Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Quatrième de couverture : "Cet ouvrage pratique a pour but de faciliter aux infirmiers profesionnels la mise en oeuvre du tutorat auprès de leurs étudiants en stage, en tenant compte des objectifs de développement de la compétence mis à jour en 2015. Accueillir, accompagner et évaluer l'étudiant en soins infirmiers. Cet ouvrage pratique s'adresse aux professionnels infirmiers impliqués dans la mission tutorale ou dans la prise en charge des étudiants au quotidien. Afin de les former au mieux à leur futur métier, un tuteur de stageleur est attribué pour les accompagner tout au long de leur stage. L'objectif de cet ouvrage est d'éclairer les futurs tuteurs sur leurs différentes missions et de répondre aux questions qu'ils se posent face à cette nouvelle fonction : qui peut être tuteur ? Quelles sont ses missions ? Comment doit-il évaluer l'étudiant ? Isabelle Bayle et Rémi Adam, après avoir rappelé quelques informations indispensables sur la formation et les stages, mettent l'accent sur l'importance d'un apprentissage par les situations professionnelles (comment allier la théorie et la pratique ?). Dans un deuxième temps, ils expliquent les différentes missions du tuteuret présentent le portfolio qui sert à évaluer l'étudiant. Pour finir, ils proposent 13 outils créés avec des professionnels pour faciliter le tutorat."
Mentors --- Education, Nursing --- Preceptorship
Choose an application
Praktijkboek voor mentoren laat zien hoe mentoring in organisaties een tastbare bijdrage levert aan het succes van de mensen die er werken. Persoonlijke groei Mentoring is een rijke bron van leren en persoonlijke groei. Als mentor heb je veel rollen: je bent rolmodel, expert, verdediger, cheerleader, bewaker en vriend. Bovendien moet je een positief en blijvend verschil maken voor de kennis, vaardigheden en vooruitzichten van de mentee. Eerste nederlandstalige boek over mentoring Mentoren hebben dus een grote verantwoordelijkheid. Dit eerste Nederlandstalige boek over mentoring in organisaties maakt het eenvoudig om al deze rollen goed te spelen. Het laat zien hoe mentoring werkt en neemt de lezer stap voor stap mee door alles wat hij moet weten en doen, zodat hij begrijpt wat mentoring werkelijk is en hoe hij het goed doet. Met de checklists, cases, oefeningen en tips in dit boek kan zowel de mentor als de mentee het beste uit de relatie halen. Uitgebreide leidraad: uitleg, advies en handreikingen In hoofdstuk 1 tot en met 4 wordt uitgelegd wat mentoring is en worden de principes beschreven die de bijzondere aard van de mentorrol definiëren en vormen. Hoofdstuk 5 bevat een praktisch proces dat je in je rol als mentor kan sturen en ondersteunen, dus als je graag snel wilt beginnen, kun je daar alvast een blik op werpen. Daarna kun je terugkeren naar de eerdere hoofdstukken, waarin je je bewustzijn verder ontwikkelt en je inzicht verdiept. Hoofdstuk 6 bevat voorbeelden van valkuilen waarvoor je onderweg moet oppassen. Een overzicht van de belangrijkste boodschappen uit alle hoofdstukken tref je aan in hoofdstuk 7. 'Een mentor biedt ondersteuning door informatie, advies en hulp te geven op een manier die de mentee in zijn kracht zet'
Didactic strategies --- Personnel management --- coaching --- Management --- Mentors --- Personeelsbeleid --- E-books
Choose an application
Praktijkboek voor mentoren laat zien hoe mentoring in organisaties een tastbare bijdrage levert aan het succes van de mensen die er werken. Persoonlijke groei Mentoring is een rijke bron van leren en persoonlijke groei. Als mentor heb je veel rollen: je bent rolmodel, expert, verdediger, cheerleader, bewaker en vriend. Bovendien moet je een positief en blijvend verschil maken voor de kennis, vaardigheden en vooruitzichten van de mentee. Eerste nederlandstalige boek over mentoring Mentoren hebben dus een grote verantwoordelijkheid. Dit eerste Nederlandstalige boek over mentoring in organisaties maakt het eenvoudig om al deze rollen goed te spelen. Het laat zien hoe mentoring werkt en neemt de lezer stap voor stap mee door alles wat hij moet weten en doen, zodat hij begrijpt wat mentoring werkelijk is en hoe hij het goed doet. Met de checklists, cases, oefeningen en tips in dit boek kan zowel de mentor als de mentee het beste uit de relatie halen. Uitgebreide leidraad: uitleg, advies en handreikingen In hoofdstuk 1 tot en met 4 wordt uitgelegd wat mentoring is en worden de principes beschreven die de bijzondere aard van de mentorrol definiëren en vormen. Hoofdstuk 5 bevat een praktisch proces dat je in je rol als mentor kan sturen en ondersteunen, dus als je graag snel wilt beginnen, kun je daar alvast een blik op werpen. Daarna kun je terugkeren naar de eerdere hoofdstukken, waarin je je bewustzijn verder ontwikkelt en je inzicht verdiept. Hoofdstuk 6 bevat voorbeelden van valkuilen waarvoor je onderweg moet oppassen. Een overzicht van de belangrijkste boodschappen uit alle hoofdstukken tref je aan in hoofdstuk 7. 'Een mentor biedt ondersteuning door informatie, advies en hulp te geven op een manier die de mentee in zijn kracht zet'
