Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Iedereen denkt wel eens aan de dood in het algemeen. Bijvoorbeeld als er iemand is overleden of als er iemand in je omgeving ernstig ziek is. Dat is normaal en heeft verder geen gevolgen. Denken aan zelfdoding is anders. Gedachten aan zelfdoding beginnen vaak als bescherming tegen het ergste wat je zou kunnen overkomen. Maar soms krijgen gedachten aan zelfdoding iets dwangmatigs en zijn ze moeilijk te onderdrukken of te stoppen. In dit boek wordt het denken aan zelfdoding benaderd als een bijzondere vorm van piekeren. Mogelijkheden om een emotionele crisis af te wenden worden met praktische tips beschreven. Je leert je gevoelens en dwangmatige gedachten over suïcide onder controle te krijgen. Het boek is nuttig en nodig omdat veel mensen die met suïcidaliteit worstelen het moeilijk vinden erover te praten en niet naar de huisarts of hulpverlener gaan
#KVHB:Zelfmoord --- Zelfmoord --- Zelfhulp --- zelfdoding --- cognitieve therapie --- Social problems --- stemmingsstoornissen --- Zelfdoding : preventie --- 364.277
Choose an application
Ieder mens wil de zeggenschap hebben over zijn eigen leven. Hij wil zelf de beslissingen nemen over waar hij woont, wat hij doet, met wie hij omgaat, hoe hij zijn dag besteedt enzovoort. Sommige mensen in de samenleving zijn hiervoor aangewezen op langdurige hulp en ondersteuning. Bijvoorbeeld mensen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking, langverblijf psychiatrische cliënten en ouderen. Zij hebben anderen nodig om hun leven in te richten zoals zij dat willen. Dit boek is geschreven voor (aankomend) social workers die hulp en ondersteuning bieden aan deze mensen. De ondersteuning die een social worker biedt, wordt vastgelegd in een ondersteuningsplan. Wat er wél en niet in dat plan komt, bepaalt de cliënt. De social worker biedt vraaggestuurde ondersteuning, maar de vragen van de cliënt staan centraal. Zo maak je een ondersteuningsplan leert (aankomend) social workers in acht stappen een ondersteuningsplan te schrijven voor een cliënt. Die acht stappen zijn: Stap 1: ben jij competent? Stap 2: oriënteer je op de situatie van de cliënt, Stap 3: bepaal de vraag, Stap 4: formuleer de doelen, Stap 5: verwerk de verzamelde informatie, Stap 6: maak een plan van aanpak, Stap 7: voer het plan uit, Stap 8: evalueer het plan. De inhoud van deze tweede editie van Zo maak je een ondersteuningsplan is aangepast aan de huidige wet- en regelgeving en de casuïstiek is geactualiseerd. Deze uitgave richt zich niet alleen op (aankomend) social workers, maar op ondersteuners in de breedste zin van het woord. De rol van de ondersteuner in het schrijfproces krijgt dan ook ruime aandacht. Verder is in het inleidende hoofdstuk een stuk over inclusie en participatie opgenomen. Zo maak je een ondersteuningsplan is geschreven voor de opleidingen Social Work, Sociaal Pedagogische Hulpverlening en Maatschappelijk Werk en Dienstverlening.
ondersteuningsplan --- cliëntgericht werken --- Methodiek --- vraaggestuurde zorg --- Hulpverlening : methodiek --- Sociaal werk --- 364.04
Choose an application
Geschichte 364 v. Chr.-45 v. Chr. --- (Produktform)Electronic book text --- Altertumswissenschaften --- Entstehung --- Entwicklung --- Geschichte --- Ludi --- publici --- (VLB-WN)9550
Choose an application
Interfacultaire lessenreeks over mens, maatschappij en wetenschap. 'In verscheidenheid verenigd' is het motto van Europa. De Unie telt vandaag 28 lidstaten die niet alleen in cultureel maar ook in sociaal opzicht grondig van elkaar verschillen. Lange tijd was het basismotief voor de eenmaking economisch: het Europa van de vrije markt. Sinds de crisis heeft toegeslagen, groeit het besef dat Europa ook op sociaal vlak ambitieuzer moet zijn. Europees Commissaris Marianne Thyssen licht in haar openingslezing van deze lessenreeks haar visie toe op dat sociale Europa. Ook de universiteit is een huis met vele kamers. De Lessen voor de eenentwintigste eeuw weerspiegelen de verscheidenheid in onderzoeksvragen en disciplines die het academisch onderzoek vandaag kenmerken. Of het nu gaat om nieuwe gezinsvormen, om psychisch welzijn of om de voorziening van energie of grondstoffen, alleen een wetenschappelijk pluralisme zal de vele maatschappelijke uitdagingen het hoofd kunnen bieden. Tegelijk worden heel wat wetenschappers gedreven door gelijkaardige idealen, zoals het streven naar inzicht in de mens en zijn interactie met de omgeving, het zoeken naar waarheid of - vaak realistischer - waarschijnlijkheid, het verleggen van de grens in wat we kennen en kunnen. In die zin is er eenheid in de verscheidenheid van academische kennis.
