Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
In dit boek worden alle aspecten van de spellingdidactiek op een overzichtelijke wijze behandeld. Na een inleidend hoofdstuk over het Nederlandse spellingsysteem, gaat het boek uitvoerig in op de verschillende strategieën die kinderen hanteren bij het schrijven van een woord. Vanuit dit theoretische kader wordt aangegeven hoe het spellingonderwijs moet worden vormgegeven. Het boek behandelt de verschillende instructieprincipes die een leerkracht kan hanteren bij het spellingonderwijs. Verder wordt er aandacht besteed aan de begeleiding van de beginnende geletterdheid in de lagere groepen, de leerstofordening, de werkvormen en hulpmiddelen, toetsing, evaluatie en zorgverbreding.Er is een speciaal hoofdstuk over methoden en leergangen, maar in het hele boek worden de onderwerpen steeds toegelicht met voorbeelden uit recente taal- en spellingmethodes. In het laatste hoofdstuk komt de werkwoordsspelling aan de orde. Deze vijfde druk is volledig geactualiseerd. De meest recente spellingmethodes komen aan de orde en er is aandacht voor de referentieniveaus voor spelling, samenwerkend leren, het diagnostisch gesprek en handelingsgericht werken. Aan elk hoofdstuk is een praktijkcasus toegevoegd. (Bron: covertekst)
Didactics of Dutch --- Orthography --- basisonderwijs --- spelling --- 471.41 --- 475.24 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Ontluikend schrijven (Voorbereidend schrijven) --- Spelling --- Taal --- Taal en verbale expressie --- Schrijven --- Schoolbooks - Didactic material --- Nederlandse spelling ; basisonderwijs ; didactiek
Choose an application
In dit boek worden alle aspecten van de spellingdidactiek op een overzichtelijke wijze behandeld. Na een inleidend hoofdstuk over het Nederlandse spellingsysteem, gaat het boek uitvoerig in op de verschillende strategieën die kinderen hanteren bij het schrijven van een woord. Vanuit dit theoretische kader wordt aangegeven hoe het spellingonderwijs moet worden vormgegeven. Het boek behandelt de verschillende instructieprincipes die een leerkracht kan hanteren bij het spellingonderwijs. Verder wordt er aandacht besteed aan de begeleiding van de beginnende geletterdheid in de lagere groepen, de leerstofordening, de werkvormen en hulpmiddelen, toetsing, evaluatie en zorgverbreding.Er is een speciaal hoofdstuk over methoden en leergangen, maar in het hele boek worden de onderwerpen steeds toegelicht met voorbeelden uit recente taal- en spellingmethodes. In het laatste hoofdstuk komt de werkwoordsspelling aan de orde. Deze vijfde druk is volledig geactualiseerd. De meest recente spellingmethodes komen aan de orde en er is aandacht voor de referentieniveaus voor spelling, samenwerkend leren, het diagnostisch gesprek en handelingsgericht werken. Aan elk hoofdstuk is een praktijkcasus toegevoegd. (Bron: covertekst)
Didactics of Dutch --- Orthography --- basisonderwijs --- spelling --- Nederlandse spelling ; basisonderwijs ; didactiek --- 471.41 --- 475.24 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Ontluikend schrijven (Voorbereidend schrijven) --- Spelling --- Taal --- Taal en verbale expressie --- Schrijven
Choose an application
In onze samenleving krijgen steeds meer mensen met een verschillende achtergrond met elkaar te maken. Als leerkrachten (in opleiding) zich realiseren dat iedereen er andere visies, interpretaties, gewoontes, normen en waarden op nahoudt, kunnen zij beter communiceren met hun leerlingen. Ook kunnen ze dit bewustzijn dan goed overbrengen aan hun leerlingen. Het vak Geestelijke stromingen is daar bij uitstek geschikt voor.Jos van Remundt en Marleen Boon geven in Geestelijke stromingen geven inzicht in de verschillende religies en levensbeschouwingen, en sluiten daarbij naadloos aan bij de kennisbasis Geestelijke stromingen. Dit doen ze aan de hand van 6 levensvragen waar ieder mens mee te maken krijgt, zoals: 'Wie is de mens?'en 'Wat is goed en kwaad?'Iedere vraag wordt belicht volgens dezelfde structuur: Waarom? Daarom! Doen! De praktijk volgt zo naadloos uit de theorie. Met ongeveer 40 lesvoorbeelden per bouw en ruim 60 beschreven werkvormen, kunnen leerkrachten eens per week een les Geestelijke stromingen geven. De lessen kunnen al gegeven worden vanaf een kwartier en zijn, in geval van uitgebreidere lessen, eenvoudig op te splitsen. Heel vaak kun je lessen integreren met taal- en woordenschatlessen. (Bron: De Slegte)
Didactics of religion --- basisonderwijs --- ethiek --- godsdienst --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Levensbeschouwelijk onderwijs --- Geestelijke stromingen --- Levensbeschouwing --- Diversiteit --- Godsdienst --- Interculturele communicatie --- Wereldgodsdiensten --- didactiek --- 210.3 --- lerarenopleiding --- religie --- 245.5 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Heiligen --- Geestelijke stromingen ; basisonderwijs ; Nederland --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Inclusie --- Maatwerk --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
Het model van de didactische analyse staat centraal. Factoren als beginsituatie, doelstellingen, onderwijsleerstof, didactische werkvormen, onderwijsleermiddelen en evalueren worden besproken en naar de praktijk vertaald. De koppeling met de onderwijspraktijk wordt ook zichtbaar doordat elk hoofdstuk begint met de beschrijving van een praktijkcasus en afsluit met toetsvragen en zeflstudieopdrachten.
