Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek bevat een selectie uit 'Deskresearch' van Maarten van Veen en Kees Westerkamp ten behoeve van de studenten van de studenten Management en Technologie van de UC Leuven-Limburg.
Literatuuronderzoek --- bibliotheekwezen --- 02 --- Documentation and information --- informatiebronnen --- informatieverwerking --- literatuurstudie --- informatievaardigheden
Choose an application
Schrijven in stappen biedt een gedetailleerde beschrijving van de stappen die gezet kunnen worden om een goed literatuurverslag te maken. Uitgaande van de drie schrijfrondes - voorbereiden, schrijven en herschrijven - geeft de auteur aan hoe studenten van een onderwerp tot een complete tekst kunnen komen. Daarbij worden van elke stap alle uit te voeren activiteiten beschreven. Met behulp van de per ronde opgenomen checklist kan de schrijver eenvoudig het resultaat van zijn eigen stappen controleren.Voor deze vierde druk is dankbaar gebruikgemaakt van adviezen van docenten van de verschillende faculteiten, scholen en opleidingen waar studenten werken met het boek. Zo wordt eerder stilgestaan bij het (online) zoeken naar literatuur en uitgebreider ingegaan op het vinden, beoordelen en vastleggen van verschillende soorten (digitale) bronnen. De gebruikte verwijsstijl is die van de American Psychological Association (APA).DoelgroepDit boek is met name interessant voor studenten aan bestuurskundige, bedrijfskundige of sociaal-wetenschappelijk geörienteerde opleidingen. Daarnaast is het ook geschikt voor iedereen die zich beroepshalve bezighoudt met verslaglegging.Bron : http://www.boomlemma.nl
rapporteren --- scriptie --- Rapporteren --- Scripties --- Literatuurstudie --- APA --- Geschreven taal --- Tekstschrijven --- Communicatieve vaardigheden --- Scriptie --- Literatuuronderzoek
Choose an application
Ce guide de rédaction dun travail universitaire a pour ambition de présenter quelques outils et clés qui doivent permettre à létudiant de mener à terme une recherche scientifique portant sur une oeuvre littéraire dans le domaine du français. Il met laccent sur la redaction dun mémoire de bachelier ou dun mémoire de Master, mais la méthodologie et les outils sont également utiles pour la redaction dun commentaire de texte moins vaste.
College teaching --- Enseignement universitaire--Méthodes --- Universitair onderwijs--Methoden --- Universitaire onderwijsmethoden --- Universiteiten--Onderwijs--Methoden --- Universiteiten--Onderwijsmethoden --- University teaching --- Universités--Enseignement--Méthodes --- Franse letterkunde --- Franse taal --- research --- methodologie --- literatuuronderzoek --- academische teksten --- scripties --- methodologie. --- literatuuronderzoek. --- academische teksten. --- scripties. --- French language --- Study and teaching --- Methodology
Choose an application
People have been reading on computer screens for several decades now, predating popularization of personal computers and widespread use of the internet. But it was the rise of eReaders and tablets that caused digital reading to explode. In 2007, Amazon introduced its first Kindle. Three years later, Apple debuted the iPad. Meanwhile, as mobile phone technology improved and smartphones proliferated, the phone became another vital reading platform.In Words Onscreen, Naomi Baron, an expert on language and technology, explores how technology is reshaping our understanding of what it means to read. Digital reading is increasingly popular. Reading onscreen has many virtues, including convenience, potential cost-savings, and the opportunity to bring free access to books and other written materials to people around the world. Yet, Baron argues, the virtues of eReading are matched with drawbacks. Users are easily distracted by other temptations on their devices, multitasking is rampant, and screens coax us to skim rather than read in-depth. What is more, if the way we read is changing, so is the way we write. In response to changing reading habits, many authors and publishers are producing shorter works and ones that don't require reflection or close reading.In her tour through the new world of eReading, Baron weights the value of reading physical print versus online text, including the question of what long-standing benefits of reading might be lost if we go overwhelmingly digital. She also probes how the internet is shifting reading from being a solitary experience to a social one, and the reasons why eReading has taken off in some countries, especially the United States and United Kingdom, but not others, like France and Japan. Reaching past the hype on both sides of the discussion, Baron draws upon her own cross-cultural studies to offer a clear-eyed and balanced analysis of the ways technology is affecting the ways we read today--and what the future might bring.
Reading --- Educational technology --- Tablet computers. --- Computer-assisted instruction. --- Interdisciplinary approach in education. --- Integrated curriculum --- Interdisciplinarity in education --- Interdisciplinary studies --- Curriculum planning --- Holistic education --- CAI (Computer-assisted instruction) --- Computer-aided instruction --- Computer-assisted learning --- Computer based instruction --- Computer-enhanced learning --- Electronic data processing in programmed instruction --- ILSs (Integrated learning systems) --- Integrated learning systems --- Microcomputer-aided instruction --- Microcomputer-assisted instruction --- Microcomputer-assisted learning --- Microcomputer-based instruction --- Teaching --- Education --- Programmed instruction --- Telematics --- Pad computers --- Slate computers --- Tablets (Computers) --- Laptop computers --- Instructional technology --- Technology in education --- Technology --- Educational innovations --- Instructional systems --- Language arts --- Elocution --- Technological innovations. --- Data processing --- Aids and devices --- Study and teaching --- Documentation and information --- Didactic strategies --- Tablet computers --- Computer-assisted instruction --- Interdisciplinary approach in education --- Technological innovations --- Information user --- Sociology of leisure --- Audiovisual methods --- Didactics of Dutch --- leesprocessen --- e-books --- leesgedrag --- mediagebruik --- lezen --- literatuuronderzoek --- leesvoorwaarden --- technisch lezen
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|