Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Environmental protection. Environmental technology --- Agriculture. Animal husbandry. Hunting. Fishery --- environment --- landbouw --- milieubeheer --- Groenvoorziening (groenbeleid) --- Urbanisatie (stedelijke omgeving, verstedelijking) --- 711.1 --- 711.1 Planologische grondslagen en principes: plannen; uitvoering; ontwikkelingswijze --- Planologische grondslagen en principes: plannen; uitvoering; ontwikkelingswijze
Choose an application
The third edition of the award-winning International Organizations has been thoroughly revised and updated to take into account new developments and shifting power relations since 2009, as well as the most current scholarship. As before, the authors provide a comprehensive, in-depth examination of the full range of international organizations. New features of the book include attention to a broader range of theoretical approaches, to the increasing importance of regional organizations, and to emerging forms of governance. And new case studies highlight the governance dilemmas posed by the Libyan and Syrian civil wars, human trafficking, LGBT rights, climate change, and more.
International organization --- International agencies --- #SBIB:327.7H01 --- #SBIB:327.7H06 --- Grondslagen, principes, evolutie internationale gemeenschap --- Internationale organisatietheorieën --- Communauté internationale --- Organisations internationales --- Communauté internationale. --- Organisations internationales.
Choose an application
Nederland telt zo'n 600 'Vreedzame' scholen. Deze scholen besteden aandacht aan het pedagogische klimaat. Iedere Vreedzame School vormt een democratische gemeenschap, waarin alle leden een stem hebben, zich gezien en gehoord voelen, en op een positieve manier met elkaar omgaan. Dit boekje vertaalt aspecten van de Vreedzame aanpak naar de praktijk van sportverenigingen en -trainingen. Het geeft trainers, coaches en andere begeleiders van sportactiviteiten handvatten om kinderen nauwer te betrekken bij hun team en/of groep en hun sportvereniging. De Nederlandse sportalliantie (NSA) gelooft in de integrale aanpak van De Vreedzame Wijk waarbij verschillende instanties (pedagogische) de krachten bundelen. Sportieve activiteiten vinden plaats in een buurtcontext waarbij sfeer en onderlinge omgangsvormen niet los staan van andere contacten tussen bewoners. De sport zit midden in de pedagogische driehoek, thuis, school en straat. De NSA heeft samen met Stichting Vreedzaam van de CED-Groep dit boekje geschreven. Het maakt duidelijk wat de uitgangspunten zijn van de Vreedzame aanpak en hoe je dit toepast in de sport. Het boekje geeft pedagogische handvatten voor sportleiders in de omgang met kinderen.Toon minder
Sportclubs --- Sportethiek --- Didactische principes --- 617.12 --- sport --- sportvereniging --- pedagogie --- Sportclub --- Didactisch principe --- Sociology of minorities --- Age group sociology --- Sociology of education --- Social welfare methods --- Secondary education --- Orthopedagogics --- Netherlands
Choose an application
Als er - mede door 'Passend onderwijs' - meer leerlingen met andere onderwijsbehoeften in de klas komen en de diversiteit toeneemt, kun je niet vast blijven houden aan klassikale instructie. Laat dan de diversiteit doorgroeien en kies voor een klas waarin meerdere leerjaren in één klas worden begeleid door twee leerkrachten, co-teachers. In dit boek wordt ingegaan op de mogelijkheden, de voorwaarden, de kansen en de uitdagingen van de leeftijdsheterogene klas.
Graadklassen --- Didactische principes --- Onderwijsstijlen --- 474.22 --- Geïntegreerde onderwijs --- Geïntegreerd onderwijs --- Diversiteit --- Team-teaching --- (zie ook: Weer Samen Naar School) --- School management --- onderwijsmethoden --- onderwijsorganisatie --- inclusief onderwijs --- intercultureel onderwijs
Choose an application
This handbook provides an overview and analysis of state-of-the-art research in banking written by leading researchers in the field. It strikes a balance between abstract theory, empirical analysis, and practitioner and policy-related material.
