij moet voor het eerst naar school. Maar Yara helpt hem. Prentenboek over angsten en hoe je elkaar kunt helpen. Met bespreektips en paginagrote kleurenillustraties. Vanaf ca. 4 jaar.
Bang zijn --- Jeugdboeken --- Fiction --- Prentenboeken --- Emoties(Gevoelens)
Choose an application
Hamlet (ik-figuur), een vriendelijk blauwe wezen, is gek op boeken. Zijn grootste wens is dat er een boek over hem gemaakt wordt. Dan ziet hij een oproep voor een boekauditie : dit is zijn kans! Prentenboek met humoristische, kleurrijke krijttekeningen. Vanaf ca. 4 jaar.
Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Boeken --- Volhouden --- Emoties(Gevoelens) --- Anders zijn --- Jeugdboeken --- Fiction --- Prentenboeken --- prentenboeken --- emoties --- identiteit --- gevoelens
Choose an application
Dutch literature --- PXL-Education 2018 --- kleuteronderwijs --- voorleesboek --- vanaf 4 jaar --- hooggevoeligheid --- Emoties(Gevoelens) --- Hoogsensitieve kinderen --- Schoolleven --- Overgang thuis - kleuteronderwijs(Eerste schooldag) --- Fiction --- Prentenboeken --- School --- Eerste schooldag --- Hoogsensitiviteit --- Hoogsensitief
Choose an application
Tics en dwang worden niet altijd opgemerkt in de klas. Toch kunnen ze veel invloed hebben op het functioneren en de leerprestaties van kinderen. De Hulpwaaier Tics en dwang in de klas is een handig hulpmiddel voor leraren in het basisonderwijs en de eerste klassen van het voortgezet onderwijs. In praktisch ingedeelde secties vind je direct toepasbare kennis en tips. Aan bod komen onderwerpen als: storend gedrag in de klas, triggers verwijderen, extra moeilijke dagen, contact met ouders en gebruikmaken van positieve eigenschappen. (bron: website uitgeverij)
Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- aandacht --- dwangstoornissen --- dwang --- Emoties(Gevoelens) --- sociale vaardigheden --- 464 --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Emoties --- Sociale vaardigheden --- Dwangstoornissen --- Tics --- Ticstoornissen --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Ticstoornis --- Dwangstoornis
Choose an application
Hoe begeleid je een kind dat te maken krijgt met kanker in het gezin? Met deze vraag werd Linda Lawa als coördinator en therapeut bij Inloophuis Haaglanden vaak geconfronteerd. De ervaringen en inzichten die ze opdeed, bleken van uitzonderlijke waarde, zeker toen ook steeds vaker onderwijsprofessionals bij het inloophuis aanklopten voor informatie en advies.Voor al die leerkrachten en intern begeleiders, maar vooral voor de kinderen in hun klassen, is dit handboek geschreven. Het biedt informatie over kanker en behandelvormen, inspirerende tips en praktische lesideeën waarmee je kanker bespreekbaar kunt maken, de emoties van je leerlingen ruimte kunt geven en het kind optimaal kunt steunen. En vergeet ook jezelf niet: reflectievragen geven je de kans om stil te staan bij je eigen behoeften en gevoelens.De auteur liet zich inspireren door persoonlijke gesprekken met ervaringsdeskundigen: leerlingen én hun ouders blikken terug op de periode dat de ouder ziek was, en leerkrachten en intern begeleiders delen hun ervaringen.
ouders-kind relatie --- psychotrauma's --- verdriet --- leraren-leerling relatie --- Kanker --- Ouders --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- kanker --- kinderen --- sociale en emotionele opvoeding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- 415.3 --- Emoties(Gevoelens) --- Uitvoerende functies --- Gesprek
Choose an application
Kinderen kunnen niet altijd onder woorden brengen wat ze voelen. Vaak laten kinderen zonder woorden aan opvoeders zien wat er van binnen bij ze speelt. Door hun gedrag, met huilen of boos schreeuwen. Of door stil te zijn.
Ontwikkelingspsychologie --- Pedagogiek --- kinderpsychologie --- emoties --- emotionele opvoeding --- 415.3 --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Emoties(Gevoelens) --- Emoties ; kinderen --- gevoelens --- Gevoelens --- emowijzer --- algemene psychologie, uitvoerende functies --- 159.94 --- Developmental psychology --- Educational sciences --- Emoties --- 433.4 --- RSV basisonderwijs --- sociale opvoeding --- sociaal-emotionele opvoeding --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- Emotie
Choose an application
Warm baby-verhaal met grappige illustraties. Vanaf 3 jaar. Marcel, de kleine broer van Leon, is geboren. Het kleine bed is precies groot genoeg voor hem. Maar Marcel zal groeien, zegt Mama Pinguïn. Waar moet de babypinguïn dan blijven? Niet in mijn kamer, denkt Leon. Maar waar dan wel?
French literature --- jaloersheid (themawoord fictie) --- baby's (themawoord fictie) --- gezin (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs driejarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- Gezinsuitbreiding - prentenboek --- Prentenboek 3+ --- Prentenboeken --- Gezinsuitbreiding --- baby's --- Broers en zussen --- Emoties(Gevoelens) --- Emotionele opvoeding(Affectieve opvoeding) --- Jeugdboeken --- Fiction
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|