Science --- 364.2 --- 378.4 <493 KUL> --- 001 --- Academic collection --- 378.4 <493 KUL> Universiteiten: Katholieke Universiteit Leuven--KUL --- Universiteiten: Katholieke Universiteit Leuven--KUL --- 364.2 Bijzondere maatschappelijke problemen --- Bijzondere maatschappelijke problemen --- 001 Wetenschap en kennis--(algemeen) --- Wetenschap en kennis--(algemeen) --- Wetenschap --- Maatschappij --- Wereldbeeld --- Mens --- 21e eeuw --- Verscheidenheid --- Pluralisme --- School --- Dier --- Buurt --- Technologie --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting
Choose an application
Een counselor is een professioneel psychosociaal hulpverlener met een hulpverlenende, begeleidende of opvoedkundige opdracht. Hij heeft binnen zijn mandaat bijzondere aandacht voor het psychische en relationele welzijn van zijn cliënten. Daartoe zal hij binnen zijn opdracht therapeutische inzichten, vaardigheden en attitudes passend aanwenden. De contextueel counselor is opgeleid in de benadering van Ivan Boszormenyi- Nagy. Hij zal deze visie op de mens als relationeel wezen in zijn hulpverlenend handelen integreren.Het boek toont hoe de praktijk van contextuele counseling er op de werkvloer uitziet. Het bevat theoretische inzichten, beschrijvingen van praktijksituaties en concrete tips voor contextueel procesmatig werk in een functie als psychosociaal hulpverlener of begeleider. Hoe werk je meerzijdig partijdig? Hoe formuleer je erkenning? Hoe werkt actie? De auteur geeft ook aan hoe de persoon van de counselor zichtbaar wordt in zijn werkstijl. Hij schrijft vanuit zijn eigen kennis en ervaring maar hij deed ook een beroep op acht contextueel opgeleide counselors
Orthopedagogics --- School management --- welzijnswerk, methoden --- 364.04 --- 253:159.9 --- 607.43 --- contextuele hulpverlening --- Nagy --- 253:159.9 Pastorale psychologie --- Pastorale psychologie --- 364.04 Methoden en soorten van hulpverlening --- Methoden en soorten van hulpverlening --- 361.1 --- Relatietherapie --- Onderwijsorganisatie --- Orthopedagogiek --- Contextuele hulpverlening --- Psychosociale begeleiding --- Psychosociale hulpverlening --- Boszormenyi-Nagy, Ivan --- Parentificatie --- Counseling --- Psychotherapie --- Hulpverlening --- Methodiek
Choose an application
Christian moral theology --- Christian church history --- Social policy and particular groups --- Utrecht --- 949.283 --- 364 <09> --- 27 <492 UTRECHT> --- 949.283 Geschiedenis van Nederland: provincie Utrecht:--reg:/lok. --- Geschiedenis van Nederland: provincie Utrecht:--reg:/lok. --- 364 <09> Geschiedenis van de maatschappelijke voorzorg en bijstand --- Geschiedenis van de maatschappelijke voorzorg en bijstand --- Geschiedenis van Nederland: provincie Utrecht:--reg:/lok --- Kerkgeschiedenis--Nederland--UTRECHT
Choose an application
Budgettering en budgetcontrole heeft als doel een aantal technieken aan te bieden om budgetten op te stellen. Daarnaast willen de auteurs de noodzaak en het nut van budgetten aantonen.
