Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
The paper studies the influence of high-lift devices on the stability of the Punch One solar car. On the basis of various CFD-simulations decisions were made regarding the type of high-lift devices to use, and at what angle these high-lift devices have to rotate. It is possible to improve the aerodynamic lateral stability with a trailing-edge high-lift device, a plain flap. This improvement in aerodynamic stability does cause an increase of drag up to 5% depending on the tail angle and the airflow angle. Another part of this paper is the realization of a test set-up to simulate the behavior of the high-lift devices as response to a possible aerodynamic instability. By monitoring the compression of the absorbers from the front suspension, a decision is made in order to adapt the high-lift device with a positive or negative angle.
Choose an application
Met het oog op het verbeteren van de binnenvaart heeft een team studenten van de KU Leuven een optimaal en duurzaam binnenvaartschip ontwikkelt. Hierbij werd verder gebouwd op het werk van het vorige team, de ‘Haldis cargo’. In deze thesis is een op maat gemaakte boegsturing ontwikkeld en geïmplementeerd voor een cargo schip van 6m lang. Het gebruikte schip is een schaalmodel voor grotere cargoschepen in de binnenvaart. De boegsturing verhoogt significant de wendbaarheid in het water en vereenvoudigt het aan- en afvaren aan een steiger. Aan de ontwikkeling zijn een aantal stappen voorafgegaan m.n. een literatuurstudie, een analyse van de vereisten en een concept keuze. Deze stappen hebben geleid tot het ontwerp dat uitvoerig onderzocht, getest en gesimuleerd werd alvorens overgegaan is tot de implementatie van het systeem in het schip. Het verbeterde vaartuig werd de ‘Galena’ gedoopt en heeft een algemene verhoogde wendbaarheid in vergelijking met voordien. Het project is dus succesvol afgerond.
Choose an application
Vanwege het brede werkingsgebied van de compressor is het zeer nuttig om te weten in welke omstandigheden de compressor het efficiëntst werkt. Hierom werd in deze paper een optimalisatiestudie gedaan om te weten wat de optimale parameters zijn om tot een zo efficiënt mogelijk werkende compressor te komen. Dit werd gerealiseerd door te kijken naar de invloed van verschillende soorten regelingen van de temperatuur van het schroefelement op het compressorvermogen. Ook het regelen van de elementtemperatuur naar het dauwpunt werd hierbij onderzocht. Voor het regelen van de elementtemperatuur werd gebruik gemaakt van een ventilator met een regelbare snelheid of een ventilator met vaste snelheid in combinatie met een thermostaat en een bypass-klep. Daarnaast werd het effect van smoring van de inlaat onderzocht om te kijken of het werkbereik van de compressor vergroot kan worden. Bij het regelen van de elementtemperatuur met een ventilator met regelbare snelheid haalden we bij een druk van 5 bar, een vermogensdaling van 42% terwijl dit bij 12,5 bar zelfs 59,6% bedroeg. Bij het regelen naar de dauwpunttemperatuur werd er echter geen nuttig effect gemeten op het compressorvermogen. Bij het smoren van de inlaat van de compressor van 4 tot 6 bar, konden we het werkbereik van de compressor verhogen waardoor we een bereik van 1-100% van het maximumdebiet haalden. Ook bleek dat het compressorvermogen recht evenredig daalde bij dalend debiet. Bij drukken van 7 tot 13 bar werd het werkbereik steeds kleiner, maar nog steeds groter dan het overeenkomstige werkbereik zonder smoring. Het is dus zeker zinvol om een compressor uit te rusten met een regelbare ventilator en ook om de compressor te kunnen smoren aangezien het werkbereik duidelijk verhoogd wordt en het compressorvermogen hierbij zelfs daalt. Het koelen naar de dauwtemperatuur is daarentegen niet zinvol.
Choose an application
This paper focuses on aerodynamic improvements that could be made to a 2CV cup race car. The drag of a 2CV race car called Xenos was investigated using CFD, the used solver was FlowSimulation a solver incorporated in Solidworks. A verification case, namely the Ahmed body study was first computed. The verification case proved the solver unable to resolve rear angles of 25° and 30° for the Ahmed body. Failure to resolve these angles was explained by the use of standard wall functions in the solver. The improvement study itself investigated the effect of better front lights, an improved front hood and the influence of rear angle inclination on the drag of the 2CV race car. The final improved model of the car showed a drag reduction of 7,14%, this final model included new front lights, a new front hood and a rear angle inclination of 12° instead of the original 50°.