Didactic strategies --- Personnel management --- coaching --- Management --- Mentors --- Personeelsbeleid
Choose an application
Mentoring in science --- Science --- Minorities in science --- Women in science --- Mentors in science --- Study and teaching (Higher)
Choose an application
The position of teacher demonstrates a broader role within schools, the education system and the community. It is in our educators’ capacity, resources, knowledge and networks that they can provide for, and meet the needs of, students better than any other societal program or group. While mentoring practices are usually limited to “at-risk” students, research suggests a more robust understanding of the needs of students, as well as teachers as practitioners. With a discussion focused on the relevant literature, insight from both practicing teachers who mentor their students and students who were mentored by their teachers, Continued Momentum: Teaching as Mentoring explores the dimensions of how teachers mentor their students. Appropriate for pre-service and experienced teachers, administrators and school support workers; this pivotal text reveals how teachers can engage students in the modern educational reality. Matthew DeJong is an author, filmmaker, travel writer, and award-winning educator. His research interests include mentoring and, most recently, how schools can become the epicentres of community mentoring in cross-cultural environments.
Education - General --- Education --- Social Sciences --- Mentoring in education. --- Mentors in education --- Education. --- Education, general. --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training
Choose an application
Nursing --- Intergenerational relations. --- Mentoring in nursing. --- Retirement. --- Study and teaching. --- Older people --- Superannuation --- Termination of employment --- Mentors in nursing --- Intergenerational relationships --- Relations, Intergenerational --- Relationships, Intergenerational --- Retirement --- Leisure --- Old age --- Interpersonal relations --- Medical education --- Nursing education
Choose an application
Elke professional kent ze: jongeren die compleet zijn vastgelopen en ouders die ten einde raad zijn. Van die complexe situaties waarvoor uithuisplaatsing of een schorsing van school de enige oplossing lijkt. Terwijl iedereen weet: deze oplossingen zijn verre van ideaal en bovendien erg duur.JIM: Jouw Ingebrachte MentorDe JIM-aanpak beschrijft hoe de inzet van een informele mentor deze complexe situaties kan doorbreken. De jongere kiest iemand uit zijn omgeving die hij vertrouwt. Dat kan een oom, de buurvrouw of een sportcoach zijn: de JIM (Jouw Ingebrachte Mentor). Uniek is dat deze JIM een sleutelrol krijgt bij de behandeling en gelijkwaardig samenwerkt met het gezin en professionals. Ouders worden zo gestimuleerd om een pedagogische coalitie te smeden met een andere volwassene die zich om hun zoon of dochter bekommert.Van theoretisch kader tot praktijkstappenDit boek geeft (aanstaande) professionals werkzaam in de wijk, op school of vanuit een specialistische instelling, handvatten om hun expertise te verrijken met de kennis en invloed van informele mentoren. Het beschrijft de visie die ten grondslag ligt aan de aanpak, de theoretische onderbouwing en de praktijkstappen. Dit alles afgewisseld met ervaringsverhalen: van professionals, ouders, jongeren en JIMs.Ambulant alternatief voor residentiële zorgDe JIM-aanpak verschijnt een jaar na de overheveling van jeugdzorgtaken naar de gemeenten. Deze zogenoemde transitie integreert drie grote opgaven: vermindering van de toestroom naar residentiële zorg, toename van samenwerking met informele steunsystemen, en integratie van de psychiatrie, zorg voor licht verstandelijk beperkten, verslavingszorg en jeugd- en opvoedhulp. De JIM-aanpak is een van de manieren om deze doelen ook daadwerkelijk in de praktijk te realiseren. Het boek beschrijft aan de hand van concrete situaties en met behulp van concrete methodische stappen hoe er een ambulant alternatief gezocht kan worden voor een groep jongeren die voorheen residentiële behandeling volgde.Gezamenlijk initiatiefDe JIM-aanpak is op initiatief van Youké ontwikkeld met de partners Reinaerde, Jellinek, ProPersona, Amerpoort en Victas.
