Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In 'Sterke verhalen, sterke leiders' geeft Raf Stevens aan dat storytelling het instrument bij uitstek is voor de leiders van de 21ste eeuw. Niet voor niets noemden de gezaghebbende magazines Harvard Business Review en Entrepreneur storytelling de belangrijkste eigenschap van hedendaagse managers. In zijn boek rekent Raf af met de weerstand die her en der nog tegen storytelling bestaat.Hij geeft in vijf praktische hoofdstukken, op basis van zijn praktijkervaring, dé belangrijkste tips om via efficiënte storytelling tot innovatie en verandering te komen.Volg deze 5 krachtlijnen uit het boek naar efficiënte storytelling:- Data versterken met verhalen.- Je ego niet in de weg laten staan van je verhalen.- Kiezen voor pull-verhalen en niet in de valkuil van de push-verhalen trappen.- Luisteren naar verhalen om zo een verhaalcultuur te ontwikkelen.- De fictie overlaten aan Hollywood.In dit boek staat Raf Stevens uitgebreid bij die vijf krachtlijnen stil. En dat op een manier die ook wie nog niet in storytelling gelooft, over de streep zal halen. "Er zijn steeds meer getuigenissen van grote leiders die perfect de kracht van storytelling illustreren", zegt Raf. "Zo laat Sheila Babnis, wereldwijd hoofd strategische innovatie bij Roche, er geen twijfel over bestaan dat storytelling voor haar het strategische instrument bij uitstek is om heel wat (innovatie-)doelstellingen een stuk gemakkelijker te bereiken."Verhalen hebben, omdat ze al eeuwenlang in onze genen zitten, de unieke kracht om een connectie te leggen met mensen, en om vanuit die connectie ook aan de basis te liggen van betrokkenheid en dialoog. Boodschappen die verpakt zijn in een verhaal, worden veel gemakkelijker onthouden. Verhalen hebben een veel grotere impact dan theorie, buzzwoorden, jargon en modellen.Het geweldige is: verhalen zijn overal te vinden. Daardoor kan elke leider het concept storytelling gebruiken om resultaten te bereiken. Het boek 'Sterke verhalen, sterke leiders' lezen is daarvoor alvast een eerste belangrijke stap.Bron : http://www.managementboek.nl
Storytelling --- Handbooks, manuals, etc. --- Leidinggeven --- Managementvaardigheden --- Veranderingsmanagement --- Externe communicatie --- Leiderschap
Choose an application
Choose an application
Dit boek beschrijft wat communicatie betekent voor organisatiedilemma's en welke rol een bachelor of master Communicatie daarin kan vervullen. Geschreven voor studenten van opleidingen in het hoger onderwijs op het gebied van communicatie of economie. Waarom kiezen voor De communicatieprofessional? koppeling met bedrijfskunde; wetenschappelijke onderbouwing; aansluiting op het gehele beroepenveld. Deze eerste editie van De communicatieprofessional beschrijft het communicatievak vanuit drie perspectieven. Het boek laat zien hoe communicatie organisaties en leidinggevenden sterker maakt. Vervolgens komt het beroepenveld voor communicatieprofessionals aan bod aan de hand van beschrijvingen van tien verschillende beroepen van communicatieprofessionals. Tot slot is uitgewerkt hoe communicatieprofessionals betrokkenheid creëren door de dialoog met consumenten, burgers en medewerkers. Alle gepresenteerde informatie is wetenschappelijk onderbouwd. De communicatieprofessional richt zich op studenten van universitaire en hbo-opleidingen die worden opgeleid tot communicatieprofessional. Te denken valt aan opleidingen als Communicatie, Communicatie en Multimedia Design, Media en Entertainment Management en Media, Informatie en Communicatie. De bedrijfskundige benadering waarvoor de auteur heeft gekozen, maakt het boek echter ook geschikt voor studenten die een economische opleiding in het hoger onderwijs volgen.
Communicatiemanagement --- Organisatieleer --- Communicatie --- Communicatietheorieën --- Interne communicatie --- Externe communicatie --- Crisiscommunicatie --- Bedrijfscommunicatie --- Communicatie.
