Narrow your search
Listing 1 - 10 of 10
Sort by

Book
Spelling.
Author:
ISBN: 9789001876494 9789001876500 Year: 2015 Publisher: Groningen Wolters Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek worden alle aspecten van de spellingdidactiek op een overzichtelijke wijze behandeld. Na een inleidend hoofdstuk over het Nederlandse spellingsysteem, gaat het boek uitvoerig in op de verschillende strategieën die kinderen hanteren bij het schrijven van een woord. Vanuit dit theoretische kader wordt aangegeven hoe het spellingonderwijs moet worden vormgegeven. Het boek behandelt de verschillende instructieprincipes die een leerkracht kan hanteren bij het spellingonderwijs. Verder wordt er aandacht besteed aan de begeleiding van de beginnende geletterdheid in de lagere groepen, de leerstofordening, de werkvormen en hulpmiddelen, toetsing, evaluatie en zorgverbreding.Er is een speciaal hoofdstuk over methoden en leergangen, maar in het hele boek worden de onderwerpen steeds toegelicht met voorbeelden uit recente taal- en spellingmethodes. In het laatste hoofdstuk komt de werkwoordsspelling aan de orde. Deze vijfde druk is volledig geactualiseerd. De meest recente spellingmethodes komen aan de orde en er is aandacht voor de referentieniveaus voor spelling, samenwerkend leren, het diagnostisch gesprek en handelingsgericht werken. Aan elk hoofdstuk is een praktijkcasus toegevoegd. (Bron: covertekst)


Book
Spelling.
Author:
ISBN: 9789001876494 9789001876500 Year: 2015 Publisher: Groningen Wolters Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek worden alle aspecten van de spellingdidactiek op een overzichtelijke wijze behandeld. Na een inleidend hoofdstuk over het Nederlandse spellingsysteem, gaat het boek uitvoerig in op de verschillende strategieën die kinderen hanteren bij het schrijven van een woord. Vanuit dit theoretische kader wordt aangegeven hoe het spellingonderwijs moet worden vormgegeven. Het boek behandelt de verschillende instructieprincipes die een leerkracht kan hanteren bij het spellingonderwijs. Verder wordt er aandacht besteed aan de begeleiding van de beginnende geletterdheid in de lagere groepen, de leerstofordening, de werkvormen en hulpmiddelen, toetsing, evaluatie en zorgverbreding.Er is een speciaal hoofdstuk over methoden en leergangen, maar in het hele boek worden de onderwerpen steeds toegelicht met voorbeelden uit recente taal- en spellingmethodes. In het laatste hoofdstuk komt de werkwoordsspelling aan de orde. Deze vijfde druk is volledig geactualiseerd. De meest recente spellingmethodes komen aan de orde en er is aandacht voor de referentieniveaus voor spelling, samenwerkend leren, het diagnostisch gesprek en handelingsgericht werken. Aan elk hoofdstuk is een praktijkcasus toegevoegd. (Bron: covertekst)


Book
Geestelijke stromingen geven
Authors: ---
ISBN: 9789023253082 Year: 2015 Publisher: Assen Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In onze samenleving krijgen steeds meer mensen met een verschillende achtergrond met elkaar te maken. Als leerkrachten (in opleiding) zich realiseren dat iedereen er andere visies, interpretaties, gewoontes, normen en waarden op nahoudt, kunnen zij beter communiceren met hun leerlingen. Ook kunnen ze dit bewustzijn dan goed overbrengen aan hun leerlingen. Het vak Geestelijke stromingen is daar bij uitstek geschikt voor.Jos van Remundt en Marleen Boon geven in Geestelijke stromingen geven inzicht in de verschillende religies en levensbeschouwingen, en sluiten daarbij naadloos aan bij de kennisbasis Geestelijke stromingen. Dit doen ze aan de hand van 6 levensvragen waar ieder mens mee te maken krijgt, zoals: 'Wie is de mens?'en 'Wat is goed en kwaad?'Iedere vraag wordt belicht volgens dezelfde structuur: Waarom? Daarom! Doen! De praktijk volgt zo naadloos uit de theorie. Met ongeveer 40 lesvoorbeelden per bouw en ruim 60 beschreven werkvormen, kunnen leerkrachten eens per week een les Geestelijke stromingen geven. De lessen kunnen al gegeven worden vanaf een kwartier en zijn, in geval van uitgebreidere lessen, eenvoudig op te splitsen. Heel vaak kun je lessen integreren met taal- en woordenschatlessen. (Bron: De Slegte)


Book
Lichamelijke opvoeding op de basisschool : een didactische en methodische handleiding
Author:
ISBN: 9789001846275 9789001854492 9001854494 Year: 2015 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het model van de didactische analyse staat centraal. Factoren als beginsituatie, doelstellingen, onderwijsleerstof, didactische werkvormen, onderwijsleermiddelen en evalueren worden besproken en naar de praktijk vertaald. De koppeling met de onderwijspraktijk wordt ook zichtbaar doordat elk hoofdstuk begint met de beschrijving van een praktijkcasus en afsluit met toetsvragen en zeflstudieopdrachten.


