Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Ook voor zorgverstrekkers en lezers zonder managementervaring verduidelijkt het werk in 5 stappen strategisch management, en illustreert alles met voorbeelden, figuren en tabellen. Deze tweede editie werd herwerkt op basis van nieuwe trends en inzichten uit de praktijk en besteedt extra aandacht aan samenwerkingsverbanden, commercialisering en het nemen van strategische beslissingen. Een goede strategische visie maakt het verschil, ook in de gezondheids- en welzijnszorg, en garandeert continuïteit op langere termijn
Gezondheidszorg --- Management. --- organisatiemanagement --- welzijnswerk --- Organization theory --- sociaal beleid --- organisatie --- strategisch beleid --- management --- gezondheidszorg --- Hygiene. Public health. Protection --- Management ; gezondheidszorg --- Management ; sociale welzijnszorg --- Strategisch management --- Nonprofit organizations --- Management --- Handbooks, manuals, etc. --- Health services administration --- Planning --- Health planning --- Management: non-profitorganisaties --- Welzijnszorg --- 603.1 --- welzijnszorg --- 362.1 --- PXL-Healthcare 2016 --- welzijnssector --- managementstrategie --- Dienstverlening --- Non-profitsector --- Zorg- en welzijnssector
Choose an application
De kerndoelstelling van sociale ondernemingen bestaat uit het creëren van sociale meerwaarde, tegelijkertijd moeten ze ook oog hebben voor economische en financiële elementen. Precies dat weinig evidente evenwicht blijkt vaak een struikelblok. Op basis van grondige research ontwikkelden de auteurs het Impact Driven Business Modelling (IDBM): een businessmodel dat de sociale en economische doelstellingen integreert. In dit boek leggen ze stapsgewijs de IDBM-methodiek uit en passen die toe op verschillende interessante cases (o.a. Streetwize, Roof Food). Het resultaat is een handig een werkinstrument voor lectoren en studenten, maar eveneens voor (toekomstige) ondernemers met een innovatief sociaal idee.Bron : http://www.academiapress.be
sociale economie --- Business policy --- MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- Business -- Social responsibility --- CSR (Corporate social responsibility) --- Corporate accountability --- Corporate responsibility --- Corporate social responsibility --- Corporations -- Social responsibility --- ESS (Environnement, santé et sécurité) --- Engagement sociétal des entreprises --- Entreprise citoyenne --- Entreprises -- Aspect social --- Entreprises -- Responsabilité environnementale --- Entreprises -- Responsabilité sociale --- Entreprises -- Responsabilité sociétale --- Entreprises -- Rôle social --- Entreprises citoyennes --- Environnement, santé et sécurité (Responsabilité des entreprises) --- Industrie -- Responsabilité sociétale --- Industries -- Social responsibility --- MVO (Maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- Maatschappelijk verantwoord ondernemen --- Ondernemingen -- Sociale verantwoordelijkheid --- RSE --- Responsabilité environnementale des entreprises --- Responsabilité sociale des entreprises --- Responsabilité sociale et environnementale des entreprises --- Responsabilité sociétale des entreprises --- Rôle social des entreprises --- Social responsibility [Corporate ] --- Social responsibility of business --- Social responsibility of industry --- Sociale verantwoordelijkheid van de ondernemingen --- Sociétés -- Responsabilité sociale --- 330.342.146 --- 338.95 --- sociale markteconomie --- Ondernemerschap --- Non-profitorganisaties --- Managementmodellen --- Sociale ondernemingen --- Ondernemen --- sociaal ondernemen --- Sociale ondernemingen. --- sociaal ondernemen. --- Sociaal ondernemen. --- Ethisch ondernemen --- Ondernemingen en maatschappij --- PXL-Business 2016 --- ondernemersstrategie --- businessplanning --- 658.11 --- Non-profitorganisatie --- Managementmodel
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|