Listing 1 - 10 of 39 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Het spel over geven en ontvangen van feedback. Leer op een juiste manier omgaan met feedback van anderen, en op een juiste manier feedback te geven aan anderen. ideale groepsgrootte is 7 personenwww.ophetbalkon.nl
Communicatie --- Feedback --- Managementvaardigheden --- Personeelsmanagement
Choose an application
Weet jij wat je sterke punten zijn? Wat anderen in jou waarderen? Weet je ook welke tips ze voor je hebben om nog beter te worden? Om te kunnen excelleren en de allerbeste versie van jezelf te worden? Daar kom je maar op één manier achter: door feedback te vragen! Feedback is immers de meest effectieve manier om te groeien, zowel op persoonlijk als op professioneel vlak.Maar dat moet je wel durven! Om feedback vragen kan eng en confronterend zijn, want natuurlijk hoor je soms dingen die je liever niet gehoord had. Maar het is ook een heel persoonlijke en praktische manier om jezelf beter te leren kennen, en gewapend met die kennis stappen te zetten om je verder te ontwikkelen. En dat is het eventuele ongemak zonder meer waard.Tijdens de 'Feedback Challenge' ga je vijftien dagen lang feedback vragen aan je collega's, je leidinggevende en jezelf. Je krijgt inzicht in hoe je overkomt, mag mooie complimenten in ontvangst nemen en werkt concreet aan je ontwikkelpunten.
advies, conflicten, empowerment, feedback, samenwerken, talenten, vaardigheden, wendbaarheid, zelfontwikkeling --- Feedback Feedback --- Interne communicatie ; ondernemingen --- Evaluatietechnieken --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- Ontwikkelingsspelen --- Personality development --- zelfevaluatie --- zelfbewustzijn --- sociale psychologie --- zelfontplooiing --- feedback
Choose an application
Intelligent Coordinated Control of Complex Uncertain Systems for Power Distribution and Network Reliability discusses the important topics revolving around the control of complex uncertain systems using the intelligent coordination control mechanism, a topic that has become the research focus of current control and computer fields. The book provides theoretical guidance for power distribution network reliability analysis, focusing on practical problems and algorithms within the field.
Electric power distribution --- Reliability. --- Control theory. --- Feedback control systems.
Choose an application
Met deze set van 56 kaarten zet je je groep in beweging! Je kan de Aankaarten op vele manieren inzetten:- Als kennismakingstool- Om je groep in te delen- Om te brainstormen- Als speelse gids voor een evaluatie of nabesprekingBron: https://www.aanstokerij.be/nl/aankaarten
Teamwerk --- Teambuilding --- Feedback --- Brainstorming --- Groepsdynamiek --- Groepsvorming --- Evaluatie --- Communicatie --- Kennismakingsspel
Choose an application
Elva R Ainsworth is widely regarded as one of the UK's leading practitioners and trainers in the field of 360 degree feedback. This book reveals unique and powerful methodologies creatively illustrated with real examples and is essential reading for HR and OD professionals, consultants and coaches who wish to take their skills to a new level.
360-degree feedback (Rating of employees) --- E-books --- 360-degree assessment (Rating of employees) --- Feedback, 360-degree (Rating of employees) --- Multi-rater feedback (Rating of employees) --- Multi-source feedback (Rating of employees) --- Three hundred sixty degree feedback (Rating of employees) --- Upward feedback (Rating of employees) --- Employees --- Peer review --- Rating of
Choose an application
Choose an application
Groepsdynamica is de wetenschappelijke studie van het gedrag van mensen in groepen. Daarnaast is het een algemeen gebruikte term voor de processen die zich in groepen afspelen en de interventies die je er als deelnemer of begeleider op kunt uitoefenen. In Groepsdynamica wordt uitgebreid aandacht besteed aan de ontwikkeling die groepen doormaken vanaf de vorming van een groep. Aan de orde komt wat de impact is van groepsdynamica op mensen die een groep begeleiden of er (professioneel) deel van uitmaken. De volgende vragen worden in het boek beantwoord: Waarom voel je je bij sommige groepen als een vis in het water en voel je je in andere groepen niet welkom of zelfs onveilig? Hoe kun je een goede groep behouden en hoe kun je je kennis en vaardigheden gebruiken om 'lastige' groepen de goede kant op te bewegen? Er is veel geschreven over groepsdynamica, maar dit boek is uniek omdat het zich richt op de (aankomende) groepsbegeleider die zelf ook deel uitmaakt van groepen, bijvoorbeeld als student of als beginnend beroepsbeoefenaar. Het boek is toegankelijk geschreven en bevat veel praktische oefeningen die tijdens de les of een stage of op een werkplek zijn uit te voeren. Groepsdynamica is bijzonder geschikt voor studenten en (beginnend) beroepsbeoefenaren uit opleidingen en beroepen op het gebied van gezondheidszorg, onderwijs, toegepaste psychologie en welzijn.
Social psychology --- Primary groups --- Social welfare methods --- besluitvorming --- feedback --- groepsdynamica --- leidinggeven --- groepswerk --- groepscommunicatie --- groepsprocessen --- groepspsychologie --- Groepsdynamica.
