Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Net als bij het jeugdbewegingsonderzoek, het onderzoek naar jeugdwerk met maatschappelijk kwetsbare kinderen en jongeren en het jeugdhuizenonderzoek wilden we een beeld krijgen van de deelnemers, de begeleiding en de werking op speelpleinen anno 2014. Daarbij was een (gedeeltelijke) vergelijkbaarheid met voorgaande onderzoeken belangrijk. In een eerste deel van het onderzoek worden de werkingen en de begeleiding onder de loep genomen. We keken hier naar sterktes, knelpunten en mogelijke groeipaden waarmee de werkingen intern aan de slag kunnen gaan. Thema’s die daar aan bod kwamen: het engagement en coaching van de begeleiding, zakelijke en organisatorische leiding, bereik en diversiteit, relaties met andere organisaties, zowel binnen als buiten het speelpleinwerk, speelvisie en -systeem,…. . Wat de begeleiding betreft, wilden we aandacht voor het profiel van de begeleiders, hun rol in het speelpleinwerk, de motivatie van de jongeren en de relatie met andere (vrijetijds)keuzes van jongeren, de begeleidershouding, verloning, engagement, … Het tweede deel van het onderzoek gaat over de deelnemers en hoe zij het speelpleinwerk ervaren. Gezien de leeftijd van de deelnemers aan het speelpleinwerk - over het algemeen tussen vier en veertien jaar – was het niet mogelijk hier met een vergelijkend onderzoek te gaan werken. In de voorgaande onderzoeken werd voornamelijk gekeken naar adolescenten (veertien- tot zestienjarigen) en jongeren (achttien- tot dertigjarigen).
Choose an application
Net als bij het jeugdbewegingsonderzoek, het onderzoek naar jeugdwerk met maatschappelijk kwetsbare kinderen en jongeren en het jeugdhuizenonderzoek wilden we een beeld krijgen van de deelnemers, de begeleiding en de werking op speelpleinen anno 2014. Daarbij was een (gedeeltelijke) vergelijkbaarheid met voorgaande onderzoeken belangrijk. In een eerste deel van het onderzoek worden de werkingen en de begeleiding onder de loep genomen. We keken hier naar sterktes, knelpunten en mogelijke groeipaden waarmee de werkingen intern aan de slag kunnen gaan. Thema’s die daar aan bod kwamen: het engagement en coaching van de begeleiding, zakelijke en organisatorische leiding, bereik en diversiteit, relaties met andere organisaties, zowel binnen als buiten het speelpleinwerk, speelvisie en -systeem,…. . Wat de begeleiding betreft, wilden we aandacht voor het profiel van de begeleiders, hun rol in het speelpleinwerk, de motivatie van de jongeren en de relatie met andere (vrijetijds)keuzes van jongeren, de begeleidershouding, verloning, engagement, … Het tweede deel van het onderzoek gaat over de deelnemers en hoe zij het speelpleinwerk ervaren. Gezien de leeftijd van de deelnemers aan het speelpleinwerk - over het algemeen tussen vier en veertien jaar – was het niet mogelijk hier met een vergelijkend onderzoek te gaan werken. In de voorgaande onderzoeken werd voornamelijk gekeken naar adolescenten (veertien- tot zestienjarigen) en jongeren (achttien- tot dertigjarigen).
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|