Book
Handboek technisch lezen in de basisschool : instructie en didactiek in de doorgaande lijn
Authors: ---
ISBN: 9789065086617 9065086617 Year: 2015 Publisher: Amersfoort CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit handboek geeft een compleet en actueel overzicht van wat er nodig is om het onderwijs in technisch lezen optimaal vorm te geven. Het is een aanvulling op wat in de methodes staat over effectief leesonderwijs. Het bevat praktische tips over welke inhoudelijke en didactische accenten leraren leggen tijdens het voorbereidend lezen (groep 1 en 2 - 2de en 3de kleuterklas), het aanvankelijk lezen (groep 3 - eerste leerjaar), het voortgezet lezen (groep 4 en 5 - 2de en 3de leerjaar) en het onderhouden van de technische leesvaardigheid in groep 6, 7 en 8 - 4de, 5de en 6de leerjaar). Het boek bevat ook praktische instrumenten zoals bijvoorbeeld observatielijsten en groepsplannen.


Book
Vragen van startende leerkrachten : en het antwoord van hun ervaren collega's
Author:
ISBN: 9789462921832 Year: 2015 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe word je een gepassioneerde leerkracht? Waar kun je tijdens je eerste lesdagen best alert voor zijn? Hoe pak je leerproblemen bij leerlingen aan? Hoe kun je van je ervaren collega's iets opsteken? Waar let je op tijdens het oudercontact? Hoe ga je om met kritiek van ouders? Als leerkracht in opleiding, stagiair of beginnende leerkracht komt er enorm veel op je af. Geen wonder dat je dan met heel wat vragen zit, over jezelf als leerkracht, over je omgang met de leerlingen, de collega's en de directie in over de school waar je terechtkomt.


Multi
Quartier étoile 4 : werkboek
Authors: ---
ISBN: 9789028982468 9789028982475 9789028982512 9789028982529 9789028982536 9789028982505 9789028980631 9789028980648 9789028982437 9789028982451 9789028982444 9789028982420 Year: 2015 Publisher: Kalmthout Pelckmans


Book
God is buiten de tijd : kindertheologisch leren kijken
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789057884672 Year: 2015 Publisher: Averbode Averbode

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek neemt leerkrachten en aankomende leerkrachten mee in de theorie en praktijk van het Theologiseren met kinderen.In het eerste deel wordt de theorie achter Theologiseren met kinderen beknopt uitgelegd, de bijbehorende competenties benoemd en de nodige hulpmiddelen ? de theologische gereedschapskist ? beschreven. Deel II slaat een brug tussen theorie en praktijk. Dit deel bevat beschrijvingen en reflecties op praktijkervaringen van beginnende en ervaren leerkrachten. Op de bijgeleverde dvd zijn fragmenten van deze onderwijspraktijk te zien.Het boek sluit af met enkele verdiepende artikelen.Het boek en de dvd vormen samen een prachtige en instructieve combinatie van theorie en praktijk die leerkrachten stimuleert om zelf aan de slag te gaan. (Bron: Standaard Boekhandel)


Book
De bovenkamer : een kleurrijke grammatica van het Nederlands : handleiding voor leraren
Author:
ISBN: 9789461182081 9789461182074 Year: 2015 Publisher: Rotterdam Bazalt educatieve uitgaven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De bovenkamer is een (visuele) kleurengrammatica. Het geeft steun bij het praten en schrijven van het Nederlands. In "De bovenkamer" vind je allerlei dingen rond de Nederlandse taal zoals: - hoe je zinnen maakt, zoals vraagzinnen of mededelende zinnen- hoe je woorden in een volgorde in een zin zet- wanneer je de of het gebruikt- hoe je woordsooorten noemt- hoe je het Nederlands uitspreekt


Book
Groeiboek analyse en handelen : zorg- en volgsysteem voor kleuters : analyse en handelen : domeinboek motorische ontwikkeling
Authors: ---
ISBN: 9789044131222 9789044132533 9789044132595 9789044132793 9789044133479 Year: 2015 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het domeinboek ‘Positieve ingesteldheid’ is een essentieel domeinboek. In het ontwikkelingsmodel van Groeiboek vormt de ‘Positieve ingesteldheid’ immers de basis voor ontwikkeling.Wat is Positieve ingesteldheid?De Positieve ingesteldheid is een geheel van kenmerken en competenties ingebed in de ‘kern’ van de kleuter, van waaruit de ontwikkeling tot stand komt en evolueert.Het zijn basiseigenschappen van lichamelijke, emotionele en dynamische aard en de daaraan gekoppelde basiscompetenties: communiceren, creëren, kennen, kunnen,genieten, durven, willen. De positieve ingesteldheid is tegelijk het vertrekpunt, de voorwaarde, de kwaliteitsparameter en het doel van het ontwikkelingsproces.

Listing 1 - 10 of 10
Sort by