Didactics of sports and games --- Didactics of primary education --- lichamelijke opvoeding --- Lichamelijke opvoeding --- Bewegingsopvoeding --- Didactiek --- Lager onderwijs --- Lerarenopleiding --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- 616.2 --- 616.5 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Didactische werkvormen --- Evaluatie --- Onderwijsleermiddelen (Leermiddelen) --- zorgverbreding --- 477.8 --- sport --- bewegingsopvoeding --- Gymnastiek; algemeen --- Gymnastiek naar doelgroepen --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; didactiek. --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; didactiek
Choose an application
Dit handboek geeft een compleet en actueel overzicht van wat er nodig is om het onderwijs in technisch lezen optimaal vorm te geven. Het is een aanvulling op wat in de methodes staat over effectief leesonderwijs. Het bevat praktische tips over welke inhoudelijke en didactische accenten leraren leggen tijdens het voorbereidend lezen (groep 1 en 2 - 2de en 3de kleuterklas), het aanvankelijk lezen (groep 3 - eerste leerjaar), het voortgezet lezen (groep 4 en 5 - 2de en 3de leerjaar) en het onderhouden van de technische leesvaardigheid in groep 6, 7 en 8 - 4de, 5de en 6de leerjaar). Het boek bevat ook praktische instrumenten zoals bijvoorbeeld observatielijsten en groepsplannen.
Technisch lezen --- Voorbereidend lezen --- Aanvankelijk lezen --- Voortgezet lezen --- Leesvaardigheid --- Leesplezier --- 475.26 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- aanvankelijk lezen --- lezen --- Lezen --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Didactiek --- Instructie --- Leesonderwijs --- Buitengewoon basisonderwijs --- Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Primary education --- lager onderwijs --- technisch lezen --- Taal --- Schrijven --- Spel --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Therapie
Choose an application
Hoe word je een gepassioneerde leerkracht? Waar kun je tijdens je eerste lesdagen best alert voor zijn? Hoe pak je leerproblemen bij leerlingen aan? Hoe kun je van je ervaren collega's iets opsteken? Waar let je op tijdens het oudercontact? Hoe ga je om met kritiek van ouders? Als leerkracht in opleiding, stagiair of beginnende leerkracht komt er enorm veel op je af. Geen wonder dat je dan met heel wat vragen zit, over jezelf als leerkracht, over je omgang met de leerlingen, de collega's en de directie in over de school waar je terechtkomt.
Leraren. --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenbegeleiding --- leraren --- lerarenberoep --- Leraren --- 450.7 --- Beginnende leraren --- Lerarenbegeleiding --- beginnende leerkrachten --- lerarenopleiding --- #PBIB:+110.10 --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Teachers --- Vocational qualifications --- Educational counseling --- Teaching methods --- didactiek --- beginnende leraren --- competenties --- 454.2 --- Competenties --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Didactische werkvormen --- Evaluatie --- Gespreksvaardigheden --- Groepsdynamica --- Intercultureel onderwijs --- Klasmanagement --- Leren --- Onderwijsstrategieën --- berginnende leraren --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Onderwijs --- Onderwijspraktijk --- didactische werkvormen --- klasmanagement --- evaluatie --- gespreksvaardigheden --- Beginnende leraar --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- leraarschap
Choose an application
leerboeken --- lager onderwijs --- Frans --- Lager onderwijs --- Frans ; basisonderwijs --- 475.6 --- 837 --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactiek (Vakdidactiek) --- PXL-Education 2016 --- basisonderwijs --- didactiek van het Frans --- Basisonderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Taalinitiatie --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Lichaam --- Weer --- Kalenders --- Boerderijdieren --- Voeding --- Kunst --- Kleuren --- Dierenbescherming --- Muziekinstrumenten --- Orkestmuziek --- Kleding --- Wereldreizen --- Contains audio-visual material --- Taleninitiatie --- Menselijk lichaam --- Kalender --- Boerderijdier --- Drank --- Gezondheid --- Kleur (kleur) --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- Muziekinstrument --- Wereldreis
Choose an application
Dit boek neemt leerkrachten en aankomende leerkrachten mee in de theorie en praktijk van het Theologiseren met kinderen.In het eerste deel wordt de theorie achter Theologiseren met kinderen beknopt uitgelegd, de bijbehorende competenties benoemd en de nodige hulpmiddelen ? de theologische gereedschapskist ? beschreven. Deel II slaat een brug tussen theorie en praktijk. Dit deel bevat beschrijvingen en reflecties op praktijkervaringen van beginnende en ervaren leerkrachten. Op de bijgeleverde dvd zijn fragmenten van deze onderwijspraktijk te zien.Het boek sluit af met enkele verdiepende artikelen.Het boek en de dvd vormen samen een prachtige en instructieve combinatie van theorie en praktijk die leerkrachten stimuleert om zelf aan de slag te gaan. (Bron: Standaard Boekhandel)
