Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
In de behandeling van stotterende kinderen is het onontbeerlijk de ouders actief als medewerkers in te schakelen.In een eerste gedeelte van dit boek wordt stilgestaan op de verantwoording van zulke stelling. In een tweede gedeelte van dit werk wordt beschreven hoe precies ouders betrokken worden in de behandeling voor hun kind. De hoofdmoot van de interventies gaat over de medewerking van de ouders in de therapiesessies met het kind en thuis. De methodiek van de interventies wordt aangegeven vanuit het oogpunt van leerprocessen en van gedragscomponenten die bij ouders voor wijziging aan de orde zijn. Een tweede noodzakelijke en heel belangrijke interventie is het ouderprogramma in groep. Sinds het begin van de ontwikkeling is dit geëvolueerd naar een programma dat kadert in de sociale cognitieve gedragstherapie voor stotteren.Het ouderprogramma zoals het door de auteur is ontwikkeld wordt in detail duidelijk gemaakt. Er wordt ingegaan op organisatorische vereisten, het verloop van programma zelf en de effectmetingen ervan. Een ander deel dat nut bewijst is het bijsturen van de behandeling door individuele begeleiding van ouders. Zowel uit de verantwoording van de rol van ouders bij stotteren als door de effectmetingen van het ouderprogramma komt naar voor dat ouders onontbeerlijk zijn als medewerkers in de stottertherapie voor hun kind.De interventies die in het boek zijn beschreven, worden duidelijk gemaakt door klinische voorbeelden uit therapie en ouderprogramma die geput zijn uit meer dan 35 jaar ervaring.
Choose an application
Stotteren --- Stottertherapie --- Kind
Choose an application
Stotteren --- Orthopedagogics --- spraakstoornissen --- kleuters --- stotteren --- #KVHB: Testotheek LA --- #KVHB: Test stotteren --- #KVHB: Didactisch materiaal --- testmateriaal --- logopedie
Choose an application
Stuttering --- Speech therapy --- Research --- Methodology --- PXL-Healthcare 2016 --- spraakstoornissen --- volwassenen --- stotteren --- Stotteren --- Taalstoornissen --- Broddelen --- Zelfhulp --- broddelen --- logopedie --- Taalstoornis
Choose an application
Kinderen die stotteren geraken vaak niet uit hun woorden. Dat valt op in een klas of als je een broodje kaas wil bestellen in de winkel. Bij de ene zijn het woorden meteen K en bij de andere woorden met een T. Hoeveel kinderen zijn er niet die dan toch maar geen mayonaise bestellen bij de frieten omdat juist dat een moeilijk woord is.
Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- stotteren --- Spraakstoornissen --- Stotteren --- 463.4 --- spraakproblemen --- Spraak- en taalgebrekkigen --- Spraakstoornis --- Primary education
Choose an application
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|