methoden van het sociaal werk --- Age group sociology --- sociaal werk --- Jeugdzorg --- Hulpverlening --- 323 --- hulpverlening --- methodiek --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- PXL-Social Work 2017 --- jeugdzorg --- schoolkinderen --- sociaal netwerk --- mentors --- studieproblemen --- Social policy and particular groups --- gezinsbegeleiding --- Uithuisplaatsing --- Jeugd --- Begeleiding --- Jeugdhulpverlening --- Sociale netwerken --- Mentoren --- Methodiek --- Sociaal netwerk --- Mentor --- Jongere
Choose an application
Success in business. --- Career development. --- Career advancement --- Career ladder --- Career management --- Career planning --- Development, Career --- Development, Professional --- Employee development --- Organizational career development --- Professional development --- Personnel management --- Vocational guidance --- Business --- Business failures --- Creative ability in business --- Prediction of occupational success --- Employees --- Mentoring in business --- Mentors in business --- Coaching in the workplace --- Coaching of employees --- Employee coaching --- Personal coaching --- Coaching of --- E-books
Choose an application
Great coaching makes a world of difference. Coaching is one of the quickest and most effective ways to advance the success of an organization. Yet it remains underused and misunderstood, and the term is often used synonymously with corrective counseling, encouragement, or the many helpful tactics in between. In Coaching Basics you’ll discover a precise coaching framework along with insights from 40 experienced coaches, including Barry Goldberg and Marshall Goldsmith. This refreshed edition also homes in on what it takes to build influencing skills and introduces new content on microcoaching to highlight practical ways to leverage technology. Part of ATD’s Training Basics series, Coaching Basics presents the theory and follows it up with easily applicable techniques, examples, and exercises that will help you perfect essential coaching skills.
Mentoring in business. --- Employees --- Executive coaching. --- Personal coaching. --- Experiential learning. --- Experience-based learning --- Learning, Experiential --- Experience --- Learning --- Active learning --- Coaching, Personal --- Life coaching, Personal --- Personal life coaching --- Success coaching --- Helping behavior --- Psychology, Applied --- Counseling --- Business coaching --- Coaching, Executive --- Corporate coaching --- Leadership coaching --- Management coaching --- Employee development --- Employee training --- Employees, Training of --- In-service training --- Inservice training --- On-the-job training --- Training of employees --- Training within industry --- Vestibule schools --- Occupational training --- Employer-supported education --- Mentors in business --- Business --- Training of. --- Coaching of --- Mentoring in business --- Executive coaching --- Personal coaching --- Experiential learning --- Training of --- E-books
Choose an application
This book offers faculty and leaders of academic institutions insights on issues surrounding faculty mentoring and how national and international co-mentoring networks can contribute to the success of their members. These networks help female faculty and faculty from traditionally marginalized groups to engage positively with their careers, to create supportive systems that help them navigate the often-difficult path of academia, and gain success in their research work and publications. The book discusses the international women’s network C-Y-F, which works across national and international boundaries, embracing women from five continents, diverse linguistic, ethnic, and cultural backgrounds, different generations and academic ranks. Contributions by authors from traditionally marginalized groups add to a better understanding of mentoring and co-mentoring from a variety of perspectives.
Theory & Practice of Education --- Education --- Social Sciences --- Mentoring in education. --- Universities and colleges --- Employees --- In-service training. --- Coaching of. --- Coaching in the workplace --- Coaching of employees --- Employee coaching --- Colleges --- Degree-granting institutions --- Higher education institutions --- Higher education providers --- Institutions of higher education --- Postsecondary institutions --- Mentors in education --- Personal coaching --- Mentoring in business --- Public institutions --- Schools --- Education, Higher --- Education, Higher. --- Educational psychology. --- Higher Education. --- Sociology of Education. --- Administration, Organization and Leadership. --- Educational Psychology. --- Educational Policy and Politics. --- Psychology, Educational --- Psychology --- Child psychology --- College students --- Higher education --- Postsecondary education --- Higher education. --- Educational sociology . --- Education and sociology. --- School management and organization. --- School administration. --- Education—Psychology. --- Educational policy. --- Education and state. --- Education policy --- Educational policy --- State and education --- Social policy --- Endowment of research --- Administration, Educational --- Educational administration --- Inspection of schools --- Operation policies, School --- Policies, School operation --- School administration --- School inspection --- School operation policies --- School organization --- Management --- Organization --- Education and sociology --- Social problems in education --- Society and education --- Sociology, Educational --- Sociology --- Government policy --- Inspection --- Management and organization --- Aims and objectives
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|