Listing 1 - 10 of 1336 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
The publication focuses on the most spread type of environmental interpretation in the Czech Republic, e.g. the self-guided (signed) trails. In the first part it embeds the trails into the context of both theory and methodology of environmental interpretation. It discusses the history of interpretation and the key instructional principles recommended for designing interpretation programs nowadays. In more details it focuses on the guidelines for designing self-guided trails, as a type of a non-personal interpretation. In the second part it discusses specific areas of an evaluation research of the non-personal interpretation programs. On the basis of an analysis of published evaluation studies it shows on-going methodological problems and also on the importance of an evaluation for designing new programs. The third part presents results of original evaluation studies of selected self-guided trails in the Czech Republic. On the specific examples it reminds methodological issues connected with their evaluation and discusses the strong and the weak parts of the evaluated programs. In the last part the book summarizes the results of presented studies and suggests measurements for further increasing a quality of the non-personal interpretation and its evaluation.
Choose an application
Research --- Research --- Methodology. --- Methodology.
Choose an application
Research --- Methodology.
Choose an application
Science --- Methodology.
Choose an application
Choose an application
This book is based on the premise that story making and storytelling are fundamental human activities, shared by all cultures. The power and potential of stories in learning has been recognised by practitioners of the Storyline Approach since the 1960s. As can be seen from the scope and variety of contributions to this book, educators from across the world continue to employ the pedagogies and strategies of Storyline to complement and extend the educational opportunities they offer to the learners in their care. They demonstrate that story can be a medium for developing skills and making conne
Teaching --- Methodology.
Choose an application
Research --- Methodology.
Choose an application
Choose an application
"Ce manuel présente de façon concrète les différentes étapes permettant de mener à bien un entretien compréhensif et d'élaborer un cadre d'interprétation. La démarche consiste à s'appuyer sur les catégories de pensée des informateurs, tant pour conduire les entretiens de façon efficace que pour formuler des hypothèses. Elle peut s'appliquer au-delà de l'entretien en face à face, dans les nouveaux espaces d'enquête offerts par Internet. Jusqu'où et comment est-il possible de théoriser en partant du terrain?" -- Quatrième de couverture.
Choose an application
"Devenu référence incontournable de l'entrée dans la discipline, ce manuel d'initiation à l'ethnologie présente ses méthodes et concepts fondamentaux ainsi que ses principaux paradigmes -- de l'évolutionnisme au structuralisme -- et ses grands domaines de recherche -- parenté, économie, politique, religion ... Chacune de ces contributions est présentée de manière synthétique et illustrée d'extraits de l'oeuvre des auteurs les plus marquants de l'anthropologie française, britannique, américaine ou allemande, depuis les pères fondateurs (Morgan, Tylor, Boas ou Mauss) jusqu'aux contemporains (Lévi-Strauss, Balandier, Sahlins ou Geertz). Véritable instrument pédagogique, cet ouvrage, réactualisé dans cette quatrième édition, prépare l'étudiant à une lecture critique des œuvres, tout en laissant entrevoir la complexité des débats et des controverses qui ont alimenté l'histoire de cette discipline."--Site web de l'éditeur.
Listing 1 - 10 of 1336 | << page >> |
Sort by
|