Listing 1 - 10 of 39 << page
of 4
>>
Sort by

Object
Feedback : commentaar geven en ontvangen
Author:
Year: 2016 Publisher: Zaltbommel Thema

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het spel over geven en ontvangen van feedback. Leer op een juiste manier omgaan met feedback van anderen, en op een juiste manier feedback te geven aan anderen. ideale groepsgrootte is 7 personenwww.ophetbalkon.nl


Book
Feedback challenge. : Versterk jezelf in 15 dagen.
Author:
ISBN: 9789462720619 Year: 2016 Publisher: Zaltbommel Thema

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Weet jij wat je sterke punten zijn? Wat anderen in jou waarderen? Weet je ook welke tips ze voor je hebben om nog beter te worden? Om te kunnen excelleren en de allerbeste versie van jezelf te worden? Daar kom je maar op één manier achter: door feedback te vragen! Feedback is immers de meest effectieve manier om te groeien, zowel op persoonlijk als op professioneel vlak.Maar dat moet je wel durven! Om feedback vragen kan eng en confronterend zijn, want natuurlijk hoor je soms dingen die je liever niet gehoord had. Maar het is ook een heel persoonlijke en praktische manier om jezelf beter te leren kennen, en gewapend met die kennis stappen te zetten om je verder te ontwikkelen. En dat is het eventuele ongemak zonder meer waard.Tijdens de 'Feedback Challenge' ga je vijftien dagen lang feedback vragen aan je collega's, je leidinggevende en jezelf. Je krijgt inzicht in hoe je overkomt, mag mooie complimenten in ontvangst nemen en werkt concreet aan je ontwikkelpunten.


Multi
Intelligent Coordinated Control of Complex Uncertain Systems for Power Distribution Network Reliability
Authors: ---
ISBN: 9780128039588 0128039582 9780128498965 012849896X 9780128039571 Year: 2016 Publisher: Amsterdam : Elsevier,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Intelligent Coordinated Control of Complex Uncertain Systems for Power Distribution and Network Reliability discusses the important topics revolving around the control of complex uncertain systems using the intelligent coordination control mechanism, a topic that has become the research focus of current control and computer fields. The book provides theoretical guidance for power distribution network reliability analysis, focusing on practical problems and algorithms within the field.


Object
Aankaarten
Author:
Year: 2016 Publisher: Leuven De Aanstokerij vzw

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met deze set van 56 kaarten zet je je groep in beweging! Je kan de Aankaarten op vele manieren inzetten:- Als kennismakingstool- Om je groep in te delen- Om te brainstormen- Als speelse gids voor een evaluatie of nabesprekingBron: https://www.aanstokerij.be/nl/aankaarten


Book
360° feedback : a transformational approach
Author:
ISBN: 9781784522445 1784522449 1784520705 9781784520700 Year: 2016 Publisher: St Albans : Panoma Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Elva R Ainsworth is widely regarded as one of the UK's leading practitioners and trainers in the field of 360 degree feedback. This book reveals unique and powerful methodologies creatively illustrated with real examples and is essential reading for HR and OD professionals, consultants and coaches who wish to take their skills to a new level.


Book
Learning-based adaptive control : an extremum seeking approach - theory and applications
Author:
ISBN: 0128031514 9780128031513 9780128031360 0128031360 Year: 2016 Publisher: Amsterdam, [Netherlands] : Butterworth-Heinemann,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Groepsdynamica : werken in en met groepen
Author:
ISBN: 9789089539168 9789461277923 Year: 2016 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Groepsdynamica is de wetenschappelijke studie van het gedrag van mensen in groepen. Daarnaast is het een algemeen gebruikte term voor de processen die zich in groepen afspelen en de interventies die je er als deelnemer of begeleider op kunt uitoefenen. In Groepsdynamica wordt uitgebreid aandacht besteed aan de ontwikkeling die groepen doormaken vanaf de vorming van een groep. Aan de orde komt wat de impact is van groepsdynamica op mensen die een groep begeleiden of er (professioneel) deel van uitmaken. De volgende vragen worden in het boek beantwoord: Waarom voel je je bij sommige groepen als een vis in het water en voel je je in andere groepen niet welkom of zelfs onveilig? Hoe kun je een goede groep behouden en hoe kun je je kennis en vaardigheden gebruiken om 'lastige' groepen de goede kant op te bewegen? Er is veel geschreven over groepsdynamica, maar dit boek is uniek omdat het zich richt op de (aankomende) groepsbegeleider die zelf ook deel uitmaakt van groepen, bijvoorbeeld als student of als beginnend beroepsbeoefenaar. Het boek is toegankelijk geschreven en bevat veel praktische oefeningen die tijdens de les of een stage of op een werkplek zijn uit te voeren. Groepsdynamica is bijzonder geschikt voor studenten en (beginnend) beroepsbeoefenaren uit opleidingen en beroepen op het gebied van gezondheidszorg, onderwijs, toegepaste psychologie en welzijn.


