Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
“Globaal gezien verloren de atleten die ik gedurende mijn coachcarrière van vijfentwintig jaar heb begeleid 95 procent van hun wedstrijden. Ik heb dus veruit het meeste van mijn tijd besteed aan het analyseren van verloren wedstrijden, en aan het oppeppen en motiveren van atleten die naast de overwinning hadden gegrepen. Mee winnen is eenvoudig, mee verliezen dwingt respect en vertrouwen af. Mee verliezen is winnen.” Paul Van Den Bosch Naast zijn drukke activiteit als sportcoach is Paul Van Den Bosch meer en meer actief als coach en adviseur voor mensen in het bedrijfsleven en het onderwijs. Zijn ervaring in de sport blijkt van grote waarde voor iedereen die mensen wil begeleiden en motiveren, op welk niveau dan ook. In zijn geheel eigen stijl geeft Van Den Bosch veertig bruikbare en haalbare tips over hoe je mensen kan doen groeien in hun vak: van hoe je de lat op de juiste hoogte moet leggen over waarom je een sprinter vooral niet moet leren te klimmen tot het onvermoede verband tussen de Mount Everest en de VW-sjoemelsoftware. Voor wie het belangrijk vindt om de talenten van zijn studenten, medewerkers of collega's tot volle bloei te laten komen, is dit een onmisbare gids vol praktische coachinglessen over stress, motivatie, haalbare doelen, communicatie en vertrouwen.
Leiding geven - Coachen --- Leiding geven - Coachen. --- Leadership --- Psychological aspects --- Personal coaching --- Handbooks, manuals, etc.
Choose an application
'Psychologische verschijnselen in coaching' koppelt coaching aan het werkterrein dat er het meest mee verwant is: de psychologie. Het boek behandelt een aantal veelvoorkomende psychologische verschijnselen die zich in coaching voordoen. Elk verschijnsel wordt toegelicht en de relevantie ervan voor coaching verduidelijkt. Zoals gebruikelijk in coaching is de praktijk het startpunt en het eindpunt. Je leert met dit praktische boek om psychologische processen in coaching te herkennen en ermee om te gaan op een manier die je werk ondersteunt. Zo kun je beter inspelen op verschillende (lastige) situaties die je in het begeleidingsproces kunt tegenkomen.
366.41 --- coaching --- psychologie --- coachen --- Management-Leidinggeven --- Coaching ; management --- E-books
Choose an application
Cliënten en patiënten hebben recht op goede zorg en begeleiding van up-to-date geschoolde professionals. Goed uitgevoerde werkbegeleiding, toetsing en beoordeling helpen bij het opleiden én het behoud van vakmensen in zorg en welzijn. Naast het coachen van leerlingen/studenten (werkbegeleiding) is het steeds vaker een taak van professionals om collega's te coachen en te toetsen en vervolgens te beoordelen op hun vaardigheden, bijvoorbeeld in het kader van de wet BIG: zijn ze nog voldoende bekwaam? Toetsen en beoordelen worden als lastig en zwaar ervaren. Het is daarom noodzakelijk om medewerkers toe te rusten om dit eerlijk en objectief te kunnen doen. Dit boek biedt praktische handvatten in begeleidingsmethodieken, beoordelings- en toetsvormen. Het daagt de professional uit om kritisch naar zichzelf te kijken en de eigen valkuilen bij coaching, toetsen en beoordelen te herkennen. Het boek is te gebruiken als naslagwerk voor opleiders, voor training van werkbegeleiders, toetsers en beoordelaars (assessoren).Deze uitgave vervangt de twee zakboeken "Werkbegeleiding" en "Toetsen en beoordelen in competentiegericht onderwijs". Deze totaal herziene druk is geactualiseerd en uitgebreid met de toepassing van coaching, toetsing en beoordeling van de professional (medewerker/collega) op de werkvloer.
