Narrow your search

Library

LUCA School of Arts (2)

Odisee (2)

Thomas More Kempen (2)

Thomas More Mechelen (2)

UCLL (2)

VIVES (2)

KU Leuven (1)

UCLouvain (1)

ULB (1)

VUB (1)


Resource type

book (4)


Language

English (3)

French (1)


Year
From To Submit

2015 (4)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
Avoir vingt ans en 2020
Authors: ---
ISBN: 9782916842257 291684225X Year: 2015 Publisher: Paris: Temps Présent,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

La vie d’un village en milieu rural... Le décor est planté et cette bande dessinée nous permettra de suivre Julien, Élise, leurs parents, leurs amis, dans un moment de leur vie. Rythmée par les 4 saisons, l’histoire nous amènera de la production d’une tomate à la rencontre avec les correspondants russes de Julien. Surtout, une mystérieuse découverte sera l’objet de plein d’évolutions dans la vie du village et des habitants. Cette histoire est la transformation en bande dessinée du Rapport d’Orientations du MRJC, Mouvement Rural de Jeunesse Chrétienne. Fruit d’un travail d’une année avec un dessinateur, cette réalisation témoigne de l’engagement de centaines de jeunes militants de l’association en faveur de la transformation de notre société.


Book
Elevation: 6,040
Author:
ISBN: 1680030507 9781680030501 9781680030495 1680030493 Year: 2015 Publisher: Huntsville, Texas : Texas Review Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Educating the Chinese individual : life in a rural boarding school
Author:
ISBN: 9780295994093 9780295994086 0295994096 0295994088 Year: 2015 Publisher: Seattle, WA ; London : University of Washington Press,


Book
Educating the Chinese individual : life in a rural boarding school
Author:
ISBN: 0295805439 9780295805436 9780295994086 0295994088 9780295994093 0295994096 Year: 2015 Publisher: Seattle, Washington ; London, England : University of Washington Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In twenty-first-century China, socialist educational traditions have given way to practices that increasingly emphasize the individual. This volume investigates that trend, drawing on Hansen's fieldwork in a rural high school in Zhejiang where students, teachers, and officials of different generations, genders, and social backgrounds form what is essentially a miniature version of Chinese society. Hansen paints a complex picture of the emerging “neosocialist” educational system and shows how individualization of students both challenges and reinforces state control of society.

Listing 1 - 4 of 4
Sort by