Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Cet ouvrage aborde les changements liés au développement du cinéma numérique en Afrique subsaharienne francophone depuis les années 2000, à travers l'étude de situations de production et de diffusion ainsi que des pratiques des spectateurs. ©Electre 2016 Ce qui se produit en Afrique subsaharienne francophone depuis les années 2000 est tout à fait inédit. Pour des cinémas qui n?ont connu ni l?avènement du parlant ni celui de la couleur, le numérique est le premier changement auquel ils font face sans s?y être vraiment préparés. L?abandon de la pellicule, la manipulation directe de la matière filmée et l?immédiateté du voir forcent de nouvelles pratiques, mais aussi une nouvelle esthétique qui rencontrent de plus en plus les préoccupations des théoriciens. L?auteur élabore dans cet ouvrage une description rigoureuse des situations de production, de diffusion et des pratiques spectatorielles, connectées ou non et à écrans multiples, dans l?aire de référence. Ceci à partir d?une connaissance des travaux universitaires existants qui lui permet de documenter son propre travail tout en le problématisant, et à partir des réalités d?un terrain qu?il pratique en professionnel averti.
Motion picture audiences --- Digital cinematography --- Cinematography --- Cinéma --- Cinéma numérique --- Technological innovations --- Publics --- Innovations
Choose an application
Cinema, the primary vehicle for storytelling in the twentieth century, is being reconfigured by new media in the twenty-first. Terms such as "worldbuilding, " "virtual reality, " and "transmedia" introduce new methods for constructing a screenplay and experiencing and sharing a story. Similarly, 3D cinematography, hypercinema, and visual effects require different modes for composing an image, and virtual technology, motion capture, and previsualization completely rearrange the traditional flow of cinematic production. What does this mean for telling stories? Fast Forward answers this question by investigating a full range of contemporary creative practices dedicated to the future of mediated storytelling and by connecting with a new generation of filmmakers, screenwriters, technologists, media artists, and designers to discover how they work now, and toward what end. From Chris Milk and Aaron Koblin's exploration of VR spherical filmmaking to Rebeca Méndez's projection and installation work exploring climate change to the richly mediated interactive live performances of the collective Cloud Eye Control, this volume captures a moment of creative evolution and sets the stage for imagining the future of the cinematic arts.
Digital cinematography. --- Motion pictures and television. --- Mass media and language. --- Motion picture industry. --- Cinéma numérique --- Cinéma et télévision --- Médias et langage --- Cinéma --- Industrie --- Vidéo --- Digital video --- Digital cinematography --- Experimental films --- Technique --- Cinéma numérique --- Cinéma et télévision --- Médias et langage --- Cinéma --- Film --- Cinéma numérique. --- Vidéo. --- Technique.
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|