Choose an application
This research investigates the possibility of designing a rim that can extract hot air from underneath the hood of a 2CV race car. The main advantage of these rims is that the engine can better lose its heat. To make this possible the spokes of the rim are designed like fan blades so that the air could be extracted. The mass flow was determined by Computational Fluid Dynamics (CFD) modeling on the extracted air. Another analysis that’s being done is a Finite Element structural analysis. With this analysis the strength of the rim was calculated. Afterwards a model was created such that through optimization it was possible to find the best optimal solution. The results show that it’s possible to develop a rim that is strong enough and that can extract air from under the hood of a 2CV race car. For the structural analysis the loads that work on the rim were the centrifugal force, the pressure in the tires and the load due to the weight of the car. The obtained results from the structural analysis compared very well with the results from previously done manual calculations. The boundary conditions that were placed on the model for the flow analysis were ‘Moving frame of reference’, ‘Static pressure type’ and ‘Boundary flow surface’. The flow analysis Future improvements could be further enhanced by decreasing the mesh size.
Choose an application
This paper presents the design and CFD simulation of solar sweet potato drying machine using standard
Choose an application
Met het oog op het verbeteren van de binnenvaart heeft een team studenten van de KU Leuven een optimaal en duurzaam binnenvaartschip ontwikkelt. Hierbij werd verder gebouwd op het werk van het vorige team, de ‘Haldis cargo’. In deze thesis is een op maat gemaakte boegsturing ontwikkeld en geïmplementeerd voor een cargo schip van 6m lang. Het gebruikte schip is een schaalmodel voor grotere cargoschepen in de binnenvaart. De boegsturing verhoogt significant de wendbaarheid in het water en vereenvoudigt het aan- en afvaren aan een steiger. Aan de ontwikkeling zijn een aantal stappen voorafgegaan m.n. een literatuurstudie, een analyse van de vereisten en een concept keuze. Deze stappen hebben geleid tot het ontwerp dat uitvoerig onderzocht, getest en gesimuleerd werd alvorens overgegaan is tot de implementatie van het systeem in het schip. Het verbeterde vaartuig werd de ‘Galena’ gedoopt en heeft een algemene verhoogde wendbaarheid in vergelijking met voordien. Het project is dus succesvol afgerond.
Choose an application
The paper studies the influence of high-lift devices on the stability of the Punch One solar car. On the basis of various CFD-simulations decisions were made regarding the type of high-lift devices to use, and at what angle these high-lift devices have to rotate. It is possible to improve the aerodynamic lateral stability with a trailing-edge high-lift device, a plain flap. This improvement in aerodynamic stability does cause an increase of drag up to 5% depending on the tail angle and the airflow angle. Another part of this paper is the realization of a test set-up to simulate the behavior of the high-lift devices as response to a possible aerodynamic instability. By monitoring the compression of the absorbers from the front suspension, a decision is made in order to adapt the high-lift device with a positive or negative angle.
Choose an application
This paper focuses on aerodynamic improvements that could be made to a 2CV cup race car. The drag of a 2CV race car called Xenos was investigated using CFD, the used solver was FlowSimulation a solver incorporated in Solidworks. A verification case, namely the Ahmed body study was first computed. The verification case proved the solver unable to resolve rear angles of 25° and 30° for the Ahmed body. Failure to resolve these angles was explained by the use of standard wall functions in the solver. The improvement study itself investigated the effect of better front lights, an improved front hood and the influence of rear angle inclination on the drag of the 2CV race car. The final improved model of the car showed a drag reduction of 7,14%, this final model included new front lights, a new front hood and a rear angle inclination of 12° instead of the original 50°.
Choose an application
In this paper, the aerodynamic properties of the Punch One Solar Car have been investigated. Drag measurements performed by the Solar Team showed significant differences between numerical and experimental results. The objective is to analyse both the numerical and experimental results and to optimize the numerical setup and boundary conditions. The experiments were performed at the wind tunnels of ONERA (Lille) and Ford (Merkinich) and the on-road testing in Australia. At ONERA, very unreliable data was received, which was mostly due to the use of an unsuitable mounting frame. The wind tunnel tests at Ford showed a Cd,A of 0,121 [m²]. The on-road value was determined to be 0,113 [m²]. The numerical method consisted of CFD simulations using ANSYS Fluent. The influence of different parameters is examined (turbulence models and near-wall treatment) as well as some boundary conditions (velocity, stationary vs moving ground). The k-epsilon RNG model using enhanced near-wall treatment achieved the most accurate drag area for both on-road and wind tunnel conditions. Using this model, a Cd,A of 0,0935 [m²] was found at 25 m/s.
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|