Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Samenvatting: Werken aan cultuureducatie in lessen wiskunde, aardrijkskunde of biologie? Mooi in theorie, maar de integratie van cultuur in andere leergebieden is niet vanzelfsprekend. In het praktijkonderzoek Samen cultureel content onderzochten Lode Vermeersch, Leen Alaerts, Lysbeth Jans, Katrien Goossens, Koen Crul, en Wim Lauwers in vier Vlaamse lerarenopleidingen hoe lerarenopleiders cultuureducatie kunnen integreren in de eigen vakken. Dit gebeurde door middel van een praktijkonderzoek met vijf professionele leergemeenschappen (plg en) van lerarenopleiders en vijf plg en van studenten. Deze werkwijze liet ook toe na te gaan welke factoren de impact van plg en in de lerarenopleiding bepalen. Het onderzoek resulteerde in drie soorten resultaten: inzichten in wat een plg succesvol en effectief maakt, een door de docenten en studenten gedragen didactisch ontwerpkader voor de integratie van cultuureducatie in verschillende leergebieden en vakken en een reeks praktijkvoorbeelden van cultuurgeïntegreerde lessen.
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|