Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
In het hoger onderwijs is het competentiegericht opleiden reeds een aantal jaar de norm: we verwachten van studenten een bepaald niveau van competenties vooraleer zij zich op de arbeidsmarkt kunnen begeven. Werken aan competenties zorgt dus voor de professionele ontwikkeling van studenten.Maar naast deze professionele ontwikkeling gaan er steeds meer stemmen op om aandacht te hebben voor de persoonlijke ontwikkeling van studenten door hun talenten te stimuleren.De aandacht voor talenten is de laatste jaren enorm toegenomen, eerst in de psychologie en de bedrijfswereld, maar stilaan ook in het onderwijs. Het overkoepelende uitgangspunt bij een dergelijke talentgerichte visie is: vertrekken vanuit wat iemand niet kan, heeft een negatieve invloed op die persoon; vertrekken vanuit wat iemand wel kan, heeft een positieve invloed.Met dit boek krijg je als docent of opleidingsteam zicht op de meerwaarde en de mogelijkheden van talentgerichte begeleiding. Bovendien is het mogelijk om - passend bij de opleidingsspecifieke context en noden - methoden en werkvormen uit te kiezen die talentontwikkeling bij studenten stimuleren.De fiches met werkvormen zijn eveneens apart te verkrijgen als een werkboek waarmee de studenten aan de slag kunnen.Bron : http://www.acco.be
studentenbegeleiding --- competenties --- didactiek --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Begaafdheid --- Onderwijs en arbeidsmarkt --- Leerlingbegeleiding --- Competentiegericht onderwijs --- Hoger onderwijs --- Studentenbegeleiding --- hoger onderwijs --- Begeleiding(Coaching) --- Talenten --- 489 --- 489.52 --- #PBIB:+110.71 --- 371.048 --- 371.13 --- 489.4 --- talentgericht onderwijs --- talenten --- 371.13 Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- 371.048 Onderwijsbegeleiding. Schoolbegeleiding. Onderwijsadviezen. Pms centra. Keuze studierichting. Schoolkeuze. Studiekeuze. Schoolorientering. Beroepsvoorlichting. Beroepskeuze --- Onderwijsbegeleiding. Schoolbegeleiding. Onderwijsadviezen. Pms centra. Keuze studierichting. Schoolkeuze. Studiekeuze. Schoolorientering. Beroepsvoorlichting. Beroepskeuze --- Hoger onderwijs; algemeen --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- Studiebegeleiding --- Onderwijs : Didactiek : Hoger onderwijs : Algemeen --- PXL-Music 2015 --- Talentontwikkeling --- Onderwijs --- Talent --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Op een dag landt de avontuurlijke pinguïn Pablo op de Noordpool. Hij ontmoet daar Bob, een ijsbeer die niet weet wat zijn kwaliteiten zijn. Samen besluiten ze op zoek te gaan naar de kwaliteiten van Bob en vertrekken ze op een spannende ontdekkingstocht.
genre-thema"">
Choose an application
Zowel scholen, leerkrachten als ouders streven naar een warm en sterk schoolklimaat. Ze willen van de school een plek maken waar het kind zich goed kan voelen, waar het zichzelf kan zijn en vertrouwen kan hebben in zichzelf, zijn klasgenoten en de begeleiders. Pesterijen horen niet thuis in zo’n schoolklimaat: ze verzieken de klassfeer waardoor kinderen zich niet veilig kunnen voelen op school en hun zelfvertrouwen kunnen verliezen.Het lessenpakket ‘Onze klas, ons team’ is een totaalaanpak met concrete materialen voor leerkrachten om een positieve groepsvorming te stimuleren. Op basis van ervaringen en kennis die de kinderen opdoen in de klas, verwerven ze gaandeweg inzichten, vaardigheden en een juiste attitude ten aanzien van zichzelf en de klasgroep.Per leerjaar bestaat het pakket uit 9 thema’s die doelgericht uitgewerkt zijn op maat van die specifieke doelgroep. Op basis van deze thema’s wordt het hele schooljaar door gewerkt aan:• samenwerken, respect tonen voor elkaar, afspraken maken, vertrouwen in de groep;• gevoelens;• groepsdynamiek;• leren omgaan met verschillen;• effectief communiceren;• herkennen van pesten;• signaleren en bespreekbaar maken van pesten;• verwerven van inzicht in de rol van de groep bij het in stand houden van pesten en andere groepsproblemen;• oplossen van conflicten en pestsituaties (als groep en individueel).
