Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Een stroomschok krijgen als je hardop lacht óf je mond spoelen met zeep als je vloekt? Altijd bij een vreemde op schoot zitten in het openbaar vervoer óf één dag per week uit de vuilnisbak van de buren eten? In dit spel is er maar één echte regel: je MOET kiezen! De absurde dilemma's van Dilemma op Dinsdag zijn in een sociaal en grappig kaartspel gegoten, dat je niet alleen laat lachen, maar ook zorgt voor vurige discussies en duels. Er zijn twee spelopties waar je tussen kunt kiezen, omdat alles in het leven nu eenmaal een dilemma is. In het ene spel is je doel is om een zo moeilijk mogelijk dilemma voor de andere spelers op tafel te leggen en de dilemmaestro te worden. In het andere spel speel je in teams en probeer je te raden wat je teamgenoten kiezen. Zo leer je je vrienden en familie pas echt goed kennen! Het spel bestaat uit 60 helften van een dilemma waardoor het mogelijk is om meer dan 1000 verschillende dilemma's te creëren. Het doel van het spel is, in beiden gevallen, om zo min mogelijk punten te scoren.Bron: https://www.standaardboekhandel.be/seo/nl/boeken/sport/9789063694463/dilemma-op-dinsdag/het-grote-dilemma-op-dinsdag-spel
Argumenteren --- Discussietechnieken --- Teamwerk --- Teambuilding --- Communicatie --- Keuze --- Sociale vaardigheden --- Probleemoplossend denken --- Creatief denken --- Gesprek --- Debat --- Kritisch denken --- Dilemma
Choose an application
Kritisch denken, debatteren, betogen, filosoferen en argumenteren hebben heel wat met elkaar gemeen. Om kritisch te kunnen denken moet men weten welke argumenten ertoe doen om zinnig te kunnen oordelen. In een debat kan men de andere pas overtuigen als argumenten worden aangebracht die relevant zijn. In een betoog proberen we anderen te overtuigen van een standpunt, met argumenten. Filosoferen lijkt misschien een buitenbeentje, maar ook hier moeten we argumenteren. Kritisch denken en argumenteren zijn onlosmakelijk met elkaar verweven. In het onderwijs is het belangrijk dat leerlingen leren argumenteren (en dus kritisch denken) binnen diverse vakken. Kennis over basisbegrippen argumenteren is dan ook noodzakelijk.In Dus, want, maar en tenzij gidst een zes-stappen-plan de lezer doorheen de materie.Debatteren is voor jongeren enorm nuttig want ze verwerven er heel wat vaardigheden mee. Een debater is in staat om voor een publiek te spreken, is goed in het luisteren naar wat de andere zegt en reageert alert met argumenten en tegenargumenten. De auteur bespreekt uitvoerig hoe een debat moet worden gevoerd en hoe men zich erop kan voorbereiden.
discussiemethoden --- kritisch denken --- argumenteren --- Didactics of philosophy --- Gesprekstechnieken ; onderwijs --- Argumentatieleer ; secundair onderwijs ; didactiek --- #PBIB:+111.14 --- Communicatie --- Kritisch denken --- Argumenteren --- Basisonderwijs --- 305.8 --- communicatie --- Communicatievaardigheden --- groepsdiscussies --- 454.9 --- onderwijs --- debatteren --- didactiek --- groepsgesprekken --- gesprekstechnieken --- Vakdidactiek : Nederlands : Lager onderwijs --- Communicatie ; algemeen --- schoolmoeheid, spijbelen, pesten en overige onderwerpen --- Science --- Didactics --- Debatteren --- Filosoferen --- Onderwijs --- Gesprekstechnieken --- Discussietechnieken --- Didactiek --- Secundair onderwijs --- Werkvormen --- Didactic strategies --- Primary education --- Debat --- Gesprekstechniek --- Werkvorm --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- 476.8 --- filosoferen met kinderen --- didactiek basisonderwijs - geestelijke stromingen
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|