Corporate budget --- budgettering --- Budgettering --- 364 --- budget --- ondernemen --- budgetcontrole --- controle --- begroting --- contrôle --- Financieel management --- Controleleer --- 657.3 --- 657.6 --- Budgettering. --- Budget in business --- Handbooks, vade-mecums, etc. --- PXL-Business 2016
Choose an application
Deze tweede druk is een uitgebreidere versie van de eerste - in deze druk worden verschillende begrippen behandeld die in de eerste druk niet of slechts summier aan de orde kwamen. In de contextuele benadering binnen de hulpverlening wordt een mens niet gezien als een op zichzelf staand individu, maar als een persoon die deel uitmaakt van een groot netwerk van betekenisvolle (familiale) relaties die meerdere generaties behelzen. De wijze waarop deze familierelaties iemand gevormd en beïnvloed hebben werkt door op alle terreinen van het leven. In de meeste opleidingen tot een van de vele beroepen op het gebied van zorg en hulpverlening is de contextuele benadering tegenwoordig niet meer weg te denken. Hierbij kan onder andere gedacht worden aan ambulante en residentiële (jeugd)hulpverlening, psychotherapie, pleegzorg, ouderenzorg, onderwijs en leerlingbegeleiding en pastoraat. In feite is het contextuele denken bruikbaar voor nagenoeg alle social work werkvelden. Contextuele hulpverlening is een toegankelijk, inleidend boek. Het is bedoeld als eerste kennismaking met de contextuele benadering. De verschillende begrippen worden uitgelegd en toegelicht aan de hand van voorbeelden uit diverse toepassingsgebieden van het welzijnswerk en de hulpverlening. Nieuwe onderwerpen in deze tweede editie zijn: 'de dialoog aangaan' en 'ontschuldingen'. Tegelijkertijd biedt dit boek praktische handvatten hoe je als hulpverlener deze inzichten kunt vertalen in concreet handelen. Voorbeelden uit de praktijk van diverse werkvelden illustreren dit. In de opdrachten worden studenten en hulpverleners uitgedaagd het contextuele gedachtengoed ook in hun eigen familie context te verkennen.
Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Sociology of social care --- intermenselijke relaties --- contextuele hulpverlening --- 364.280/35 --- Verpleegkunde --- 601.2 --- dialoog --- ethiek --- verpleegkunde --- PXL-Healthcare 2019 --- maatschappelijke zorg --- gezinszorg --- ouderenzorg --- psychotherapie --- Contextuele hulpverlening --- Welzijnswerk --- Gezinstherapie --- Böszörményi-Nagy, Iván
Choose an application
De sociaal werker houdt zich bezig met sociaal gedrag en sociale verhoudingen. Omdat sociaal werk zo?n breed domein is, kun je als sociale professional een afwisselende en verdiepende loopbaan volgen. In welke functie je ook belandt, altijd combineer je de specifieke functie-eisen met het brede kennis- en toepassingsdomein van sociaal werk. Het Basisboek sociaal werk legt een eerste fundament om het (ver-)bindende tussen de beroepen en functies vorm te geven. In dit boek gaan we niet in op de eigenheid, kenmerken en methodiek van de verschillende beroepen binnen sociaal werk. We concentreren ons op de profilering, positionering, basishouding en methodiek van sociaal werk als overkoepelend en samenbindend begrip. Het boek is opgedeeld in twee delen. In deel I gaat het over de kernelementen van sociaal werk. Met behulp van een casus wordt duidelijk gemaakt hoe breed sociaal werk is en hoe gewoon. Bijna iedereen komt het werk van sociaal werkers in een of andere verschijningsvorm tegen. Deel II van dit boek bevat capita selecta over maatschappelijke ontwikkelingen. De achtergronden van deze ontwikkelingen en de gevolgen van de nieuwe visie voor de samenleving, maar ook voor de beroepsuitoefening van sociaal werk zijn in dit deel onderwerp van beschouwing.
Professional ethics. Deontology --- Social welfare methods --- sociaal werk --- beroepsuitoefening --- methoden van het sociaal werk --- professionaliteit --- Maatschappelijk werk --- Nederland --- PXL-Social Work 2019 --- maatschappelijk werk --- Sociaal werk --- 364 --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
The built environment and public health have a close history of association: from the earliest considerations by Hippocrates of the role of place for human health to the influence of the hygiene movement on architecture, landscape and urban planning. Today global developments such as chronic (or lifestyle) diseases, aging populations and a heavily burdened environment have lent a new urgency to the question of the influence of architecture and urban planning on lifestyles and health.Life-Styled, created as part of the Health and Places Initiative at Harvard University, shows by means of detailed graphics how public health issues can be incorporated into the planning of the built environment and how lifestyles can be shaped accordingly. Taking greater account of health aspects when designing (public) space represents not simply an obligation, but also a means to rethink the disciplines of architecture and design.
711.4 --- 316.334.56 --- 364.1 --- China --- Stedenbouw --- Stedenbouw (theorie) --- Urbane sociologie --- Welzijn --- Gezondheid --- Hygiene. Public health. Protection --- Environmental planning --- urban planning --- public health --- urban design --- public spaces
Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|