Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Kunstpraktijk --- Muzikanten --- Gezondheid --- Opleidingen --- Lichaamsbeweging --- Relaxatie --- Therapie
Choose an application
De vanzelfsprekendheid waarmee leraar-zijn en leraar-worden vandaag gevat worden in competentieprofielen en beroepsstandaarden, is zeer merkwaardig. In dit boek vertrekt de auteur van de vaststelling dat deze ogenschijnlijk eenduidige dingen intussen zo vertrouwd zijn dat we ons de (onderwijs)wereld niet meer zonder kunnen voorstellen. Op zoek naar een verklaring voor de aantrekkingskracht die van onderwijsstandaarden lijkt uit te gaan, treedt Carlijne Ceulemans in de voetsporen van het Vlaamse beroepsprofiel en de basiscompetenties van de leraar. Ze brengt in kaart wat er precies gebeurt wanneer deze een rol beginnen te spelen en aan belang winnen. Ze laat zien hoe vragen die velen van ons bezighouden – die naar de goede leraar, de goede lerarenopleiding en goed onderwijs – en waarover gesproken en gediscussieerd kan worden, daarbij verglijden naar een ‘gegeven’, waarover we niet veel meer kunnen zeggen dan dat het er nu eenmaal is en we er dus wel rekening mee moeten houden.
Lerarenopleiding --- onderwijskunde --- Beroepsprofiel --- Competenties --- 450.7 --- Leraren ; opleidingen --- Onderwijsresearch --- leraren --- basiscompetenties --- beroepsprofiel --- Onderwijskunde --- Teachers --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- Beroepsprofielen --- Basiscompetenties --- Lerarenopleidingen
Choose an application
Interprofessional education (IPE) is acknowledged as a need in higher education based on societal demands. The impact of interprofessional collaboration on the quality of care and on the quality of human health is substantial. A continuous effort is needed to underpin interprofessional learning and teaching with evidence and to support it with tools created by research and development. This book is written by scholars from various European countries, all members of the European Interprofessional Practice & Education Network (EIPEN). It contains chapters on policy issues, as well as concrete examples of program reforms or successful interprofessional courses in health and social care. The examples of good practice show elements which have to be taken into account when developing and implementing interprofessional courses, course units, or study programs. The book contributes to the development of IPE in higher education institutions where IPE is not yet deployed, but also in institutions where IPE is present but not fully developed. It will encourage professionals, academics, and policymakers to engage themselves in fostering the further development of this domain. [Subject: Higher Education, Health Care, Social Care]Bron: https://www.amazon.com/Interprofessional-Education-Europe-Policy-Practice/dp/9044133349
Interprofessional education --- Education, Higher --- College teachers --- Academicians --- Academics (Persons) --- College instructors --- College lecturers --- College professors --- College science teachers --- Lectors (Higher education) --- Lecturers, College --- Lecturers, University --- Professors --- Universities and colleges --- University academics --- University instructors --- University lecturers --- University professors --- University teachers --- Teachers --- Inter-professional education --- IPE (Interprofessional education) --- Professional education --- Faculty --- Multidisciplinair team --- Hoger onderwijs --- Teamwerk --- Verpleegkundige opleidingen --- Geneeskundige opleidingen --- Verpleegkundige opleiding --- Geneeskunde --- Zorg- en welzijnssector
Choose an application
Het Decreet betreffende de lerarenopleidingen in Vlaanderen (2006) versterkte heel uitgesproken de praktijkcomponent, zeker in de specifieke lerarenopleiding van de CVO's en de universiteiten. Hoewel de vraag naar een sterkere praktijkcomponent ook door het werkveld werd gevraagd, leidde de uitbreiding ervan tot signalen van overbelasting en ongelijke spreiding van de stagiairs over de scholen.In dit boek wordt verslag gedaan van een gezamenlijk onderzoek van de lerarenopleidingen van de Katholieke Hogeschool Brugge-Oostende (thans Katholieke Hogeschool VIVES) en het Expertisenetwerk Lerarenopleidingen AI Gent/Artevelde-hogeschool. Het onderzoek focuste zich specifiek op het organiseren van stages voor studenten en cursisten uit de lerarenopleidingen voor het secundair onderwijs en maakte daarbij gebruik van de gegevens in het digitale aanvraag- en registratiesysteem stageaanvraag.be. Stageaanvraag.be was een initiatief van scholengemeenschap Sint-Nicolaas (S. Niklaas) en werd na een opstartfase geïmplementeerd in alle katholieke scholengemeenschappen van Oost- en West-Vlaanderen.Het opzet was om samen met de verschillende betrokken actoren bij het organiseren van stages in secundaire scholen op zoek te gaan naar duurzame en haalbare manieren om het groeiende probleem rond het toekennen van stageplaatsen opgelost te krijgen.Niet alleen werden de gegevens uit de database achter het registratiesysteem geanalyseerd, ook werden alle gebruikers van het systeem bevraagd over hun ervaringen: de school- en vakmentoren in de stagescholen, de coördinerende directeuren en hun stafmedewerkers op het niveau van de scholengemeenschappen, de stage- en opleidingscoördinatoren in de lerarenopleidingen en de studenten en cursisten - de stagiairs - zelf. Op basis van de aldus verzamelde gegevens formuleerden de onderzoekers in dit rapport adviezen ten aanzien van de verschillende actoren.
Leraren ; opleidingen ; Vlaanderen --- Stages ; onderwijs --- Lerarenopleiding --- Stage secundair onderwijs --- Stage --- stages --- 450.7 --- lerarenopleiding --- Stages --- Didactics --- stagebegeleiding --- SO (secundair onderwijs) --- Teacher training --- Methodology --- Teachers --- Training of --- Handbooks, manuals, etc. --- Education (Continuing education) --- Belgium --- PXL-Education 2015 --- onderwijs en onderzoek --- onderwijsbeleid --- Lerarenopleiding. --- Stage secundair onderwijs. --- Stages. --- lerarenopleiding. --- stages.
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|