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This book provides a clear historical and theoretical framework for reading three important novels published in Britain in the second half of the nineteenth century. Examining the novels by Charlotte Brontë, Charles Dickens and Elizabeth Gaskell, the book offers an analysis of their strategies for radical reforms and for the restructuring of society and politics through improvements in the living and working conditions of the working class.The Industrial Novels begins with an introduction of the Industrial Revolution, which is then followed by chapters devoted to a detailed discussion of each
Industrial revolution in literature. --- Dickens, Charles, --- Brontë, Charlotte,
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With the aid of new analytic techniques, including the computer, Karl Kroeber examines the fictional styles of three consecutive English novelists, presenting an objective and systematic comparison of the stylistic coherence of their work.Originally published in 1971.The Princeton Legacy Library uses the latest print-on-demand technology to again make available previously out-of-print books from the distinguished backlist of Princeton University Press. These editions preserve the original texts of these important books while presenting them in durable paperback and hardcover editions. The goal of the Princeton Legacy Library is to vastly increase access to the rich scholarly heritage found in the thousands of books published by Princeton University Press since its founding in 1905.
Narration (Rhetoric) --- English fiction --- Women and literature --- History --- Women authors --- History and criticism. --- Austen, Jane, --- Eliot, George, --- Brontë, Charlotte, --- Technique. --- Rhetoric --- Discourse analysis, Narrative --- Narratees (Rhetoric) --- Bronte, Charlotte,
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« Mes amies m'ont conseillé [...] de postposer l'ouverture de l'école de six mois, et [...] de passer cette période dans une école sur le continent. [...] Je n'irais pas en France ou à Paris. J'irais à Bruxelles, en Belgique [...] la vie là-bas est pratiquement la moitié moins chère qu'en Angleterre, et les possibilités d'éducation sont égales, voire supérieures à n'importe quel endroit en Europe. » - Charlotte Brontë, Lettre à Elizabeth Branwell, 29 septembre 1841. En 1842, Charlotte et Emily Brontë, dont les romans respectifs Jane Eyre et Les Hauts de Hurlevent compteront parmi les plus importants de la littérature, quittent les landes du Yorkshire pour Bruxelles. Âgées d'une petite vingtaine d'années, toutes deux souhaitent perfectionner leurs connaissances en langues, principalement le français, en vue d'ouvrir une école pour jeunes filles. Le Pensionnat de demoiselles Héger-Parent les accueille ; Emily y demeure un an et Charlotte deux. Bien que brève, cette expérience bruxelloise va marquer leur vie et leur oeuvre. Celle de Charlotte surtout, dont le secret attachement pour son professeur et cette vie loin des siens lui inspireront deux romans : Le Professeur et Villette. Riche de nombreux extraits (romans, lettres, « devoirs »), certains écrits en français par les Brontë, et d'une iconographie choisie, cet ouvrage retrace le séjour à Bruxelles de deux immenses talents, alors prêts à éclore. S'y révèle aussi, en filigrane, le portrait d'une ville européenne, capitale de la Belgique ; un tout jeune pays, créé à peine dix ans plus tôt.
Brontë, Emily Jane --- Brontë, Charlotte --- Brussels --- Brontë (Famille) --- Brontë (Geslacht) --- Brontë family --- Homes and haunts --- Belgium --- Brussels (Belgium) --- Bronte, Emily --- Littérature --- Histoire --- 19e siècle --- Bruxelles --- Brontë, Emily
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