AA / International- internationaal --- 333.100 --- Algemeenheden. Theorie en principes van de bankorganisatie en -techniek. --- Banks and banking --- Agricultural banks --- Banking --- Banking industry --- Commercial banks --- Depository institutions --- E-books --- Finance --- Financial institutions --- Money --- Private finance --- Algemeenheden. Theorie en principes van de bankorganisatie en -techniek
Choose an application
With this book, Robert McDonald offers a comprehensive framework for maintaining and strengthening the supporting bonds between cities and nature through innovative infrastructure projects. It's time to think differently about cities and nature. More people than ever live in cities, and all of this urban growth, along with challenges of adapting to climate change, will require a new approach to infrastructure if we're going to create livable urban places. After presenting a broad approach to incorporating natural infrastructure priorities into urban planning, he focuses each following chapter on a specific ecosystem service. He describes a wide variety of benefits, and helps practitioners answer fundamental questions about how to use natural infrastructure to create communities that are more resilient and livable.
Environmental protection. Environmental technology --- environment --- milieubeheer --- Ruimtelijke ordening --- Urbanisatie (stedelijke omgeving, verstedelijking) --- Duurzame ontwikkeling --- Klimaatverandering --- 711.1 --- 711.1 Planologische grondslagen en principes: plannen; uitvoering; ontwikkelingswijze --- Planologische grondslagen en principes: plannen; uitvoering; ontwikkelingswijze --- Environment. --- Environment, general. --- Balance of nature --- Biology --- Bionomics --- Ecological processes --- Ecological science --- Ecological sciences --- Environment --- Environmental biology --- Oecology --- Environmental sciences --- Population biology --- Ecology
Choose an application
In "wat echt werkt" wordt een uitgebreide selectie van 27 strategieën besproken, die bewezen effectief zijn, en in de praktijk direct kunnen worden toegepast. Deze uitgave is daarmee een bron van onschatbare waarde voor onderwijsprofessionals die ervan verzekerd willen zijn dat hun werkwijzen en strategieën bijdragen aan beter onderwijs en beter leren voor alle leerlingen. Van elk van deze strategieën wordt een beschrijving gegeven, worden de theoretische basis en achterliggende gedachten besproken, praktijkvoorbeelden gegeven, het wetenschappelijk onderzoek ernaar wordt toegelicht, en bovendien worden waar nodig nadelen en valkuilen vermeld. Tot slot volgen er een algehele conclusie en tips voor verder lezen.
onderwijsstrategieën --- didactische principes --- didactiek --- 454.2 --- Onderwijsstrategieën --- Klasmanagement --- Ouderparticipatie --- Coöperatief leren --- Peer tutoring --- Directe instructie --- Inclusief onderwijs --- Onderwijs --- Finland --- Didactiek --- Onderwijskunde --- klassenmanagement --- geïntegreerd onderwijs --- 450.4 --- Didactische principes --- 454.23 --- #KVHB:Onderwijs --- #KVHB:Inclusief onderwijs --- #PBIB:+110.10 --- klasmanagement --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Leraren --- Professionalisering. --- Didactic strategies --- evidence-based methodiek --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- Leraren ; professionalisering --- Onderwijsvernieuwing ; Nederland --- PXL-Education 2016 --- onderwijsstrategie --- Didactische werkvormen --- inclusief onderwijs --- Onderwijsstrategie --- Didactische werkvorm --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Arguments minimalistes est une présentation systématique et détaillée du Programme Minimaliste défini par Noam Chomsky il y a une vingtaine d’années et qui n’a cessé d’évoluer depuis. Le livre dresse un état des lieux de la théorie générative d’aujourd’hui, en prenant pour point de départ les textes de Chomsky lui-même. Le minimalisme inaugure une nouvelle façon de penser syntaxiquement et il vaut la peine d’examiner en détail les arguments que Chomsky invoque à l’appui de ce nouveau programme, qui met l’accent sur un ensemble de facteurs relativement ignorés dans les modèles précédents, mais qui doivent être, selon Chomsky, pris en compte prioritairement quand on cherche à construire une théorie du langage pleinement adéquate, allant au delà de l’adéquation explicative. Le fait que le langage soit en relation d’interface avec d’autres systèmes cognitifs auxquels il doit livrer des représentations lisibles, la nécessité de représenter la dualité de la sémantique, celle de linéariser les objets structuralement complexes produits par le mécanisme computationnel sont autant de dimensions qui contribuent nécessairement