Narrow your search

Library

UCLouvain (7)

ULiège (6)

ULB (5)

KU Leuven (4)

Odisee (4)

Thomas More Kempen (4)

Thomas More Mechelen (4)

UCLL (4)

UGent (4)

VIVES (4)

More...

Resource type

book (11)

digital (1)


Language

French (7)

English (5)


Year
From To Submit

2015 (12)

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Rencontrer l'autiste et le psychotique : jeux et détours
Author:
ISSN: 22678271 ISBN: 9782100724048 2100724045 Year: 2015 Publisher: Paris: Dunod,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Autistes et psychotiques sont comme étrangers à notre monde. Ils nous lancent pourtant, à leur façon, des appels. Ceux qui partagent leur quotidien ont pour première tâche d’établir le contact, l’échange réciproque. Parce que la relation directe leur est non seulement difficile mais menaçante, il nous faut auprès d’eux réinventer les modalités de la rencontre. Cet ouvrage explore des pistes qui peuvent ouvrir une brèche dans le mur qui semble nous séparer d’eux : supports, attitudes spécifiques, façons de leur parler, détours qui évitent de faire intrusion dans leur monde et tentent de les rejoindre dans un espace commun. C’est largement en nous impliquant sur le mode du jeu, qui leur manque tant, qu’une confiance pourra se construire, fondée sur le plaisir retrouvé de l’échange.


Book
Villes en transition : l'expérience partagée des Ecocités
Author:
ISBN: 9782863642382 2863642383 Year: 2015 Publisher: Marseille : Parenthèses,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

« Quel modèle pour un développement urbain durable en France ? » Telle était la question sous-jacente à la création de la démarche Écocité en 2008. Conçues comme des « laboratoires de la ville durable », les écocités bénéficient aujourd’hui de financements publics pour mettre en œuvre des projets innovants en matière de conception urbaine, de mobilité, de gestion des ressources et de valorisation énergétique. Le livre qui paraît au moment où l’État renouvelle son appel à projets auprès de ces territoires « démonstrateurs » capitalise les expériences des écocités les plus avancées, offrant une synthèse des témoignages recueillis lors de rencontres thématiques sur les sujets du renouvellement, des aménités, des énergies et de la mobilité. Fort de la maturité des réflexions et de l’avancée des projets d’écocités, cet ouvrage reformule la question : non plus « Quel modèle ? » mais « Quels principes partagés ? » pour un développement urbain plus durable. En exposant ces principes par la description des différentes stratégies d’aménagement, ce livre fait émerger une forme de culture commune et pose des repères utiles à tout territoire. Dans cette mesure, il prend acte de la relance du « projet urbain » qui, dans les années 1990, a constitué une étape pour programmer la ville de façon plus intelligente. L’arrivée d’outils de conception innovants et de gestion de la ville, portés par de nouveaux acteurs, représente une nouvelle donne que le projet urbain ne peut délaisser. En ces temps de crises économique et climatique, la mutualisation des ressources, la réduction des émissions de gaz à effet de serre, obligent concepteurs et techniciens à se confronter à toutes les questions que soulèvent les acteurs en charge des écocités. Les écocités ouvrent une nouvelle ère urbaine dont ce livre témoigne de la dynamique.


Book
Approches critiques du plaisir (1450-1750)
Authors: ---
ISBN: 9782343052663 2343052662 Year: 2015 Publisher: Paris L'Harmattan

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

La «quête du plaisir» entreprise dans cet ouvrage, qui concerne pour l'essentiel le XVIe et le XVIIe siècle, met au jour les articulations d'une évolution sémantique révélatrice de l'évolution des idées caractérisant les siècles suivants. A la lecture des articles réunis dans ce recueil, l'importance du contexte historique et social, les divergences sémantiques singulier/pluriel, mais aussi l'évolution des notions dans le temps s'éclairent progressivement, grâce notamment à une progression allant de la simple satisfaction des besoins vitaux jusqu'à la lente conquête du droit au plaisir, en passant par la condamnation des plaisirs de ce monde et l'émergence des plaisirs sensuels. Si les contributions retenues ne prétendent nullement épuiser ce vaste sujet, elles n'en donnent pas moins une vision particulièrement éclairante de l'émergence du «plaisir» dans le cadre spatial et temporel retenu, dévoilant quelques aspects fondamentaux de cette «émotion agréable» qui apparaît comme un des moteurs de l'homme en quête d'humanité. Cet ouvrage collectif résulte d'un séminaire de l'Institut d'histoire de la pensée classique (CNRS UMR 5037), dont les recherches portent sur la pensée scientifique, philosophique et religieuse à la Renaissance et à l'âge classique.


Book
Transformative Perspectives and Processes in Higher Education
Authors: ---
ISBN: 9783319092478 3319092464 9783319092461 3319092472 Year: 2015 Publisher: Cham : Springer International Publishing : Imprint: Springer,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book aims to provide insight into the complexities confronting higher education today and to highlight tangible opportunities that exist to address such issues. We are in a constant state of flux, and higher education needs to respond in more proactive, intentional, and innovative ways to remain a relevant cornerstone to society and culture. The editors begin by asking how our collective reality might change if the complexity and uncertainty surrounding us were embraced and leveraged to serve the learner and society as a whole. They invite the reader to explore collaborative approaches to individualized learning pathways, networked learning, and a reimagined ecosystem of academia. The chapters are arranged to inform the reader seeking knowledge on how to 1) reshape and redefine the 21st century university, with its evolving role in these transformative times; 2) design and implement courses that address the changing needs of the university and the non-traditional student; and 3) utilize research on innovative strategies with processes that promote organizational learning. The chapters profile the fluid nature of learning as it evolves in higher education and the workplace, often with a blurred line separating the two environments. Exciting ideas related to heutagogy, problem-based learning, innovative constructivist strategies, authentic learning, and self-regulated learning all converge in this volume.

