Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Working with families, carers, groups and communities is something all social work students must prepare for. Written to guide them through these varied and complex groupwork situations, this book explores the knowledge, skills and values required for groupwork practice. Divided into two parts, the first provides students with an understanding of groupwork, its concepts and contexts, while the second takes the student step-by-step through groupwork practice, from planning and preparation, to starting out, facilitating and finally ending work with a group.www.sage.uk
Sociaal werk (beroep) --- Praktijk --- Groepswerk (maatschappelijk werk)
Choose an application
Top Team bedrijfssimulaties staan voor spelend leren ondernemen en worden momenteel met veel succes toegepast in honderden Vlaamse scholen, hogescholen en universiteiten. De deelnemers aan een Top Team bedrijfsspel worden in groepen verdeeld en elke groep leidt een eigen onderneming. Elke deelnemer is verantwoordelijk voor een eigen vakgebied en voor de communicatie met andere directieleden.
Business economics --- Didactics of economy --- bedrijfseconomie --- didactiek --- managers --- Bedrijfsbeheer. --- Onderwijs en ondernemingen. --- Groepswerk --- Ondernemen. --- Ondernemingen.
Choose an application
Top Team bedrijfssimulaties staan voor spelend leren ondernemen en worden momenteel met veel succes toegepast in honderden Vlaamse scholen, hogescholen en universiteiten. De deelnemers aan een Top Team bedrijfsspel worden in groepen verdeeld en elke groep leidt een eigen onderneming. Elke deelnemer is verantwoordelijk voor een eigen vakgebied en voor de communicatie met andere directieleden.
Groepswerk --- Leerboek. --- Management. --- Ondernemen. --- Onderwijs en ondernemingen. --- Ondernemingen. --- Didactics of economy --- Business economics --- managers --- bedrijfseconomie --- didactiek
Choose an application
Begeleiden van groepen. Groepsdynamica in praktijk is volledig herzien en geactualiseerd. Deze klassieker op het gebied van groepsdynamica is een handzame en complete encyclopedie. Na een algemene inleiding over begeleiding van groepsprocessen komen in alfabetische volgorde 41 thema’s aan bod, zoals besluitvorming, communicatie, feedback, groepsontwikkeling, interventies, leiderschap en teambuilding. Nieuw zijn de thema’s online groepswerk, groepsprocessen in de schoolklas, professioneel omgaan met emoties en methodisch handelen. Op heldere wijze geeft Begeleiden van groepen antwoord op veelgestelde vragen. Wat kan een groepsleider bijdragen aan de ontwikkeling van een groep? Hoe bevordert hij de samenwerking tussen de leden? Hoe gaat hij om met spanningen? Op de bijbehorende website staan ruim 130 meerkeuzevragen, ondersteunende documenten als schema´s, tips en tools en hyperlinks naar videomateriaal. Dit inspirerende boek maakt de groepsleider wegwijs in de wereld van de groepsdynamica. Het is daarom onmisbaar voor elke professional die met groepen werkt of daarvoor in opleiding is. Jan Remmerswaal (1945) is sociaalpsycholoog. Als opleider, trainer, docent en adviseur is hij de afgelopen dertig jaar betrokken geweest bij een groot aantal opleidingen en cursussen in het Hoger Onderwijs en binnen bedrijfsgerichte opleidingen. Hij publiceerde twaalf boeken, waaronder het Handboek groepsdynamica. Ook schreef hij Persoonsdynamica. Professioneel omgaan met emoties
Primary groups --- Social welfare methods --- besluitvorming --- feedback --- sociale vaardigheden --- groepsdynamica --- leidinggeven --- groepswerk --- groepscommunicatie --- groepsprocessen
Choose an application
In actie! is een handige toolbox voor activerende werkvormen. Met deze toolbox kan je op een speelse manier een groep (van maximaal 24 personen) verdelen in kleinere groepen van twee, drie, vier of zes personen. Daarnaast biedt de toolbox ook mogelijkheden om interactief met groepen aan de slag te gaan.Bron: https://www.pelckmans.be/in-actie.html#gref
Activerende didactische werkvormen --- Activerende werkvormen --- Groepsvorming --- Groepswerk --- Coöperatief leren --- Groepsdynamiek --- Teambuilding
Choose an application
Groepswerk met jongeren is effectiever dan 1-op-1-begeleiding. Maar ondanks een lange traditie in het werken met groepen jongeren is de systematische methodiekontwikkeling ervan tot nu toe beperkt gebleven. Het vertalen van de theorie over groepswerk en over groepsdynamica naar praktische handelingskennis voor het begeleiden van groepen jongeren in de leeftijd van 10 tot en met 23 jaar, blijkt lastiger dan gedacht. Dit boek bundelt wat de afgelopen decennia is geschreven over de betekenis en uitvoering van groepswerk met jongeren in het domein van de vrije tijd. Daarbij ligt het accent op het jongerenwerk, waarin al meer dan honderd jaar het begeleiden van groepen jongeren bij het volwassen worden in de samenleving centraal staat.Het boek geeft antwoord op vragen als: Wat is de pedagogische opdracht van groepswerk met jongeren? Voor welke doelen wordt het groepswerk ingezet? Wat is de invloed van sociale professionals op het groepsproces? Hoe verdienen zij het gezag? Op welke manieren beïnvloeden zij de dynamiek van de groep? En: wat is er bekend over de resultaten?
