Narrow your search

Library

KDG (2)

Arteveldehogeschool (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

KBR (1)

Thomas More Kempen (1)

UCLouvain (1)

UCLL (1)

VIVES (1)


Resource type

book (2)


Language

Dutch (1)

English (1)


Year
From To Submit

2016 (2)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Wiskunde voor multimedia
Authors: ---
ISBN: 9789401437929 9401437920 Year: 2016 Volume: *43 Publisher: Tielt LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek biedt een opfrissing van alle vereiste basiswiskunde (stelsels, goniometrie en functies) die nodig is voor gevorderde onderwerpen voor de pixelliefhebbers. De beginhoofdstukken leiden de lezer doorheen de klassieke onderwerpen zoals vectoren en parameters. Bovenop een verkenning van toepassingen van de gulden snede, geeft Wiskunde voor multimedia een verrassend praktijkgebaseerd inzicht in Bezierkrommen en B-splines. Het schermprogrammeren wordt naar een professioneel niveau getild via een gedetailleerde studie van alle standaardtransformaties. Het boek gaat vergezeld van een online companion. 'Wiskunde voor multimedia bereikt een mooi evenwicht tussen de wiskundige samenhang en een brede toegankelijkheid, niet in het minst via zijn interactieve companion-website.' Leo Storme - Zuivere wiskunde en computeralgebra, UGent 'In hun herziene klassieker Wiskunde voor multimedia bestrijken Ivo De Pauw en Bieke Masselis de wiskundige concepten die essentieel zijn voor computer graphics. Gaande van goniometrie tot transformaties, en met een bespreking van Bézierkrommen, maken ze dit boek tot een must voor de multimediaprofessional.' Fries Carton - Guerrilla Games, Amsterdamhttps://www.lannoo.be/nl/file/9789401437929pdf


Book
Interaction design for 3D user interfaces : the world of modern input devices for research, applications, and game development
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9781482216943 1482216949 1482216957 Year: 2016 Publisher: Boca Raton, Fla CRC Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In this new era of computing, where the iPhone, iPad, Xbox Kinect, and similar devices have changed the way to interact with computers, many questions have risen about how modern input devices can be used for a more intuitive user interaction. Interaction Design for 3D User Interfaces: The World of Modern Input Devices for Research, Applications, and Game Development addresses this paradigm shift by looking at user interfaces from an input perspective. The book is divided into four parts: Theory of input devices and user interfaces, with an emphasis on multi-touch interaction Advanced topics on reducing noise on input devices using Kalman Filters A collection of hands-on approaches that allows the reader to gain experience with some devices A case study examining speech as input Most of the chapters contain exercises that provide practical experience to enhance knowledge of the material in the related chapter. With its hands-on approach and the affordability of the required hardware, this book is an excellent flexible resource for both the novice and the expert in 3D user input device development. Researchers and practitioners will gain a much deeper understanding about user input devices and user interfaces. Game developers and software designers will find new techniques to improve their products by adding intuitive user interaction mechanisms to their games and applications. In addition to the resources provided in the book, its companion website, http://3DInputBook.com, provides additional resources, which include: additional exercises and project ideas, additional chapters, source code, and class instructors' resources. The additional resources are provided to keep helping you with new research and new technology as it becomes available to help you stay up to date.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by