Keywords

Education. --- Higher Education. --- Educational Technology. --- Learning & Instruction. --- Professional & Vocational Education. --- Administration, Organization and Leadership. --- Education, Higher. --- Education --- Enseignement supérieur --- Learning. --- Social Sciences --- Theory & Practice of Education --- Educational psychology --- Study and teaching (Higher) --- Psychology, Educational --- Psychology --- School management and organization. --- School administration. --- Educational technology. --- Higher education. --- Child psychology --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- College students --- Higher education --- Postsecondary education --- Universities and colleges --- Instruction. --- Professional education. --- Vocational education. --- Administration, Educational --- Educational administration --- Inspection of schools --- Operation policies, School --- Policies, School operation --- School administration --- School inspection --- School operation policies --- School organization --- Management --- Organization --- Education, Vocational --- Vocational training --- Work experience --- Technical education --- Education, Professional --- Career education --- Education, Higher --- Learning process --- Comprehension --- Instructional technology --- Technology in education --- Technology --- Educational innovations --- Instructional systems --- Inspection --- Management and organization --- Aids and devices --- Teaching. --- Didactics --- School teaching --- Schoolteaching --- Pedagogical content knowledge


Book
Nuclear G-Protein Coupled Receptors : Methods and Protocols
Authors: ---
ISBN: 1493917552 1493917544 Year: 2015 Publisher: New York, NY : Springer New York : Imprint: Humana,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Nuclear G-Protein Coupled Receptors: Methods and Protocols is a compilation of a number of conceptual and methodological aspects important for the validation and characterization of intacrine signaling systems. To date, the best-characterized intracrine signaling system is that of angiotensin II (Ang II), covered in depth in various chapters. Methodology to study the subcellular localization and function of GPCRs and other signaling systems is provided, as well as numerous chapters focusing on methods designed to understand signaling mediated by nuclear and other internal GPCRs. Methods are also described to study the formation of second messengers such as cAMP and to study the trafficking of receptors from the cell surface. Written in the successful Methods in Molecular Biology series format, chapters include introductions to their respective topics, lists of the necessary materials and reagents, step-by-step, readily reproducible protocols, and notes on troubleshooting and avoiding known pitfalls.   Authoritative and easily accessible, Nuclear G-Protein Coupled Receptors: Methods and Protocols seeks to serve both professionals and novices with state-of-the-art approaches to characterize what is becoming a common theme in cellular signaling.


Book
Religious experience in the work of Richard Wagner
Authors: ---
ISBN: 0813227429 9780813227429 9780813227412 0813227410 Year: 2015 Publisher: Washington, D.C. The Catholic University of America Press


Book
The political invention of fragile states : the power of ideas
Authors: --- ---
ISBN: 1138209724 1138801534 9781138209725 9781138801530 Year: 2015 Publisher: London: Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
La justice pénale internationale comme projet politique et sélectif
Authors: ---
Year: 2015 Publisher: Montréal: Société québécoise de droit international,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Digital
Transformative Perspectives and Processes in Higher Education
Authors: ---
ISBN: 9783319092478 9783319092485 9783319092461 9783319376554 Year: 2015 Publisher: Cham Springer International Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book aims to provide insight into the complexities confronting higher education today and to highlight tangible opportunities that exist to address such issues. We are in a constant state of flux, and higher education needs to respond in more proactive, intentional, and innovative ways to remain a relevant cornerstone to society and culture. The editors begin by asking how our collective reality might change if the complexity and uncertainty surrounding us were embraced and leveraged to serve the learner and society as a whole. They invite the reader to explore collaborative approaches to individualized learning pathways, networked learning, and a reimagined ecosystem of academia. The chapters are arranged to inform the reader seeking knowledge on how to 1) reshape and redefine the 21st century university, with its evolving role in these transformative times; 2) design and implement courses that address the changing needs of the university and the non-traditional student; and 3) utilize research on innovative strategies with processes that promote organizational learning. The chapters profile the fluid nature of learning as it evolves in higher education and the workplace, often with a blurred line separating the two environments. Exciting ideas related to heutagogy, problem-based learning, innovative constructivist strategies, authentic learning, and self-regulated learning all converge in this volume.


Book
De la satisfaction des besoins vitaux aux plaisirs des sens, aux délices de l'esprit et aux égarements de l'âme : 1450-1750

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Plaisirs et bonheur sont souvent synonymes au XVIIe siècle et font l'objet d'un débat philosophique approfondi. Les études de ce volume portent sur les plaisirs des sens, tout particulièrement dans les arts: peinture, gravure, musique, danse, faisant place également aux appétits de Pierre l'Arétin et aux nuances de Pierre Bayle sur le caractère spirituel de tous nos plaisirs. Il accompagne un autre volume paru sous le titre : Approches critiques du plaisir.

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by