Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Iedere (nieuwe) groep doorloopt de welbekende fases van groepsvorming. In de meeste gevallen ontstaan sympathieke, effectieve en veilige groepen, waarin leerlingen zich fijn voelen, samenwerken, fouten durven te maken en initiatief tonen.Er zijn echter ook groepen waarin er reden en ruimte is voor negatief leiderschap. In deze groepen is sprake van macht, intimidatie en uitsluiting, ruzie, roddelen en pesten. Potentiële positieve leiders krijgen geen voet meer aan de grond. Buitenbeentjes krijgen het zwaar. De leerkracht doet verwoede pogingen de veiligheid voor iedereen te waarborgen.Vanuit de gedachte dat mensen sociale wezens zijn, met het verlangen bij een groep te horen, ontwikkelde Barry Redeker 'De Ringaanpak: een groepsdynamische benadering voor een veilige klas', opgebouwd uit 8 concrete stappen. 'De Ringaanpak' gaat uit van een systemisch geheel. Wie neemt welke plek in ten opzichte van de onveiligheid? Welk gedrag zien we? Wat zijn valkuilen bij deze positie? Wat zijn kwaliteiten? Waar kun je positief mee aan de slag gaan?Er wordt een sterk beroep gedaan op groepsverantwoordelijkheid, zelfsturing en het aanspreken op elkaars gedrag en individuele leerlingen worden zich bewust van hun eigen gedrag en leren zelf de regie te nemen.
Didactics of social education --- Primary education --- Groepsdynamiek --- Onderwijs --- Klassenmanagement --- Primary groups --- Psychiatry --- toegepaste psychologie --- sociale vaardigheden --- groepsdynamica --- kinderen --- Groepsvorming --- Klasklimaat --- Sociale vaardigheden --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Gedrag --- Lager onderwijs --- 305.2 --- Groepsdynamica --- klasklimaat --- groepsvorming --- basisonderwijs --- Psychologie van groepen --- psychologie van groepen
Choose an application
The global financial crisis highlighted the impact on macroeconomic outcomes of recurrent events like business and financial cycles, highs and lows in volatility, and crashes and recessions. At the most basic level, such recurrent events can be summarized using binary indicators showing if the event will occur or not. These indicators are constructed either directly from data or indirectly through models. Because they are constructed, they have different properties than those arising in microeconometrics, and how one is to use them depends a lot on the method of construction.This book presents the econometric methods necessary for the successful modeling of recurrent events, providing valuable insights for policymakers, empirical researchers, and theorists. It explains why it is inherently difficult to forecast the onset of a recession in a way that provides useful guidance for active stabilization policy, with the consequence that policymakers should place more emphasis on making the economy robust to recessions. The book offers a range of econometric tools and techniques that researchers can use to measure recurrent events, summarize their properties, and evaluate how effectively economic and statistical models capture them. These methods also offer insights for developing models that are consistent with observed financial and real cycles.This book is an essential resource for students, academics, and researchers at central banks and institutions such as the International Monetary Fund.
Business cycles --- Macroeconomics --- Econometrics --- Econometric models --- Mathematical models --- 305.2 --- Statistieken van de conjunctuur. --- Statistieken van de conjunctuur --- Business cycles - Econometric models --- Macroeconomics - Mathematical models --- Econometric models. --- Econometrics. --- Mathematical models. --- Markov switching models. --- amplitudes. --- binary states. --- bivariate series. --- business cycles. --- contraction. --- cycles financial series. --- cycles. --- dating cycles. --- dating. --- durations. --- economic activity. --- economic models. --- economic recessions. --- economy. --- event indicators. --- expansion. --- financial cycles. --- financial shocks. --- fluctuation. --- global financial crisis. --- linear autoregression. --- macroeconomy. --- microeconometrics. --- model-based rules. --- multiple series. --- oscillation. --- peaks. --- policymakers. --- prediction. --- recession. --- recurrent events. --- recurrent states. --- regression. --- statistics. --- synchronization. --- time series. --- time. --- troughs. --- univariate series. --- volatility.
Choose an application
Hoe als leidinggevende het potentieel van je team optimaal benutten? Hoe de verschillen bestaansrecht geven en wat te doen als het verschil tot spanningen leidt? Deze gids biedt de leidinggevende diverse kaders en perspectieven om naar het eigen team te kijken als een groep-in-ontwikkeling, als een cocreatief en levend systeem, als een ijsberg en een strijdtoneel. Vooral de onderstroom in groepen staat centraal: hoe betekenis geven aan de dynamieken die mensen van het werk houden? Hoe woorden geven aan processen die ongrijpbaar lijken? Hoe het emotionele leven van de groep beter begrijpen? Kennis over groepsdynamieken en beschermingsmechanismen helpt leidinggevenden om hier constructief mee te werken.In zijn rol als teamcoach is de leider zijn eigen instrument. Dit betekent dat de ontwikkeling, basishouding en persoonlijke kwaliteiten van de leidinggevende cruciaal zijn. Een team kan zich niet verder ontwikkelen dan het ontwikkelingsniveau van de leidinggevende zelf. Teamleiderschap is dan ook een ambacht, dat bestaat uit een grondige kennis van de stiel, een rugzak vol methodieken en interventies en tot slot uit persoonlijk meesterschap of de capaciteit om geïnformeerde intuïtie te benutten.Bron : http://www.maklu.be
teamwork --- leidinggeven --- Organization theory --- Personnel management --- Social psychology --- teamleiderschap --- leiderschap --- teams --- Leadership --- Psychological aspects --- Management --- Sociale psychologie --- Organisatieleer --- Personeelsbeleid --- management --- personeelsbeleid --- gestion du personnel --- #KVHB:Leiderschap --- #KVHB:Management --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- teambegeleiding --- samenwerking in organisaties --- Leidinggeven ; ondernemingen --- Leiderschap --- 65.012.4 --- groepsdynamica --- organisatiesociologie --- 305.2 --- Team personeel talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren samenwerken gedrag --- 371.35 --- 65.012 --- Business management, administration. Commercial organization --- Psychologie van groepen --- PXL-Social Work 2017 --- groepspsychologie --- teamwerking --- groepsproces --- Teams --- Leidinggeven --- Groepsdynamiek --- Teamontwikkeling --- Teamwerk --- Personeelsmanagement --- Provincie West-Vlaanderen --- HRM + Welzijn op het werk : Welzijn op het werk --- GRH + bien-être au travail : Bien-être au travail --- Coaching --- Groepsdynamica --- Teamwork --- Team
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|