Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Meisjes doen het de laatste tijd globaal gezien beter op school dan jongens. Dit is ook het geval in Groot-Brittannië. Enige bezorgdheid over de schoolprestaties van jongeren afkomstig uit de arbeidersklasse is er wel. Vooral de meisjes vormen een kwetsbare groep. Zij maken vaak hun studie niet af en stromen zelden door naar het hoger onderwijs. Ook de druk van een complexe en in hoge mate geseksualiseerde samenleving weegt op hun zelfbeeld. Om hieraan te verhelpen togen Tina Rae en Elizabeth Piggott aan het werk. Zij installeerden zich twee jaar in een Londense school en via focusgroep-onderzoek kregen zij meer inzicht in hun doelgroep. Vanuit die onderzoeksresultaten ontwikkelden zij vervolgens een programma dat gericht is om de eigenwaarde en het zelfbeeld van deze meisjes op te krikken. Topics die aan bod komen zijn onder meer: lichaamsbeeld en uiterlijk, stereotypering, relaties, mentale gezondheid, stress en gezonde levensstijl. Met dit ontwikkeld lesmateriaal kunnen leerkrachten secundair onderwijs meteen aan de slag.
Developmental psychology --- Teaching --- Secondary education --- Identity --- Girls --- Education --- Book --- Teaching materials --- Great Britain
Choose an application
‘Weetewa… ge zijt mijn stereotype niet’ is een educatief pakket over sekserollen en homofobie bedoeld voor het onderwijs en jeugdwerk. Doelgroep zijn jongeren vanaf de leeftijd van 14 jaar in het onderwijs en jeugdwerk. Bedoeling is om jongeren te doen nadenken over mannelijkheid en vrouwelijkheid. Hoe vullen zij deze begrippen in en waarom doen ze dat op die manier? Ook de houding van jongeren naar holebi’s komt aan bod.Dit pakket reikt een aantal methodieken aan waarmee leraren met deze thema’s aan de slag kunnen in hun klas.
Sociology of minorities --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Secondary education --- Gender --- Homophobia --- Homosexuality --- Gender roles --- Secondary education --- Stereotypes --- Book --- Teaching materials --- Belgium
Choose an application
Omgaan met verschillen en respect hebben voor elkaar daar gaat het om in dit lespakket Er was eens… een regenboog: diversiteit in de klas. Doelgroep zijn kinderen uit het basisonderwijs. Jong geleerd is oud gedaan en dat gaat zeker op voor het leren omgaan met de verschillen en diversiteit in onze maatschappij. In deze leermap worden lesmethodieken voorgesteld om in de klas mee aan de slag te gaan. De thema’s waarrond kan gewerkt worden zijn genderrollen, seksuele oriëntatie en genderdiversiteit.
Sociology of culture --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Kindergarten --- Primary education --- Gender --- Transgender --- Homosexuality --- Methodology --- Primary education --- Book --- Teaching materials --- Diversity policy --- Belgium
Choose an application
Developmental psychology --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Sociology of work --- Curriculum development --- Teaching --- Gender roles --- Girls --- Education --- Curriculum --- Choice of study --- Labour participation --- Teaching materials --- Jordan
Choose an application
Developmental psychology --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Educational sciences --- Handbooks --- Masculinity --- Upbringing --- Attitudes --- Relationship father and child --- Fatherhood --- Teaching materials --- Sons --- Netherlands
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|