Narrow your search
Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
Informatievaardigheden : informatie zoeken, selecteren en beoordelen
Authors: ---
ISBN: 9789043034081 Year: 2015 Publisher: Amsterdam Pearson

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek bevat een selectie uit 'Deskresearch' van Maarten van Veen en Kees Westerkamp ten behoeve van de studenten van de studenten Management en Technologie van de UC Leuven-Limburg.


Book
Schrijven in stappen : handboek voor de verslaglegging van literatuuronderzoek
Author:
ISBN: 9789462365025 Year: 2015 Publisher: Amsterdam Boom Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Schrijven in stappen biedt een gedetailleerde beschrijving van de stappen die gezet kunnen worden om een goed literatuurverslag te maken. Uitgaande van de drie schrijfrondes - voorbereiden, schrijven en herschrijven - geeft de auteur aan hoe studenten van een onderwerp tot een complete tekst kunnen komen. Daarbij worden van elke stap alle uit te voeren activiteiten beschreven. Met behulp van de per ronde opgenomen checklist kan de schrijver eenvoudig het resultaat van zijn eigen stappen controleren.Voor deze vierde druk is dankbaar gebruikgemaakt van adviezen van docenten van de verschillende faculteiten, scholen en opleidingen waar studenten werken met het boek. Zo wordt eerder stilgestaan bij het (online) zoeken naar literatuur en uitgebreider ingegaan op het vinden, beoordelen en vastleggen van verschillende soorten (digitale) bronnen. De gebruikte verwijsstijl is die van de American Psychological Association (APA).DoelgroepDit boek is met name interessant voor studenten aan bestuurskundige, bedrijfskundige of sociaal-wetenschappelijk geörienteerde opleidingen. Daarnaast is het ook geschikt voor iedereen die zich beroepshalve bezighoudt met verslaglegging.Bron : http://www.boomlemma.nl


Book
Le travail universitaire en littérature française : la recherche : méthologie et outils
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789038224664 9038224664 Year: 2015 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ce guide de rédaction d’un travail universitaire a pour ambition de présenter quelques outils et clés qui doivent permettre à l’étudiant de mener à terme une recherche scientifique portant sur une oeuvre littéraire dans le domaine du français. Il met l’accent sur la redaction d’un mémoire de bachelier ou d’un mémoire de Master, mais la méthodologie et les outils sont également utiles pour la redaction d’un commentaire de texte moins vaste.


Book
Words onscreen : the fate of reading in a digital world
Author:
ISBN: 9780199315772 0199315787 0199315779 1322411948 9781322411941 9780199315765 0199315760 9780199315789 Year: 2015 Publisher: Oxford, England : Oxford University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

People have been reading on computer screens for several decades now, predating popularization of personal computers and widespread use of the internet. But it was the rise of eReaders and tablets that caused digital reading to explode. In 2007, Amazon introduced its first Kindle. Three years later, Apple debuted the iPad. Meanwhile, as mobile phone technology improved and smartphones proliferated, the phone became another vital reading platform.In Words Onscreen, Naomi Baron, an expert on language and technology, explores how technology is reshaping our understanding of what it means to read. Digital reading is increasingly popular. Reading onscreen has many virtues, including convenience, potential cost-savings, and the opportunity to bring free access to books and other written materials to people around the world. Yet, Baron argues, the virtues of eReading are matched with drawbacks. Users are easily distracted by other temptations on their devices, multitasking is rampant, and screens coax us to skim rather than read in-depth. What is more, if the way we read is changing, so is the way we write. In response to changing reading habits, many authors and publishers are producing shorter works and ones that don't require reflection or close reading.In her tour through the new world of eReading, Baron weights the value of reading physical print versus online text, including the question of what long-standing benefits of reading might be lost if we go overwhelmingly digital. She also probes how the internet is shifting reading from being a solitary experience to a social one, and the reasons why eReading has taken off in some countries, especially the United States and United Kingdom, but not others, like France and Japan. Reaching past the hype on both sides of the discussion, Baron draws upon her own cross-cultural studies to offer a clear-eyed and balanced analysis of the ways technology is affecting the ways we read today--and what the future might bring.

Keywords

Reading --- Educational technology --- Tablet computers. --- Computer-assisted instruction. --- Interdisciplinary approach in education. --- Integrated curriculum --- Interdisciplinarity in education --- Interdisciplinary studies --- Curriculum planning --- Holistic education --- CAI (Computer-assisted instruction) --- Computer-aided instruction --- Computer-assisted learning --- Computer based instruction --- Computer-enhanced learning --- Electronic data processing in programmed instruction --- ILSs (Integrated learning systems) --- Integrated learning systems --- Microcomputer-aided instruction --- Microcomputer-assisted instruction --- Microcomputer-assisted learning --- Microcomputer-based instruction --- Teaching --- Education --- Programmed instruction --- Telematics --- Pad computers --- Slate computers --- Tablets (Computers) --- Laptop computers --- Instructional technology --- Technology in education --- Technology --- Educational innovations --- Instructional systems --- Language arts --- Elocution --- Technological innovations. --- Data processing --- Aids and devices --- Study and teaching --- Documentation and information --- Didactic strategies --- Tablet computers --- Computer-assisted instruction --- Interdisciplinary approach in education --- Technological innovations --- Information user --- Sociology of leisure --- Audiovisual methods --- Didactics of Dutch --- leesprocessen --- e-books --- leesgedrag --- mediagebruik --- lezen --- literatuuronderzoek --- leesvoorwaarden --- technisch lezen

Listing 1 - 4 of 4
Sort by