jeugdwerk --- groepswerk --- Age group sociology --- wijken --- buurtwerk --- sociaal-cultureel werk --- Social welfare methods --- welzijnswerk, methoden --- groepsdynamica --- Jongerenwerk --- 323 --- jeugdzorg --- Groepswerk --- 361.1 --- 361.13 --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- Jeugd --- Groepsdynamiek --- Vrije tijd --- Opbouwwerk --- Jeugdwerk --- Jongere --- Groepswerk (maatschappelijk werk)
Choose an application
Volledig herzien en geactualiseerd, biedt deze klassieker op het gebied van groepsdynamica een handzame en complete encyclopedie. Na een algemene inleiding over begeleiding van groepsprocessen komen in alfabetische volgorde 41 thema’s aan bod, zoals besluitvorming, communicatie, feedback, groepsontwikkeling, interventies, leiderschap en teambuilding. Nieuw zijn de thema’s online groepswerk, groepsprocessen in de schoolklas, professioneel omgaan met emoties en methodisch handelen. Op heldere wijze geeft Begeleiden van groepen antwoord op veelgestelde vragen. Wat kan een groepsleider bijdragen aan de ontwikkeling van een groep? Hoe bevordert hij de samenwerking tussen de leden? Hoe gaat hij om met spanningen? Op de bijbehorende website staan ruim 130 meerkeuzevragen, ondersteunende documenten als schema´s, tips en tools en hyperlinks naar videomateriaal. Dit inspirerende boek maakt de groepsleider wegwijs in de wereld van de groepsdynamica. Het is daarom onmisbaar voor elke professional die met groepen werkt of daarvoor in opleiding is.
Primary groups --- Social welfare methods --- besluitvorming --- feedback --- sociale vaardigheden --- groepsdynamica --- leidinggeven --- groepswerk --- groepscommunicatie --- groepsprocessen --- Groepsdynamiek --- Groepswerk --- Groepen --- Communicatie --- Feedback --- Groepsvorming --- Leidinggeven --- Online --- Onderwijs --- Klassen --- Teambegeleiding --- Coaching --- Veranderingsproces --- Weerstand --- Zelfbeeld --- Zelfsturing --- 159.98 --- 305.2 --- adventure education --- groepen begeleiden --- sociale psychologie --- Toegepaste psychologie. Psychologische diagnostiek --- Psychologie van groepen --- 159.98 Toegepaste psychologie. Psychologische diagnostiek --- Groepspsychologie --- Groep --- Leiderschap --- Klas --- Weerstand (psychologie) --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Groepswerk (maatschappelijk werk) --- Groepsdynamica.
