Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
In het katholieke godsdienstonderwijs is er een groeiende aandacht voor interreligieus en interlevensbeschouwelijk leren. Leerkrachten krijgen steeds meer te maken met de religieuze verscheidenheid, in de samenleving en in de klas. Openheid, interesse voor andere levensbeschouwingen, dialoog, ontmoeting en tolerantie staan centraal. In de omgang met andere gelovigen worden overeenkomsten en verschillen duidelijk tussen het eigen geloof en dat van anderen. Het is door die vergelijking dat men het geloven en de levenswijze van andere gelovigen leert kennen en waarderen. In dit boek worden elementen aangeboden die van betekenis zijn voor de verhouding tussen christendom en islam, om zo kansen te bieden tot ontmoeting en dialoog.
Didactics of religion --- Islam --- Didactics of primary education --- Christendom en islam --- C1 --- islam --- katholicisme --- Katholicisme --- godsdienst --- Godsdienst --- Lager onderwijs --- Godsdienstonderricht --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- 244.5 --- christendom --- 210 --- Christendom --- dialoog --- 238.3 --- Religies : dialoog --- Kerken en religie --- Catechese - Godsdienstonderwijs --- katholicisme - catechese, catechismussen en godsdienstonderwijs --- PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- didactiek: godsdienst, levensbeschouwing --- Basisonderwijs --- Interculturaliteit --- Geloofsopvoeding --- Ethiek --- Kunst --- Symboliek --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Verpleegkunde --- Maatschappij --- Politiek --- Seksualiteit --- Theater --- Wetenschap --- Architectuur --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Historische kritiek --- Man --- Film --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Voeding --- Media --- Kleuter --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Geschiedenis --- Voorlichting
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|