Stagebegeleiding --- Supervisie --- PXL-Healthcare 2017 --- zorgsector --- beroepscompetenties --- evaluatie --- coachen --- klinisch redeneren --- begeleidingsmodellen
Choose an application
Bij Didactisch Coachen wordt er van uitgegaan, dat mensen al heel veel kwaliteit in huis hebben en dat je hen kunt helpen die kwaliteit uit te bouwen. Dat is voor mensen een plezieriger en motiverender uitgangspunt dan wanneer uitgegaan wordt van wat ze nog niet kunnen. Dat geldt voor leraren en voor leerlingen.De methode Didactisch Coachen is gebaseerd op de laatste theoretische inzichten over leren en feedback geven en is in de praktijk ontwikkeld en uitgewerkt. De ervaring is dat het docenten een instrument in handen geeft om leerlingen systematisch te coachen en feedback te geven. En daarbij zowel op proces als op inhoud.Daarmee is het een hele concrete en praktische invulling van de coachende rol van de docent. Niet zweverig, maar met gevoel voor realiteit en niet alleen persoonsgericht, maar gericht op leren en de voorwaarden daarvoor. Al vanaf het begin van de jaren zeventig weten we dat leerlingen die leskrijgen van leraren die hoge verwachtingen van hen hebben, beter presteren dan andere leerlingen. Maar hoe doe je dat, hoge verwachtingen hebben van je leerlingen. Rosenthal en Jacobson (1968) toonden aan wat voor gedrag leraren laten zien die vanuit ‘hoge verwachtingen’ aan hun leerlingen lesgeven. Leraren die vanuit die attitude hun leerlingen begeleiden blijken veel activerende vragen te stellen, enkel en alleen aanwijzingen te geven als het echt nodig is en regelmatig leer-bevor-derende feedback te geven over hoe hun leerlingen bezig zijn. In pedagogisch opzicht zijn ze vriendelijk voor hun leerlingen. Didactisch Coachen is gebaseerd op deze principes. Didactisch coachen is een planmatige en doelgerichte wijze van coachen en feedback geven door de leraar, op een manier die motivatie verhogend en leer bevorderend werkt. De ervaring is dat het leraren een instrument in handen geeft om leerlingen systematisch te coachen met feedback. En daarbij niet alleen op proces, maar ook inhoudelijk. Daarmee is het een hele concrete en praktische invulling van de coachende rol van de docent. Niet zweverig, of alleen persoonsgericht, maar gericht op leren en de voorwaarden daarvoor.
Leerlingbegeleiding --- motivatie --- kwaliteitszorg --- coachen --- feedback --- lesgeven --- Relatie leraar - leerling --- Feedback --- Coachen --- Coachend lesgeven --- coaching --- didactische processen --- Didactics --- didactiek --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijs --- didactische werkvormen --- Didactische vaardigheden --- Onderwijsstijlen --- Onderwijsstrategieën --- Didactische vaardigheid --- Onderwijsstijl --- Onderwijsstrategie
Choose an application
Whether you?re an athlete, aspiring coach, or business professional, the ultimate goal remains the same: reaching your potential. Author Terry Orlick, an internationally acclaimed sport psychologist, has helped hundreds of Olympic and professional athletes maximize their performances and achieve their goals. In this new fifth edition, Orlick provides the most effective strategies and step-by-step plans for you to develop your personal path to excellence. You?ll learn to focus for excellence while living and enjoying life to the fullest. You?ll gain a more positive outlook, a more focused commitment, better ways of dealing with distractions and pressures, and strategies for overcoming obstacles. You?ll also achieve greater personal and professional satisfaction and discover better ways to work with teammates, respond more effectively to coaching and guidance, and become more positive and self-directed in your thoughts and actions. Both practical and inspirational, In Pursuit of Excellence is a guide to daily living and motivation as well as a road map to long-term achievement. Read it, use it, and win with it? personally and professionally.