Choose an application
'Waar ben je trots op?', 'Eerlijk verliezen of valsspelend winnen?' en 'Wat hoop je ooit nog mee te maken?'. Spraakwater daagt uit om antwoord te geven op deze en andere vragen. Leerlingen of studenten raken in groepjes van maximaal vier personen in gesprek met elkaar over alledaagse onderwerpen. Ze oefenen hiermee indirect en op speelse wijze hun gespreksvaardigheid. Het beargumenteren van keuzes en actief luisteren spelen hierbij een centrale rol. Het kaartspel draagt er bovendien aan bij dat leerlingen of studenten elkaar beter leren kennen.Spraakwater biedt:50 speelkaarten verdeeld over 5 categorieën:- Sport & gezondheid- Liefde & vriendschap- Wonen & werken- Vakantie & vrije tijd- HersenkrakersBron: https://www.uitgeverij-deviant.nl/methodes/spraakwater/
Affective and dynamic functions --- Personality development --- mondelinge communicatie --- gesprekstraining --- groepswerk --- communicatievaardigheden --- persoonlijkheidsontwikkeling --- Nederlands --- Mondelinge taalvaardigheid --- Gesprekken --- Kennismakingsspelen --- Vragen stellen --- Spreken --- Argumenteren --- Luisteren --- Gespreksvoering --- Communicatie --- Gesprek --- Kennismakingsspel --- Gedrag --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Expliciete Directe Instructie (EDI) is een bewezen aanpak om de leseffectiviteit te verhogen en te zorgen voor succeservaringen en betere leerprestaties bij alle leerlingen. De vrouw of man voor de klas is daarbij de sleutel tot succes. EDI geeft de leerkracht het gereedschap om met alle leerlingen in het primair onderwijs de leerdoelen te bereiken. Door kwalitatief goede instructie en leerlingen actief te betrekken bij de inhoud van de lessen, wordt er een grote mate van betrokkenheid gerealiseerd, nemen gedragsproblemen af en neemt de leerwinst toe. Een effectieve leerkracht wacht niet totdat leerlingen uitvallen en extra hulp buiten de klas moeten ontvangen of op een eigen leerprogramma worden gezet. Een ons preventie is waardevoller dan een kilo zorg! EDI brengt leerlingen stapsgewijs naar beheersing van de leerdoelen en laat hen zo succes ervaren. De leerkracht geeft instructie en controleert door het stellen van vragen voortdurend of alle leerlingen het begrijpen. Er wordt denktijd geboden, leerlingen mogen overleggen en er worden willekeurige beurten gegeven. Alle leerlingen worden betrokken en doen actief mee in de les. In dit boek vertalen de auteurs bewezen onderwijskundige theorieën naar een concreet en helder stappenplan om EDI te implementeren in de dagelijkse onderwijspraktijk. De tips en technieken zijn toepasbaar van kleuters tot volwasseneducatie. Om de inhoud perfect te laten aansluiten op de specifiek Nederlandse en Vlaamse onderwijssituatie, is het boek grondig bewerkt door onderwijsadviseur Marcel Schmeier en voorzien van herkenbare voorbeelden.
#PBIB:+110.10 --- EDI --- Leraren : lesgeven --- 454.21 --- Directe instructie --- Didactiek --- Lesgeven --- leerprestaties --- lesgeven --- 37.02 --- Differentiërend onderwijs --- Didactische principes --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- algemene vraagstukken van didactiek en methode --- didactische werkvormen --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- directe instructie --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- PXL-Education 2016 --- basisonderwijs --- Didactische werkvormen --- Onderwijsstijlen --- Leraren --- Lager onderwijs --- Didactische werkvorm --- Onderwijsstijl --- Leraar --- Directie --- Didactics
Choose an application
Professionals in zorg en welzijn voeren regelmatig gesprekken in groepen, bijvoorbeeld gesprekken met cliënten en hun netwerk of gesprekken met vrijwilligers en mantelzorgers. Ook gesprekken tussen professionals onderling vinden steeds vaker in teamverband plaats. Een gesprek in een groep of team heeft een andere dynamiek dan een tweegesprek en vraagt om andere gespreksvaardigheden en -houdingen. Gespreksvoering in groepen is geschreven voor deelnemers aan dergelijke gesprekken en helpt hen om bij te dragen aan de kwaliteit van deze groepsgesprekken.
Mass communications --- motivatie --- feedback --- luisteren --- leidinggeven --- non-verbale communicatie --- presenteren --- groepsgesprek --- interculturele communicatie --- culturele diversiteit --- Groepswerk ; sociale welzijnszorg --- Gesprekstechnieken --- Groepen --- Mondelinge communicatie --- Welzijnssector --- Zorg --- Groepsgesprekken --- Communicatie --- Diversiteit --- gespreksvaardigheden --- mondelinge communicatie --- 321.3 --- 499.4 --- gesprekstechnieken --- hulpverlening --- #KVHB:Gesprekstechniek --- #KVHB:Hulpverlening --- 364.62 --- 007.1 --- Maatschappelijk werk - Sociale zorg
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|