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An Act to Establish the Alyce Spotted Bear and Walter Soboleff Commission on Native Children, and for Other Purposes.
Author:
Year: 2016 Publisher: [Washington, D.C.] : [U.S. Government Publishing Office],

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Abstract


Book
Violations of trust : how social and welfare institutions fail children and young people
Authors: --- ---
ISBN: 1315235013 1351875779 1351875787 Year: 2016 Publisher: Abingdon, Oxon : Routledge,

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The past few decades have brought to light increasing evidence of systemic and repeated institutional abuse of children and young people in many western nations. Government enquiries, research studies and media reports have begun to highlight the widespread nature of sexual, physical and emotional abuse of vulnerable children and young people. However, while public attention has focused on 'episodic-dramatic' representations of institutional abuse, comparatively little emphasis has been given to the more mundane, routinized and systemic nature of abuse that has occurred. This book documents comprehensively a full range of abuse occurring in 'caring' and 'protective' institutions, with particular reference to the Australian case. The dominant theme is 'betrayal' and in particular the way...Source: Publisher


Book
My decade at Old Sun, my lifetime of hell
Author:
ISBN: 1771991771 1771991763 1771991755 9781771991766 9781771991773 9781771991780 177199178X 9781771991759 Year: 2016 Publisher: Athabasca University Press

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Arthur Bear Chief suffered both sexual and psychological abuse during his time at Old Sun Residential school in Gleichen on the Siksika Nation. My Decade at Old Sun, My Lifetime of Hell is a of chronological vignettes that depict the punishment, cruelty, and injustice that Arthur endured at Old Sun and then later relived in the traumatic process of retelling his story in connection with a complicated claims procedure. Late in life, after working for both the provincial and federal government, Arthur returned home to Gleichen. It was there that he began to reconnect with Blackfoot language and culture and to write his story.


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Pensionnats du Canada
Author:
ISBN: 0773598367 0773598359 9780773598355 9780773598393 0773598391 9780773546639 0773546634 9780773546646 0773546642 9780773546653 0773546650 9780773546660 0773546669 9780773546677 0773546677 9780773546684 0773546685 9780773546691 0773546693 0773598316 0773598375 0773598332 9780773598317 9780773598324 0773598324 9780773598379 9780773598386 0773598383 9780773598409 0773598405 Year: 2016 Publisher: Montreal

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Abstract

Entre 1867 et 2000, le gouvernement canadien a placé plus de 150 000 enfants autochtones dans des pensionnats d’un bout à l’autre du pays. Les autorités gouvernementales et les missionnaires étaient d’avis qu’afin de « civiliser et de christianiser » les enfants autochtones, il fallait les éloigner de leurs parents et de leur communauté d’origine respective. La vie de ces enfants au pensionnat était empreinte de solitude et d’exclusion. La discipline y était stricte et le déroulement du "idien, lui, fortement régenté. Les langues et les cultures autochtones étaient dénigrées et réprimées. L’éducation et la formation technique prenaient trop souvent la forme de corvées et de tâches ménagères assurant l’autonomie des pensionnats. La négligence à l’égard des enfants fut institutionnalisée et le manque de supervision donna lieu à des situations où les élèves furent victimes de sévices physiques et sexuels. Une poursuite judiciaire déposée par les anciens pensionnaires a mené, en 2008, à la mise sur pied de la Commission de vérité et réconciliation du Canada. Étant l’aboutissement de plus de six ans de recherche, le rapport final de la Commission présente l’histoire des pensionnats ainsi que leur héritage, et trace la voie de la réconciliation. Pensionnats du Canada : L’expérience métisse rend compte de la longueur et de la complexité de l’expérience des Métis dans les pensionnats du Canada. Celle-ci ne met pas seulement en cause le gouvernement fédéral et les autorités religieuses, mais aussi les administrations provinciales et territoriales. Les Églises souhaitant convertir autant d’enfants autochtones que possible, elles ne s’opposèrent pas à l’admission d’enfants métis. À Saint-Paul-des-Métis, en Alberta, les missionnaires catholiques romains fondèrent au début du XXe siècle un pensionnat sur mesure pour ces enfants, tandis que les anglicans établissaient des foyers pour ceux du Yukon dans les années 1920 et 1950. La politique du gouvernement fédéral sur l’éducation des enfants métis était constamment redéfinie. À certains moments, le gouvernement considérait que les Métis faisaient partie de « classes dangereuses » que les pensionnats allaient civiliser et assimiler. Cette vision a mené à divers moments à l’adoption de politiques permettant l’admission de ces enfants. Toutefois, sur le plan de la juridiction, le gouvernement fédéral croyait que la responsabilité d’éduquer et d’assimiler les Métis revenait aux gouvernements provinciaux et territoriaux. Lorsque cette vision avait cours, les agents des Indiens avaient souvent l’ordre de retirer les enfants métis des pensionnats. Comme les gouvernements provinciaux et territoriaux hésitaient à fournir des services à cette communauté, de nombreux parents métis souhaitant faire instruire leurs enfants dans une école n’avaient d’autre option que de tenter de les faire admettre dans un pensionnat. Lorsque les gouvernements provinciaux ont commencé à fournir davantage de services d’éducation aux élèves métis après la Deuxième Guerre mondiale, bon nombre de ces enfants vivaient dans des foyers ou des pensionnats dirigés ou financés par ces mêmes gouvernements. Il reste beaucoup à faire pour déterminer l’impact que ces établissements ont eu sur les enfants métis, leur famille et leurs communautés, et pour corriger la situation.

Keywords

Inuit --- Innuit --- Inupik --- Eskimos --- Residential schools. --- Education. --- Government relations. --- Social conditions. --- History. --- Indigenous children --- Native children --- Aboriginal children --- Children --- Métis --- Indians of North America --- Indigenous peoples --- Education --- Mixed descent --- Native peoples --- Aboriginal education --- Aboriginal schools --- Aboriginal schooling --- Native education --- Native schools --- Native schooling --- Native students --- Native college students --- Native residential schools --- Indigenous residential schools --- Residential school education, Native --- Residential school education, Aboriginal --- Residential school education, Indigenous --- Aboriginal residential schools --- Residential schools, Native --- Residential schools, Aboriginal --- Residential schools, Indigenous --- Native residential school education --- Aboriginal residential school education --- Indigenous residential school education --- Native residential school system --- Aboriginal residential school system --- Indigenous residential school system --- Residential school system, Native --- Residential school system, Aboriginal --- Residential school system, Indigenous --- Native boarding schools --- Aboriginal boarding schools --- Indigenous boarding schools --- Boarding schools, Native --- Boarding schools, Aboriginal --- Boarding schools, Indigenous --- Schools --- American aborigines --- American Indians --- First Nations (North America) --- Indians of the United States --- Native Americans --- North American Indians --- Residential schools --- Culture --- Ethnology

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