Digital
Groepsdynamica : werken in en met groepen
Author:
ISBN: 9789089539168 9789461277923 Year: 2016 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Groepsdynamica is de wetenschappelijke studie van het gedrag van mensen in groepen. Daarnaast is het een algemeen gebruikte term voor de processen die zich in groepen afspelen en de interventies die je er als deelnemer of begeleider op kunt uitvoeren.&#13;&#13;&#13;&#13;In Groepsdynamica wordt uitgebreid aandacht besteed aan de ontwikkeling die groepen doormaken vanaf de vorming van een groep. Aan de orde komt wat de impact is van groepsdynamica op mensen die een groep begeleiden of er (professioneel) deel van uitmaken. De volgende vragen worden in het boek beantwoord: Waarom voel je je bij sommige groepen als een vis in het water en voel je je in andere groepen niet welkom of zelfs onveilig? Hoe kun je een goede groep in stand houden en hoe kun je je kennis en vaardigheden gebruiken om ‘lastige’ groepen de goede kant op te bewegen?&#13;&#13;&#13;&#13;Het boek is toegankelijk geschreven en bevat veel praktijkvoorbeelden en oefeningen die tijdens de les, een stage of op de werkplek kunnen worden uitgevoerd.&#13;&#13;&#13;&#13;Deze nieuwe druk sluit nog beter aan bij de opleiding Social work. Het begeleiden van psychotherapeutische groepen of het in duo begeleiden van een groep heeft meer aandacht gekregen. Ook worden groepsrollen uitgebreider beschreven en wordt specifiek ingegaan op het begeleiden bij het beëindigen van een groep.&#13;&#13;&#13;&#13;Bij deze uitgave komt ook een nieuwe website met video’s, achtergrondinformatie, extra oefenvragen en de antwoorden op de opdrachten in het boek.


Object
WeFace.it! : reageer op een passende manier
Authors: --- --- ---
Year: 2016 Publisher: Graviant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Aan de hand van opdrachten laten de spelers zien hoe zij vinden dat er gereageerd zou moeten worden in diverse dagelijks voorkomende situaties. Tijdens het spel van dit spel worden de omgangsvormen binnen een groep bespreekbaar gemaakt en verduidelijkt.Bron: http://www.weface.it


Book
Didactisch coachen : hoge verwachtingen concreet maken met behulp van feedback, vragen en aanwijzingen
Authors: ---
ISBN: 9789082377644 9082377640 9789082377682 9789082763416 Year: 2016 Publisher: Lelystad De Weijer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bij Didactisch Coachen wordt er van uitgegaan, dat mensen al heel veel kwaliteit in huis hebben en dat je hen kunt helpen die kwaliteit uit te bouwen. Dat is voor mensen een plezieriger en motiverender uitgangspunt dan wanneer uitgegaan wordt van wat ze nog niet kunnen. Dat geldt voor leraren en voor leerlingen.De methode Didactisch Coachen is gebaseerd op de laatste theoretische inzichten over leren en feedback geven en is in de praktijk ontwikkeld en uitgewerkt. De ervaring is dat het docenten een instrument in handen geeft om leerlingen systematisch te coachen en feedback te geven. En daarbij zowel op proces als op inhoud.Daarmee is het een hele concrete en praktische invulling van de coachende rol van de docent. Niet zweverig, maar met gevoel voor realiteit en niet alleen persoonsgericht, maar gericht op leren en de voorwaarden daarvoor. Al vanaf het begin van de jaren zeventig weten we dat leerlingen die leskrijgen van leraren die hoge verwachtingen van hen hebben, beter presteren dan andere leerlingen. Maar hoe doe je dat, hoge verwachtingen hebben van je leerlingen. Rosenthal en Jacobson (1968) toonden aan wat voor gedrag leraren laten zien die vanuit ‘hoge verwachtingen’ aan hun leerlingen lesgeven. Leraren die vanuit die attitude hun leerlingen begeleiden blijken veel activerende vragen te stellen, enkel en alleen aanwijzingen te geven als het echt nodig is en regelmatig leer-bevor-derende feedback te geven over hoe hun leerlingen bezig zijn. In pedagogisch opzicht zijn ze vriendelijk voor hun leerlingen. Didactisch Coachen is gebaseerd op deze principes. Didactisch coachen is een planmatige en doelgerichte wijze van coachen en feedback geven door de leraar, op een manier die motivatie verhogend en leer bevorderend werkt. De ervaring is dat het leraren een instrument in handen geeft om leerlingen systematisch te coachen met feedback. En daarbij niet alleen op proces, maar ook inhoudelijk. Daarmee is het een hele concrete en praktische invulling van de coachende rol van de docent. Niet zweverig, of alleen persoonsgericht, maar gericht op leren en de voorwaarden daarvoor.

Listing 1 - 10 of 39 << page
of 4
>>
Sort by