Didactics of religion --- theologie --- Christian theology --- Religious studies --- Catechese ; basisonderwijs ; didactiek --- Godsdienstige opvoeding --- godsdienst --- didactiek --- 244.5 --- Godsdienst en kinderen --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Filosoferen met kinderen --- C6 --- kinderen --- 478.6 --- Godsdienst --- Lager onderwijs --- Godsbeelden --- Bijbelverhalen --- Kaïn en Abel --- Zacheüs --- Jona --- Job (Bijbelse figuur) --- Kerken --- Godsvoorstelling --- katholicisme --- basisonderwijs --- bijbelverhalen --- filosoferen met kinderen --- 268.21 --- #gsdb11 --- 268.21 Godsdienstige opvoeding van het kleine kind --- Godsdienstige opvoeding van het kleine kind --- Catechese - Godsdienstonderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- katholicisme - catechese, catechismussen en godsdienstonderwijs --- Contains audiovisual material --- Christelijke godsdienst --- Christian religion --- Basisonderwijs --- Theologie --- Leraren basisonderwijs --- Godsdienstpedagogie --- Kinderen --- Onderwijspraktijk --- Leraar basisonderwijs --- Geloofsopvoeding --- Kind --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
De bovenkamer is een (visuele) kleurengrammatica. Het geeft steun bij het praten en schrijven van het Nederlands. In "De bovenkamer" vind je allerlei dingen rond de Nederlandse taal zoals: - hoe je zinnen maakt, zoals vraagzinnen of mededelende zinnen- hoe je woorden in een volgorde in een zin zet- wanneer je de of het gebruikt- hoe je woordsooorten noemt- hoe je het Nederlands uitspreekt
Grammar --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- NT2 --- anderstaligen --- spraakkunst --- 837.1 --- #PBIB:+111.25 --- #PBIB:+111.24 --- #PBIB:+111.14 --- Grammatica (Spraakkunst) --- Nederlands voor anderstaligen (NT2) --- Didactiek (Vakdidactiek) --- grammatica --- Nederlands --- Nederlands als tweede taal --- Nederlandse grammatica --- 838.5 --- Spraakkunst ; algemeen --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Secundair onderwijs --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Lager onderwijs --- Vakdidactiek : Nederlands : Lager onderwijs --- Nederlands voor anderstaligen --- Vakdidactiek --- Nederlands 837.1 --- Nederlands-anderstaligen --- Spraakkunst; algemeen --- Contains audiovisual material --- PXL-Education 2019 --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- taalvaardigheid --- didactiek van het Nederlands --- Grammatica --- Basisonderwijs --- Secundair onderwijs --- Taalbeschouwing --- Oefening --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Het domeinboek ‘Positieve ingesteldheid’ is een essentieel domeinboek. In het ontwikkelingsmodel van Groeiboek vormt de ‘Positieve ingesteldheid’ immers de basis voor ontwikkeling.Wat is Positieve ingesteldheid?De Positieve ingesteldheid is een geheel van kenmerken en competenties ingebed in de ‘kern’ van de kleuter, van waaruit de ontwikkeling tot stand komt en evolueert.Het zijn basiseigenschappen van lichamelijke, emotionele en dynamische aard en de daaraan gekoppelde basiscompetenties: communiceren, creëren, kennen, kunnen,genieten, durven, willen. De positieve ingesteldheid is tegelijk het vertrekpunt, de voorwaarde, de kwaliteitsparameter en het doel van het ontwikkelingsproces.
zorgverbreding --- Didactic evaluation --- zorgbeleid --- Orthopedagogics --- Kindergarten --- didactiek --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- 471.42 --- kleuteronderwijs --- kleuters --- taalontwikkeling --- taalverwerving --- zorgtrajecten --- leerlingvolgsystemen --- 471.4 --- 471.41 --- Kleutervolgsystemen --- Ontwikkeling van kinderen --- Taalontwikkeling --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Kleuteronderwijs --- Leerlingvolgsystemen(Kindvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- 471.4 Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- Zorgverbreding --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Didactiek; algemeen --- Taal en verbale expressie --- Zintuiglijke ontwikkeling --- Lichamelijke ontwikkeling --- Didactiek (Vakdidactiek) --- lichamelijke ontwikkeling --- Motorische ontwikkeling --- 454 --- ervaringsgericht onderwijs --- positief denken --- Leerlingvolgsysteem --- Emotionele ontwikkeling --- Morele ontwikkeling --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Leerlingvolgsystemen --- methodiek --- ervarinsgericht onderwijs --- leerlingenvolgsysteem --- kleuterscholen --- ontwikkelingsonderzoek --- PXL-Education 2020 --- Kind --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|