Choose an application
1. Introduction - 2. Etat des lieux - 3. Devenir un gestionnaire des communautés - 4. Les compétences et les qualités humaines principales d'un community manager - 5. Préparer le lancement d'une communauté - 6. Définir le plan d'action - 7. Animer - 8. Définir une stratégie de contenus - 9. Former les membres de la communauté aux nouvelles méthodes de travail - 10. Mesurer les résultats - 11. Des communautés pour des besoins différents - 12. Questions les plus fréquemment posées - Conclusion
Information (communication) Informatie (communicatie) --- Réseaux Netwerken. --- Technologie de l'information Informatietechnologie. --- Communication externe Externe communicatie. --- Réseaux Netwerken --- Technologie de l'information Informatietechnologie --- Communication externe Externe communicatie --- Communicatie : Communicatiekanaal (indeling communicatie) --- Communication : Canal de communication (répartition de la communication)
Choose an application
Veel organisaties doen maar wat als het gaat om social media. Ze hebben geen duidelijk beeld van wat ze met die inspanningen willen bereiken. Natuurlijk, het gaat vaak over meer omzet of minder kosten, maar er is geen direct verband tussen actie en resultaat. Marco Frijlink en Wilco Verdoold ontwikkelden daarom een slim en praktisch model dat is gebaseerd op twaalf afgeleide doelstellingen, zoals naamsbekendheid vergroten of productiviteit verbeteren. Die doelstellingen zijn verdeeld in drie categorieën: klant, omgeving en organisatie. Voor elke doelstelling geven ze aan welke activiteiten op social media die doelstelling helpen realiseren. Het model is uitvoerig onderzocht en getest in de praktijk - en het werkt! Dit boek is de langverwachte wegwijzer voor iedereen die social media gerichter wil inzetten om specifieke bedrijfsdoelen te verwezenlijken.Bron : http://www.bol.com
Sociale media --- Bedrijfscommunicatie --- Corporate communication --- Bedrijfsstrategieën --- Zakelijke communicatie --- Sociale communicatie --- Externe communicatie --- Bedrijfsstrategie --- Schrijven --- Tekst --- Internet en ondernemingen
Choose an application
Successful exchange relationships between organizations and their various partners in those exchanges - suppliers, customers, employees, or a wide variety of other types of exchange partners - have become critical to the overall success of organizations in an economy that is increasingly global, hypercompetitive, and evolutionary. This Handbook describes the emergence of relationship marketing as an area of increasing interest, and outlines its potential and future development as a key tool for businesses. Relationship marketing is an approach to increase long-term profitability through loyal customers. With increased customer retention, fewer resources need to be invested in acquiring new customers and marketing costs go down. The Handbook of Relationship Marketing brings together contributions from some of the leading figures in the field to analyze the role of marketing with suppliers and customers, as well as internal and lateral partners. The Handbook will appeal to scholars and students of marketing and business. It will also be a useful resource for practitioners looking to exploit relationship marketing for better customer retention.
Choose an application
Crises happen, and when they do organizations must be prepared to communicate effectively with their internal and external stakeholders, and with the public. Today, crisis communication has evolved from a public relations paradigm of reactive image control to an examination of both internal and external communication, which requires proactive as well as reactive planning..This innovative text adds theoretical coverage and practical application to the more traditional study of crisis communication through case analysis..It prepares students by:.--providing a theoretical framework for understanding crisis communication.--examining the recommendations of academics and practitioners.--reviewing cases that required effective communication during crises.--describing the steps and stages for communication planning..Crisis Communication is designed for upper undergraduate students and does not require familiarity with relevant theory. Each chapter includes Chapter Objectives, Case Study, Practitioner Perspective, and Exercises, and an online Instructor's Manual is available to adopters.
Communication in organizations. --- Crisis management. --- #SBIB:309H250 --- Crises --- Management of crises --- Management --- Problem solving --- Conflict management --- Organizational communication --- Organization --- Interne en externe communicatie: algemene werken --- Communication in organizations --- Crisis management
Choose an application
L'importance des médias sociaux rend incontournable le community manager. Il est la clé de voûte de la communication, du marketing, de l'expérience client, et plus globalement de la transformation interne des organisations. Principes et méthodes du community management Apprenez les dix commandements du community management. Les facettes du métier Découvrez les différents rôles du community manager, selon la taille et le secteur d'activité de votre organisation. Les outils de travail Apprenez comment utiliser les médias sociaux et découvrez les outils pour les gérer. Les indicateurs clés Identifiez les indicateurs de mesure pour évaluer vos résultats et optimiser vos actions. Cette 3e édition propose de nouveaux cas, des outils méthodologiques et des analyses sur les tendances de fond pour mieux comprendre les enjeux du community management
Communication in marketing --- Internet marketing --- Electronic villages (Computer networks) --- Branding (Marketing) --- Communication en marketing --- Marketing sur Internet --- Communautés virtuelles --- Stratégie de marque --- Online social networks --- Marketing Marketing --- Internet Internet --- Communication externe Externe communicatie --- Client Klant --- Communautés virtuelles --- Stratégie de marque
Choose an application
"The Routledge Handbook of Strategic Communication provides the first comprehensive review of research in the strategic communication domain and offers educators and graduate-level students a compilation of approaches to and studies of varying aspects of the field. The volume provides insights into ongoing discussions that build an emerging body of knowledge.Focusing on the metatheoretical, philosophical, and applied aspects of strategic communication, the sections in the volume cover: Conceptual foundations-Institutional and organizational dimensions-Impact of organizational variables-Domains of practice-Outlooks for future studyAn international set of authors contributes to this volume, illustrating the broad arena in which this work is taking place. A timely volume surveying the current state of scholarship, this Handbook is essential reading for scholars in strategic communication at all levels of experience"--
Communication in organizations --- Communication in management --- Business communication --- Communication in organizations. --- Communication in management. --- Business communication. --- #SBIB:309H250 --- Administrative communication --- Communication, Administrative --- Communication, Business --- Communication, Industrial --- Industrial communication --- Communication --- Communication in industry --- Managerial communication --- Management --- Organizational communication --- Organization --- Interne en externe communicatie: algemene werken --- BUSINESS & ECONOMICS --- LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES --- Public Relations. --- Communication Studies. --- Business & economics --- Language arts & disciplines --- Public relations. --- Communication studies. --- Mass communications
Choose an application
Ethnology. Cultural anthropology --- Organization theory --- Anthropologie appliquée --- #SBIB:309H250 --- #SBIB:316.334.2A500 --- Interne en externe communicatie: algemene werken --- Organisatiesociologie: algemeen --- Organizational sociology --- Applied anthropology --- Business anthropology --- Organizational sociology. --- Applied anthropology. --- Business anthropology. --- Ethnologie --- Sociologie des organisations --- Travail --- Méthodologie --- Anthropologie --- Sociologie des organisations. --- Anthropologie appliquée. --- Méthodologie. --- Anthropologie. --- Anthropologie appliquée. --- Méthodologie.
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|