à façonner la Faculté de Langage et doivent intervenir dans la construction des grammaires. Cette synthèse, qui vise aussi à familiariser le lecteur avec les techniques d’analyse minimaliste, s’adresse aux étudiants avancés et aux linguistes confirmés, intéressés par la syntaxe et par les modèles formels en linguistique. Arguments minimalistes (Minimalist Arguments) is a state-of-the-art detailed and systematic introduction to the Minimalist Program, which was proposed by Chomsky twenty years ago and has been evolving ever since. The book reviews the current state of generative theory by taking Chomsky’s texts as a starting point. Minimalism introduces a new way of thinking syntactically and it is worth examining in detail the arguments that Chomsky puts forth in support of this new program, which places the emphasis on a set of factors that were…
Chomsky, Noam A. --- Minimalist theory (Linguistics) --- Minimalisme (Linguistique) --- Chomsky, Noam, --- Chomsky, Noam --- Linguistics --- Minimalist Program --- principles and parameters --- interfaces --- third factor --- duality of sementics --- externalization --- principes et paramètres --- facteur 3 --- dualité de la sémantique --- externalisation --- interface --- Chomsky (Noam) --- linguistique --- grammaire générative --- programme minimaliste --- syntaxe
Choose an application
De overheid heeft met haar burgers naast een rechtsverhouding ook een sociale verhouding. De burger is de probleemdetector, de gesprekspartner, de monitor, de ideeënleverancier, de medebeheerder en de corrector van het beleid. De laatste decennia is de burger steeds mondiger geworden, wat heeft geleid tot een democratisch, transparant beleid met oog op een goed evenwicht tussen het belang van het individu en de samenleving in haar geheel. Toch lijkt de burger, ondanks alle inspanningen, steeds cynischer tegenover het beleid en aarzelt hij niet om zijn mening te ventileren. Elke burger behagen en ondertussen een beleid uitbouwen waar de hele samenleving baat bij heeft, is ongetwijfeld een utopie. Zelfs degelijk besturen zodat de balans niet overslaat is geen sinecure, zoals proefondervindelijk bewezen is tijdens de laatste jaren.
#SBIB:35H501 --- #SBIB:35H510 --- Academic collection --- Bestuur en samenleving: netwerken, inspraak, participatie, interactief beleid --- Openbaarheid van bestuur, ombudsdienst, ... --- Public administration --- Political sociology --- Belgium --- Publiek en administratief recht : Beginselen van behoorlijk bestuur --- Droit public et administratif : Principes de bonne gouvernance --- Openbaarheid van bestuur, ombudsdienst, .. --- Openbaarheid van bestuur, ombudsdienst, . --- Openbaarheid van bestuur, ombudsdienst,
Choose an application
Expliciete Directe Instructie (EDI) is een bewezen aanpak om de leseffectiviteit te verhogen en te zorgen voor succeservaringen en betere leerprestaties bij alle leerlingen. De vrouw of man voor de klas is daarbij de sleutel tot succes. EDI geeft de leerkracht het gereedschap om met alle leerlingen in het primair onderwijs de leerdoelen te bereiken. Door kwalitatief goede instructie en leerlingen actief te betrekken bij de inhoud van de lessen, wordt er een grote mate van betrokkenheid gerealiseerd, nemen gedragsproblemen af en neemt de leerwinst toe. Een effectieve leerkracht wacht niet totdat leerlingen uitvallen en extra hulp buiten de klas moeten ontvangen of op een eigen leerprogramma worden gezet. EDI helpt leerkrachten om alle leerlingen steeds de fundamentele doelen te laten behalen. Een ons preventie is waardevoller dan een kilo zorg. In dit boek vertalen de auteurs bewezen onderwijskundige theorieën naar een concreet en helder stappenplan om EDI in elk klaslokaal te implementeren. Het boek is toegankelijk geschreven en bevat veel herkenbare voorbeelden uit de dagelijkse praktijk. Om de inhoud perfect te laten aansluiten op de specifiek Nederlandse onderwijssituatie is het boek - waar nodig ingrijpend - bewerkt door onderwijsadviseur Marcel Schmeier.
#PBIB:+110.10 --- EDI --- Leraren : lesgeven --- 454.21 --- Directe instructie --- Didactiek --- Lesgeven --- leerprestaties --- lesgeven --- 37.02 --- Differentiërend onderwijs --- Didactische principes --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- algemene vraagstukken van didactiek en methode --- didactische werkvormen --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- directe instructie --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- PXL-Education 2016 --- basisonderwijs --- Didactische werkvormen --- Onderwijsstijlen --- Leraren --- Lager onderwijs --- Didactische werkvorm --- Onderwijsstijl --- Leraar --- Directie --- Didactics
Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|