#PBIB:+108.31 --- 454.9 --- pesten --- sociale vaardigheden --- Sociale vaardigheden --- Pesten --- Klasklimaat --- leefsleutels --- sociale vaardigheden (ler) --- pesten (ler) --- schoolklimaat --- Conflicten --- groepscohesie --- 455.1 --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- 478.9 --- didactiek --- conflicten --- didactiek basisonderwijs - overige vormingsgebieden --- 478.8 --- #BSCH: vak: didactiek --- Didactics of social education --- Primary education
Choose an application
Deze vrolijk geïllustreerde uitgave staat vol met ideeën en oefeningen die het geven van positieve aandacht bevorderen. Het is mooi om te zien hoe belonend het voor kinderen is als ze dagelijks anderen positieve aandacht geven, bijvoorbeeld door anderen te helpen of complimenten te geven, of zonder oordeel te luisteren. Als kinderen, maar ook volwassenen (!) zelf een vol emmertje hebben en leren hoe ze het emmertje van anderen kunnen vullen, ervaren ze namelijk dat niet alleen de ander daar gelukkig van wordt, maar zij zelf ook. Met dit positieve lees-, leer en doeboek gaan de kinderen (al dan niet met behulp van een volwassene) zelf aan de slag met metaforen als emmertjes vullen, emmertjes scheppen, het onzichtbare dekseltje en de schepjesmachine, en leren ze hoe ze een Mega-Emmertjesvuller kunnen worden. Bij het boek horen lesideeën die ingezet kunnen worden bij lessen voor sociaal-emotioneel leren en persoonlijkheidsontwikkeling, of om positieve relaties te versterken. Ze passen ook mooi binnen het groene preventieniveau van Positive Behavior Support. Voor kinderen van 3 tot 12 jaar op school, thuis en in buitenschoolse opvang.
emotionele opvoeding --- kleuteronderwijs --- Educational sciences --- sociale vaardigheden --- persoonlijkheidsontwikkeling --- kinderen --- #PBIB:+108.31 --- 433.4 --- Opvoedingsstijlen --- Feedback --- Sociaal-emotionele opvoeding --- positief denken --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Positief denken --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Pedagogiek
Choose an application
In het boek 'Mama, papa, weet je ... ? Ik heb kwaliteiten! vinden ouders, leraren en begeleiders inspiratie om kwaliteiten te ontdekken bij jonge kinderen. Hiervoor gebruiken de auteurs het oplossingsgericht model en het kernkwadrantenmodel. Beiden geven een verrassende kijk op het gedrag van kinderen. Deze visie versterkt het positief zelfbeeld en een goed gevoel bij kinderen, maar zet ook de volwassenen rondom het kind aan om het kind anders te benaderen.
417 --- Competenties --- Creativiteit --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kernkwaliteiten --- kwaliteiten --- psychologie --- kinderen --- onderwijs --- oplossingsgericht model --- kernkwadrantenmodel --- #PBIB:+108.31 --- Persoonlijkheidsleer --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- PXL-Education 2016 --- didactische principes --- oplossingsgericht werken --- opvoeding --- gedrag --- Social psychology --- Personality development --- Educational sciences --- socio-emotionele opvoeding --- orthopedagogiek --- sociale weerbaarheid --- zelfbeeld --- relationele vorming --- persoonlijkheidsontwikkeling --- Talenten --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Oplossingsgericht werken --- Kernkwadranten --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Talent --- Kernkwadrant --- Didactiek.
Choose an application
School management and organization. --- Educational leadership. --- Academic achievement. --- Academic performance --- Academic progress --- Academic success --- Academic underachievement --- Achievement, Academic --- Achievement, Scholastic --- Achievement, Student --- Educational achievement --- Performance, Academic --- Progress, Academic --- Scholastic achievement --- Scholastic success --- School achievement --- School success (Academic achievement) --- Student achievement --- Success, Academic --- Success, School (Academic achievement) --- Success, Scholastic --- Underachievement, Academic --- Performance --- Success --- College leadership --- Education leadership --- School leadership --- Leadership --- Administration, Educational --- Educational administration --- Inspection of schools --- Operation policies, School --- Policies, School operation --- School administration --- School inspection --- School operation policies --- School organization --- Schools --- Education --- Management --- Organization --- Inspection --- Management and organization --- School management and organization --- Educational leadership --- #SBIB:316.334.1O220 --- #SBIB:316.334.1O225 --- #SBIB:35H302 --- #SBIB:35H433 --- Evaluation --- Organisatie van het onderwijs: algemeen --- Organisatie van het onderwijs: doelmatigheid, effectiviteit, efficiëntie --- Organisatieleer: processen --- Beleidssectoren: onderwijs- en onderzoeksbeleid
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|