Choose an application
Groepsdynamica is de wetenschappelijke studie van het gedrag van mensen in groepen. Daarnaast is het een algemeen gebruikte term voor de processen die zich in groepen afspelen en de interventies die je er als deelnemer of begeleider op kunt uitvoeren. In Groepsdynamica wordt uitgebreid aandacht besteed aan de ontwikkeling die groepen doormaken vanaf de vorming van een groep. Aan de orde komt wat de impact is van groepsdynamica op mensen die een groep begeleiden of er (professioneel) deel van uitmaken. De volgende vragen worden in het boek beantwoord: Waarom voel je je bij sommige groepen als een vis in het water en voel je je in andere groepen niet welkom of zelfs onveilig? Hoe kun je een goede groep in stand houden en hoe kun je je kennis en vaardigheden gebruiken om ‘lastige’ groepen de goede kant op te bewegen? Het boek is toegankelijk geschreven en bevat veel praktijkvoorbeelden en oefeningen die tijdens de les, een stage of op de werkplek kunnen worden uitgevoerd. Deze nieuwe druk sluit nog beter aan bij de opleiding Social work. Het begeleiden van psychotherapeutische groepen of het in duo begeleiden van een groep heeft meer aandacht gekregen. Ook worden groepsrollen uitgebreider beschreven en wordt specifiek ingegaan op het begeleiden bij het beëindigen van een groep. Bij deze uitgave komt ook een nieuwe website met video’s, achtergrondinformatie, extra oefenvragen en de antwoorden op de opdrachten in het boek.
Social psychology --- Primary groups --- Social welfare methods --- besluitvorming --- feedback --- groepsdynamica --- leidinggeven --- groepswerk --- groepscommunicatie --- groepsprocessen --- groepspsychologie
Choose an application
Aan de hand van opdrachten laten de spelers zien hoe zij vinden dat er gereageerd zou moeten worden in diverse dagelijks voorkomende situaties. Tijdens het spel van dit spel worden de omgangsvormen binnen een groep bespreekbaar gemaakt en verduidelijkt.Bron: http://www.weface.it
Omgangsvorm --- Pesten --- Communicatieve vaardigheden --- Pedagogisch klimaat --- Feedback --- Groepsdynamiek --- Sociale vaardigheden --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Geweldloze communicatie --- Assertiviteit
Choose an application
Bij Didactisch Coachen wordt er van uitgegaan, dat mensen al heel veel kwaliteit in huis hebben en dat je hen kunt helpen die kwaliteit uit te bouwen. Dat is voor mensen een plezieriger en motiverender uitgangspunt dan wanneer uitgegaan wordt van wat ze nog niet kunnen. Dat geldt voor leraren en voor leerlingen.De methode Didactisch Coachen is gebaseerd op de laatste theoretische inzichten over leren en feedback geven en is in de praktijk ontwikkeld en uitgewerkt. De ervaring is dat het docenten een instrument in handen geeft om leerlingen systematisch te coachen en feedback te geven. En daarbij zowel op proces als op inhoud.Daarmee is het een hele concrete en praktische invulling van de coachende rol van de docent. Niet zweverig, maar met gevoel voor realiteit en niet alleen persoonsgericht, maar gericht op leren en de voorwaarden daarvoor. Al vanaf het begin van de jaren zeventig weten we dat leerlingen die leskrijgen van leraren die hoge verwachtingen van hen hebben, beter presteren dan andere leerlingen. Maar hoe doe je dat, hoge verwachtingen hebben van je leerlingen. Rosenthal en Jacobson (1968) toonden aan wat voor gedrag leraren laten zien die vanuit ‘hoge verwachtingen’ aan hun leerlingen lesgeven. Leraren die vanuit die attitude hun leerlingen begeleiden blijken veel activerende vragen te stellen, enkel en alleen aanwijzingen te geven als het echt nodig is en regelmatig leer-bevor-derende feedback te geven over hoe hun leerlingen bezig zijn. In pedagogisch opzicht zijn ze vriendelijk voor hun leerlingen. Didactisch Coachen is gebaseerd op deze principes. Didactisch coachen is een planmatige en doelgerichte wijze van coachen en feedback geven door de leraar, op een manier die motivatie verhogend en leer bevorderend werkt. De ervaring is dat het leraren een instrument in handen geeft om leerlingen systematisch te coachen met feedback. En daarbij niet alleen op proces, maar ook inhoudelijk. Daarmee is het een hele concrete en praktische invulling van de coachende rol van de docent. Niet zweverig, of alleen persoonsgericht, maar gericht op leren en de voorwaarden daarvoor.
Leerlingbegeleiding --- motivatie --- kwaliteitszorg --- coachen --- feedback --- lesgeven --- Relatie leraar - leerling --- Feedback --- Coachen --- Coachend lesgeven --- coaching --- didactische processen --- Didactics --- didactiek --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijs --- didactische werkvormen --- Didactische vaardigheden --- Onderwijsstijlen --- Onderwijsstrategieën --- Didactische vaardigheid --- Onderwijsstijl --- Onderwijsstrategie
Listing 1 - 10 of 39 | << page >> |
Sort by
|