Narrow your search

Library

KU Leuven (2)

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

EhB (1)

Hogeschool Gent (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

KBR (1)

KDG (1)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

More...

Resource type

book (2)


Language

Dutch (1)

English (1)


Year
From To Submit

2016 (2)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Groepsdynamisch begeleiden : een praktijkgerichte benadering
Author:
ISBN: 9789462927049 Year: 2016 Publisher: Leuven Uitgeverij Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Groepsdynamisch begeleiden geeft hulpverleners tools om aan de slag te gaan bij het begeleiden van een groep cliënten. Het verschaft inzicht in de gevolgen van een positieve of negatieve sfeer in een groep. Ook krijg je tips om de verbondenheid tussen groepsleden onderling en tussen jou en de groep te verhogen. Daarnaast wordt aan de hand van voorbeelden uit de praktijk geïllustreerd hoe je door middel van de organisatie van je werking je groep gemakkelijker kan begeleiden. Ook staan we stil bij het effect van een teamwerking op je begeleiding en op welke manier je deze kan optimaliseren. De tips en tools sluiten aan bij verschillende doelgroepen en vormen een rijke inspiratiebron voor ieder die werkzaam is in het brede veld van de sociale sector.


Book
Intersectionality
Authors: ---
ISBN: 9780745684482 9780745684499 0745684483 0745684491 Year: 2016 Publisher: Cambridge Polity Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Collins and Bilge provide a much-needed, introduction to the field of intersectional knowledge and praxis. They analyze the emergence, growth and contours of the concept and show how intersectional frameworks speak to topics as diverse as human rights, neoliberalism, identity politics, immigration, hip hop, global social protest, diversity, digital media, Black feminism in Brazil, violence and World Cup soccer. Accessibly written and drawing on a plethora of lively examples to illustrate its arguments, the book highlights intersectionality's potential for understanding inequality and bringing about social justice oriented change.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by