Sports --- Psychological aspects. --- Aspect psychologique --- 159.9:796 --- 159.9:796 Psychologie van de sport. Sportpsychologie. Coachen. Mentale training --- Psychologie van de sport. Sportpsychologie. Coachen. Mentale training --- Motivation in sports --- Sport psychology --- Sports motivation --- Sports psychology --- Sports sciences --- Psychological aspects
Choose an application
As the profile of disability sport has risen, so has the emphasis grown beyond participation to include the development of a high performance environment. This book is the first to take an in-depth look at the role of coaches and coaching in facilitating the professionalisation of disability sport, in raising performance standards, and as an important vector for the implementation of significant political, socio-cultural and technological change. Using in-depth case studies of elite disability sport coaches from around the world, the book offers a framework for critical reflection on coaching practice as well as the reader's own experiences of disability sport. The book also evaluates the vital role of the coach in raising the bar of performance in a variety of elite level disability sports, including athletics, basketball, boccia, equestrian sport, rowing, soccer, skiing, swimming and volleyball. Providing a valuable evidence-based learning resource to support coaches and students in developing their own practice, High Performance Disability Sport Coaching is essential reading for all those interested in disability sport, coaching practice, elite sport development and the Paralympic Games.
Choose an application
Coachende gespreksvoering bouwt voort op Praktische gespreksvoering waarin Wim Donders de basisvaardigheden voor gespreksvoering beschrijft. Pas als je de kunst van het luisteren in de vingers hebt en daarbij de techniek beheerst van samenvatten en doorvragen, kun je kiezen voor een methode. In dit boek wordt een aantal veelgebruikte coachingsmethodes theoretisch en praktisch uiteengezet. Wim Donders is er als redacteur in geslaagd om een aantal ervaren coaches bij elkaar te brengen, die ieder hun eigen expertise beschrijven op hun terrein. Van elke methode worden stap voor stap de principes uitgelegd. Met oefeningen in het boek en op de website krijg je de vaardigheden onder de knie die een coach nodig heeft. Na deze kennismaking kun je kiezen voor de methode die past bij jou en die past bij de vraag van de coachee.
sociale vaardigheden --- coaching --- Gesprekstechnieken --- gespreksvoering --- gesprekstechnieken --- mediation --- 007 --- conflictbemiddeling --- Mass communications --- #KVHA: Taalkunde; Nederlands --- #KVHA: Spreekvaardigheid; Nederlands --- communicatie --- coachen
Choose an application
Teams staan onder grote druk. Er moet gepresteerd worden en dat tegen lagere kosten, met minder mensen. Samenwerken is de sleutel tot succes, maar waar samen gewerkt wordt ontstaan ook problemen. In onze praktijk zien we veel teams, teammanagers en teamcoaches worstelen met tal van vragen: - Hoe zet ik gedoe en onrust om in plezier en succes. - Hoe bevorder ik de inbreng van teamleden? - Hoe zorg ik voor efficiënte en inspirerende vergaderingen. - Hoe zorgen we ervoor dat we besluiten nemen waar iedereen achter staat? - We hebben binnenkort een teamdag, hoe kan ik die zo invullen dat de dag leuk én effectief is? Ook zien wij de tendens om meer zelf te doen, minder externen in te huren. Daarom is er nu dit boek. Een route-map naar de juiste interventie voor iedere situatie op het juiste moment. Met concrete werkvormen en adviezen om van je team een topteam te maken!Bron : http://www.bol.com
Choose an application
Team personeel talenten coachen lichaamstaal gedrag samenwerken --- Samenwerking --- Groepsdynamica --- Equipe Team --- Dynamique de groupe Groepsdynamiek --- groepsdynamica --- 361.13 --- Personnel management --- teamwork
Choose an application
Mensen die werken vanuit hun talenten voelen zich prettiger en zijn hun organisatie beter van dienst. Iedereen heeft talent, maar niet iedereen is zich bewust van zijn of haar talenten. De 120 werkvormen in Competent talent in organisaties bieden jou als trainer, coach, mentor, docent, HR-professional of (ped)agogisch werker een praktisch en direct inzetbaar instrument voor talentontwikkeling en krachtgericht coachen.
management --- employés --- politique de l'entreprise --- personeelsbeleid --- bedienden --- ondernemingsbeleid --- 658.3 --- PXL-Central Office 2018 --- organisatiekunde --- onderwijskunde --- coachen --- talentontwikkeling --- competentiemanagement --- Coaching --- Management --- Competentiemanagement --- Talenten --- Werkvormen --- Talentontwikkeling --- Talent --- Werkvorm
Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|